Vervoersmanden

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

telefoonklep schreef:Heb een kat van negen kilo, dus die draag je niet zomaar in zo´n plastic mand.
Wow!! da's een flinke kat. :shock:
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Wij hebben gewone, simpele plastic mandjes. Deurtje van voren, wordt vastgezet met vier draaisluitingen. Ik wilde expres mandjes waar ze wel een beetje rond konden kijken (Tux had een lichtelijke vorm van claustrofobie), maar niet eentje die van boven ook open was. Stel dat een van de katten volledig in paniek zou raken....dan rijten ze je hier van top tot teen open als ze bij je hand (of welk ander lichaamsdeel dan ook) kunnen. Zeker Metzli, die is enorm sterk.

Hier een fotootje van de onze, schijnt een Atlas te zijn, maar dan waren ze hier wel erg goedkoop!;
Afbeelding

We hebben er eentje in het grijs (of wat is het voor kleur, bovenop?)-donkergrijs voor Tux en eentje in het grijs-blauw voor Metzli. Die voor Metzli is een maatje groter, mag ook wel met een Bengaal!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Bianca, voor de zogenaamde dikke bollen heb ik een "bovenlader dat wil zeggen een mand met een deksel die aan de bovenkant open kan. Henk en Tom passen maar in één mand :icon_shifty:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vervoersmanden

Bericht door Leonie89 »

wij hebben vandaag een draagtas van Wouapy gekocht!! Benthe ging er gelijk in liggen.. we hebben gekozen voor een tas in plaats van een mand omdat ze een enorme tassentic heeft.. plastic, stof of leer, het maakt niet uit, mevrouw gaat erin liggen..

http://www.fretten.nl/reistassen2.html" onclick="window.open(this.href);return false; hier een plaatje..
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Vervoersmanden

Bericht door Kucing »

Vandaag heb ik de onderstaande tas ontvangen. Gekocht op http://www.dierenvilla.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Mickey heeft er wel aangeroken en een stapje naar binnen gedaan, maar nog niet in gelegen. Dus ik moet nog even geduld hebben voordat hij er in durft.

Groetjes
Barbara en een "kopje" van Mickey
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Vervoersmanden

Bericht door Lotte »

Heel veel katten gaan er gewoon niet in liggen hoor.
En dat hoeft opzich ook niet, zolang ze er maar in te krijgen zijn op het moment dat het nodig is.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Vervoersmanden

Bericht door Kucing »

Ik weet het. De tas blijft ook in de woonkamer staan. Dan kan hij wennen. Als ik het alleen tevoorschijn haal als ik naar de dierenarts moet, dan zou hij het assioseren (hm, schrijf ik het goed?) met iets vervelends.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Vervoersmanden

Bericht door Lotte »

Dat is inderdaad wel zo handig.
Dat hebben we hier ook hoor, de reismandjes staan er altijd, zodat ze het tenminste niet op lopen zetten als ze er in moeten ;)
Maar uit zichzelf er in gaan liggen doen ze dus ook hier echt niet
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Vervoersmanden

Bericht door rissie »

die tas vind ik een hele goeie, want als ik de reiskoffer te voorschijn haal dan kan ik daarna tommie onder het bed vandaan gaan vissen. :evil:
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Vervoersmanden

Bericht door Kucing »

Ik heb gisteren ook een buggy voor hond/kat aangeschaft.
Dan kan ik lekker wandelen met mijn schatje. Morgen zal ik er een foto van maken.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Vervoersmanden

Bericht door rissie »

Kucing schreef:Ik heb gisteren ook een buggy voor hond/kat aangeschaft.
Dan kan ik lekker wandelen met mijn schatje. Morgen zal ik er een foto van maken.
ohh dat wil ik zien :grin: :grin: :grin:
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Vervoersmanden

Bericht door Kucing »

Hallo allemaal,

Zoals beloofd heb ik foto's gemaakt van de buggy. Je kan het ook gebruiken als rugzak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het gekocht bij Intratuin in Zoetermeer
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
peetie72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:18
Contacteer:

Re: Vervoersmanden

Bericht door peetie72 »

Ziet er erg gezellig uit!
Misschien vinden de katten de bezoekjes naar de dierenarts dan ook niet meer zo eng :grin:

Groetjes, Petra
Blikopener van Kees, Kinky en Koetje.
Lieve Koos*, we missen je!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vervoersmanden

Bericht door Leonie89 »

gave buggy!! al vind ik het meer wat voor een hond.. mijn kat zou nooit stil blijven zitten..

met onze tas is het trouwens super gegaan tijdens onze trip naar de DA.. Benthe kroop er zo in en keek de hele reis lekker door het raampje.. geen gedoe en ze zitten zich ook niet schrap toen ze eruit moest..
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Vervoersmanden

Bericht door Kucing »

De buggy is voor zowel een hond als een kat. Ik heb de buggy gekocht voor een kitten die wij waarschijnlijk in oktober/november krijgen. Het wordt een brits korthaar en we willen haar niet buiten laten lopen. En met de buggy kunnen we wel met de kitten wandelen.

Mickey gaat a.s. woensdag naar de dierenarts en dan zetten we hem in de tas (zie eerder bericht hierboven). Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Want het is voor het eerst dat hij met ons naar de dierenarts gaat.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Plaats reactie