Kitten gestoken?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Verootje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2022 20:05

Kitten gestoken?

Bericht door Verootje »

Hallo, een weekje of twee geleden hebben wij ons een British shorthair kitten aangeschaft. We hebben hem Frodo genoemd. Hele lueve aanhankelijke kater....knuffelpoes eigenlijk.

Nu is het zo dat we hem nu en dan buiten laten aan een tuigje want hij is dol op het buitenleven en uh de beestjes jammer genoeg. Nu loopt hij naast hij het haagje..zit de regendruppelaar te bekijken op zijn gemak maar springt plots abrupt omhoog. Ik wil hem opnemen maar tot mijn grote verbazing krabbelt hij wild om zich heen...Mijn eerste gedacht is hij is gestoken door iets verdorie..we checken hem overal maar vinden niks. Zet hem weer op de grond..hij exploreert verder en 2 seconden later weer hetzelfde. We hebben hem in huis genomen...volledig gecheckt maar vinden niets....nu ligt hij te slapen...

Nu weet ik niet of hij geschrokken is van iets of toch ergens gestoken....Maak me toch wat ongerust..we nemen hem bij ons vanavond maar moest hij raar doen morgen of ziek zijn maken we direct een afspraak bij de dierenarts ....
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kitten gestoken?

Bericht door Ani »

Wat heerlijk een lieve knuffelpoes! Alles is nieuw en er is veel te ontdekken.

Hier springen de katten ook in de hoogte om naar een vlinder, hommel, vlieg of welk diertje dan ook te grijpen. Ik vermoed dat Frodo wild om zich heen krabbelde omdat hij zich verstoord voelde in zijn jacht, toen jij hem plots oppakte..

Laat hem maar exploreren en ontdekken daar leert hij van. Onze Winston heeft een keer een ontsteking aan het oog opgelopen, vanwege een schamp aan een struik of takje. Gelukkig zagen we op tijd dat er iets mankeerde aan het oog en waren we tijdig bij de da.

Is het verder goed met Frodo? Hopelijk was er niets ernstigs aan de hand 🍀
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Cerna

Re: Kitten gestoken?

Bericht door Cerna »

Vanmorgen is ons nieuwe kitten (ook een Brit) ook gestoken door een wesp. We konden er op wachten want ze duikt op alles wat vliegt. Onmiddellijk was er grote paniek. Bij haar en bij mij.
Zij reageerde een beetje hetzelfde als jouw kitten (Yarah zat zich fanatiek rond de snoet te wrijven en vloog daarna weer door het huis, op de vlucht voor de pijn die natuurlijk gewoon met haar meeging). Ik heb een poging gedaan om haar snoetje te bekijken, maar kreeg hier geen kans voor.
Daarom heb ik de dierenarts gebeld en de assistent zei dat ik het even moest aanzien want meestal is de eerste pijn na een half uur wel weg. En dat bleek ook zo.

Nu maar hopen dat het een leerschool was en dat ze in het vervolg wespen met rust laat (dat heb ik bij de andere katten wel gemerkt - al weet ik niet of zij ooit gestoken zijn - want zij weten feilloos welk insect ze wel kunnen pakken en welke niet).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten gestoken?

Bericht door Rik »

Inderdaad, zolang het niet in de snuit of mond is waardoor er dingen dicht gaan zitten en ademhalingsproblemen zijn, is het gewoon een kwestie van uitzitten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie