Mia blauwe brits korthaar

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Geert »

Hihi, ze voelt zich absoluut niet gegeneerd om haar blote buikje te tonen 😽
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Cerna schreef: 01 jun 2020 23:27 Mia ziet er mooi uit! En is een klauterbrit :smile: Dat hoor je niet zo vaak.
Wij hebben op ons dakterras een vrij lage schutting (vanaf de rand een meter) met daar bovenop tussen de dwarslatten een klein stukje gaas en dat is voldoende. Ze kijken er naar, zien aan de andere kant van de schutting het platte dak en vinden het veel te veel moeite om er overheen te klauteren.
Zelfde geld voor Pamuk, die is echt veel rustiger, maar Mia is echt te druk. We vinden het niet zo erg, maar wij hopen wel dat ze wat rustiger wordt. Wij hebben een appelboom in de tuin, er is nu een net overheen getrokken omdat jonge dame alle takken van de boom probeert om over het hek te gaan, terwijl Pamuk even een poging waagt en komt niet eens op de eerste tak en loopt ze weg.

Rik schreef: 01 jun 2020 23:53 Haha, op de rug met een kaalgeschoren buikje :verliefd:
Fijn dat alles goed gegaan is.
:lol: Ze slaapt altijd heel raar Rik, als ze op de krabpaal slaapt steken de pootjes alle kanten uit.

Geert schreef: 02 jun 2020 02:49 Hihi, ze voelt zich absoluut niet gegeneerd om haar blote buikje te tonen 😽
Oh, er is niets die haar in schaamte brengt :-P
Marjolein_22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jun 2020 20:24

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Marjolein_22 »

Hoi hoi, ik ben nieuw hier maar wilde toch even reageren. Zojuist het hele topic over Mia doorgelezen en wat een leuk verhaal! Mooi om te zien hoe Pamuk en Mia steeds meer naar elkaar toe trekken. Ook bewonderingswaardig hoe je het huis aanpast voor je katten! Ik heb het mijn vriend ook laten lezen als stiekeme hint ;) een vraagje nog: merk je dat door die wandplankjes de muur eromheen erg beschadigd door bijv krabben/spelen etc? Of laten ze de muur wel met rust? Veel plezier nog met deze knappe dames :verliefd:!!
Gebruikersavatar
mina1981
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:38

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door mina1981 »

Wat een schatje zeg! Mijn vrouw was degene die gek was/is op katten. Ik voelxe er niet veel voor,totdat we onze eerste 2 kittens kregen. Gelijk verliefd! Nu hebben we 2 brits korthaartjes,waar mijn vrouw tegen was omdat ze genoeg had van katten. Uiteindelijk is ze er ook blij mee! Geniet van Pamuk en Mia zou ik zeggen,maar dat lukt je al zo te zien!
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Marjolein_22 schreef: 28 jun 2020 15:05een vraagje nog: merk je dat door die wandplankjes de muur eromheen erg beschadigd door bijv krabben/spelen etc? Of laten ze de muur wel met rust? Veel plezier nog met deze knappe dames :verliefd:!!
Mijn excuses Marjolein, ik heb laatste half jaar erg druk gehad, hierdoor heb ik je vraag gemist, Pamuk en Mia laten de muur wel met rust inderdaad, Mia was meer met onze bankstel bezig voor paar maanden maar dat is nu ook opgehouden.


mina1981 schreef: 22 sep 2020 02:28 Geniet van Pamuk en Mia zou ik zeggen,maar dat lukt je al zo te zien!
Bedankt, beide dames zijn heerlijk om van te genieten inderdaad :grin:



Mia is nog steeds vol van energie en wij hebben haar nu precies een jaar plus 3 dagen in onze huis. Ze valt vaak Pamuk lastig maar, als het nodig is laat Pamuk zien dat zij de bazin van het huis is. Ze spelen vaak en meestal rennen ze achterelkaar aan.

Pamuk dult geen enkele andere kat in de buurt van onze tuin, Mia is meer nieuwsgierig dan agressief tegen andere katten, maar als Pamuk in de buurt is en andere katten rennen weg van Pamuk, dan heeft Mia even moeilijk want Pamuk blijft even paar minuten agressief en toch krijgt Mia voor elkaar om haar rustig te krijgen, dit gebeurt niet zo vaak hoor, eens in paar maanden, want meeste katten lopen met een grote boog om onze tuin heen door Pamuk.

Ondanks drukte heb ik paar dagen vrij kunnen nemen in september, toen heb ik een "terras" gebouwd voor dames, zo kom ik beetje op rust, en ik geniet ervan als dames ook gebruik maken van dingen die ik maak.
Mensen die deze topic volgen weten dat ik een soort kooitunnel heb gebouwd aan het eind van onze tuin, Mia en Pamuk vinden heerlijk om in de tunnel te lopen en aan het eind van de tunnel rond te kijken, echter was dit lager dan de dak van onze berging en toen had mijn achter buur een verlenging had gebouwd aan zijn berging hadden dames helemaal geen zicht meer, dus ik heb een vergrotte deel aan kooitunnel gebouwd die hoger was dan tunnel, dit kwam boven onze fietsberging naast de berging maar kooi is ook hoger aan de binnenkant zodat dames lekker kunnen zitten/staan in de kooi wat ik "terras" noem ;-)

Hier een foto met dames erin, toen was het net af, er zit nu ook een krabpaal in, ook zelf moeten maken speciaal voor buiten, dames zitten dagelijks paar uur in de terras en genieten van de omgeving:
Afbeelding

Hier een foto van een uur terug, Mia ging weer bij Pamuk liggen zoals altijd, en Pamuk is weer niet zo blij mee :lol:
Afbeelding

Dames zijn ook in onze huis automatisering opgenomen zoals elke person in huis, zo weten we in een oogopslag waar ze zijn, tevens brand er een lamp naast kattenluik die met diverse kleuren laat zien wie buiten is, wit/geel = Pamuk buiten, violet = Mia buiten en rood = beide dames zijn buiten.
Het is ook te zien op de dashboard (en op een tablet aan de muur), hier is Pamuk buiten bijvoorbeeld:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Geert »

Pamuk schreef: 08 jan 2021 20:01 ...
Hier een foto van een uur terug, Mia ging weer bij Pamuk liggen zoals altijd, en Pamuk is weer niet zo blij mee :lol:
...
Haha, die uitdrukking van Pamuk op de 2de foto. Daar moet je alvast geen kattiaans voor gestudeerd hebben om haar in te schatten. Wat een expressie!! :lol: :lol:
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Pamuk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 nov 2017 19:12

Re: Mia blauwe brits korthaar

Bericht door Pamuk »

Even jaarlijkse update, Mia is nu 2 jaar bij ons, het gaat erg goed met haar. Ze moet wel af en toe dominante gedrag van Pamuk afweren, qua karakter is ze veel zachter dan Pamuk maar ze is stukken actiever dan Pamuk.

Ze zit nu naast me op het krabton bij mijn bureau, kijkt graag naar een video met muizen, die zet ik elke keer op een van de monitoren als ze op de ton zit.:


Afbeelding
Plaats reactie