Katten vaak alleen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Cika93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2019 00:48

Katten vaak alleen

Bericht door Cika93 »

Hoi,

Ik heb nog nooit iets op een forum geschreven, en ben dus volledig nieuw hier. Ik zit echter met een probleem wat ik slecht met iemand kan delen.

Ik woonde altijd met mijn vader thuis, met onze twee katten (nu 15 en 10 jaar). Nu is het zo dat ik 4 jaar geleden uitwonend student geworden ben, en mijn vader sinds ongeveer een jaar een vriendin heeft gekregen waar hij haast altijd verblijft. Nu komt de buurvrouw dagelijks voeren en de kattenbak schoonmaken. Telkens als ik in het weekend thuiskom, merk ik dat mijn katten zich anders gedragen en ik me er heel erg slecht door voel. Mijn vader is wel een dierenvriend, maar is op het moment verblind door de liefde (denk ik...). Ik hou zielsveel van mijn katten, meenemen naar mijn studentenkamer kan toch niet....., maar ze wegdoen.... ik moet er niet aan denken! Als het echt beter is, is dit misschien de beste oplossing maar misschien hebben jullie raad.

Liefs.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Katten vaak alleen

Bericht door pinguin »

Hoe lang is deze situatie al gaande. Katten kunnen best even alleen zijn. Maar als dit langer gaat duren kan ik mij voorstellen dat het zielig word.

Waarom is mee nemen geen optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Anne »

Ik vind dit ook zielig. Ik zou het met je vader bespreken dat het zo niet verder kan en kijken wat hij zegt.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cika93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2019 00:48

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Cika93 »

pinguin schreef: 19 okt 2019 09:28 Hoe lang is deze situatie al gaande. Katten kunnen best even alleen zijn. Maar als dit langer gaat duren kan ik mij voorstellen dat het zielig word.

Waarom is mee nemen geen optie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Het is nu ongeveer een half jaar zo. Ik ben er vrijdagavond en zaterdag zoveel mogelijk voor ze. Meenemen naar een studentenkamer, die zo klein is en dat elke week... Het is zo moeilijk.
Cika93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2019 00:48

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Cika93 »

Anne schreef: 19 okt 2019 12:16 Ik vind dit ook zielig. Ik zou het met je vader bespreken dat het zo niet verder kan en kijken wat hij zegt.
Hij doet erg zijn best, maar vindt zijn eigenlijk geluk ook belangrijk (wat ik heus wel snap). Maar ik ga het er nog eens met hem over hebben. Bedankt!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Katten vaak alleen

Bericht door pinguin »

6 maanden dat vind ik best lang dan zou ik toch gaan praten met je vader en zoeken naar een oplossing

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Rik »

Kan de buurvrouw ze niet in huis nemen? :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cika93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2019 00:48

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Cika93 »

Rik schreef: 19 okt 2019 21:54 Kan de buurvrouw ze niet in huis nemen? :)
Helaas niet.
Cika93
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2019 00:48

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Cika93 »

Bedankt voor jullie input ;-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Katten vaak alleen

Bericht door Anne »

Cika93 schreef: 19 okt 2019 15:38 Hij doet erg zijn best, maar vindt zijn eigenlijk geluk ook belangrijk (wat ik heus wel snap). Maar ik ga het er nog eens met hem over hebben. Bedankt!
Tuurlijk is eigen geluk ook belangrijk maar je hebt wel een bepaalde verantwoordelijkheid met dieren om daar goed voor te zorgen. En als het al een half jaar zo gaat.....dat is gewoon veels te lang
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie