2 kittens, aantal vragen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Creabea
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2021 22:09

Re: 2 kittens, aantal vragen

Bericht door Creabea »

Goed om toch even naar de dierenarts te gaan
Even terugkomen op die Panacur
Dat wordt vaak gebruikt tegen Giardia
Maar soms is verdere behandeling nodig
Het kan geen kwaad om Panacur te geven
Laura1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2020 20:43

Re: 2 kittens, aantal vragen

Bericht door Laura1997 »

Hoe is het intussen afgelopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: 2 kittens, aantal vragen

Bericht door JessicavH »

Eigenlijk gaat het w rustig. De ene kitten met gevoelige darmen doet het nu beter. Met de dierenarts overlegd om een weekje af te wachten ivm verandering voer naar royal canin en daar lijkt ze het echt beter op te doen.

De andere, tja. Ik weet het niet. Ze heeft weer een kuurtje metacam gekregen, onder het mom nog verkouden maar ik vind het maar gek
Ze stinkt enorm uit haar bek, eet en drinkt geweldig, is speels, vrolijk, alert, schone ogen, slaapt en doet alles wat een gewone kitten doet. Behalve dat ze geluid maakt als ze ademhaalt. Ze oogt niet meer ziek, zoals de week ervoor.
Maar ze stinkt zo uit haar bek, een hele vieze lucht. Ze hoest en niest niet.
Donderdag moet ik voor controle weer terug, dan geef ik deze klacht gelijk aan.
Sinds de andere rc eet, stinkt de bak veel minder en ook minder uit gaat bekje. Maar dit is echt zo'n zieke geur...

Ben er niet gerust op, maar goed
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: 2 kittens, aantal vragen

Bericht door Pikachu »

Zeker aan de dierenarts vragen inderdaad. Maar het is wel zo dat kittens hun adem erg kan stinken als ze tandjes wisselen. Maar dan nog is het geluid bij het ademen niet normaal.
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: 2 kittens, aantal vragen

Bericht door JessicavH »

Vandaag weer bij de dierenarts geweest voor een consult. Hij kon nu gewoon niks vinden, longen schoon, oogjes, neusje en oortjes schoon. Hartje is goed, en geen koorts.
Voor nu dus het advies om het zo te laten, hij vermoed dat er toch een zwelling in het slijmvlies zit of iets dergelijks. Grote kans dat ze er overheen groeit, en omdat ze nu nergens last van heeft behalve geluid maakt is het beter om niks te doen.
Andere optie is van alles te gaan onderzoeken, maar dat kan relatief uitgebreid zijn omdat ze geen idee hebben waar te moeten beginnen. En wil je dat zo'n klein, stressgevoelig dier aan doen?

Toen we terug kwamen had ze de hele mand ondergepoept, ze was totaal in de stress en was gewoon begon met schuimbekken. Gelukkig thuis weer heel snel rustig geworden, lekker slapen en eten.

Ik zie wel overal spoken nu, als ze even snurkt ofzo maar dat moet ik dan maar loslaten.
En het stinken kwam door het wisselen zei de dierenarts, haar bekje was schoon
JessicavH
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:15

Re: 2 kittens, aantal vragen

Bericht door JessicavH »

Misschien dat ik eventueel nog haarbal pasta kan gebruiken, wie weet zit er toch iets dwars. Maar ik kan niet vinden of dat mag voor kittens. Weet iemand dat?
Plaats reactie