Vervoersmanden

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ja hoor skat,
PB mij maar even je adres, dan stuur ik je er een toe ;)

Maar die tas bevalt jou dus wel? Niet te slap op je rug? (of te wel, houdt je kat een beetje ruimte over of zit die klem tussen de taswand en je rug?)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Die van mij is wel een ander model. Meer zoals een sporttas, dus je moet 'm over je schouder hangen in plaats van zo netjes op je rug. Zolang je recht loopt of recht zit op je fiets hebben ze genoeg plaats hoor. De bodem is normaal gezien stevig, dus die kan niet plooien of zo en zo houdt de kat de nodige ruimte.
En het is heel handig om je handen vrij te hebben ;)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik heb hem voor je skat!! Ik heb Saar er nog niet in gehad, maar het zijn mooie stevige manden!!
Ik ben er in ieder geval helemaal blij mee!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Lotte, kan je even checken of ze nog zo'n tas hebben? :icon_shifty: en wil je me die dan ook opsturen???? Alvast bedankt!!!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Skunk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2006 10:23
Locatie: In het mooie Noorden :-)

Bericht door Skunk »

Ik zou geen rieten mandje aan bevelen.
Maar wel even een tipje wat betreft het katje erin krijgen.
Laat hem even kennismaken aan het mandje door hem gewoon even op de grond te zetten. Zorg ervoor dat het een zachte bodem heeft. Doe er een dekentje in. Doe ook iets in het mandje dat jou geurtje heeft. Dan voelt de kat zich vertrouwt en zal hij eerder in het mandje gaan liggen. Laat de kat het mandje gebruiken als een slaapmandje. Je kan er ook wat brokjes in doen om hem tevreden te stellen. Zo bouwt de kat vertrouwen op. Later kun je ook gaan oefenen met het deurtje dicht. Zorg ervoor dat de kat eruit kan als hij dat wilt. Zo moet je een beetje oefenen zodat de kat zonder problemen erin gaat. Dit kost wel tijd dus je moet hier ook het geduld voor hebben.
tjika
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2004 13:05

Bericht door tjika »

Ik lees hier dat meerdere mensen een draagtas hebben en die fijn vinden.
Ik heb zelf nu zo'n plastic geval, maar mijn kat is bijna 5 kg en het wordt wat te zwaar om haar in de mand een eindje te dragen. Ik neem haar regelmatig mee naar mijn ouders dus ik moet haar nogal eens dragen. Nou zat ik te denken om ook zo'n sporttas geval te kopen of een die op mijn rug kan. Dan hangt het hele gewicht tenminste niet op 1 arm. Maar als ik de maten zie lijken mij de meeste tassen wat klein. Haar mand nu is ook al niet groot (ongeveer 27x27x40) maar de meeste tassen zijn nog kleiner.

Ik ben dus op zoek naar een manier waarop ik haar makkelijker kan dragen en waar ze ook nog in past. Ze gaat mee in de bus en trein dus een hele grote mand op wieltjes is ook niet zo'n goede optie. Heeft iemand een idee waar ik een mooie maat tas kan kopen? of een ander idee?
Gebruikersavatar
Skunk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2006 10:23
Locatie: In het mooie Noorden :-)

Bericht door Skunk »

Bij een dierenspeciaalzaak misschien? Want ik denk niet dat je het bij de HEMA zult vinden. Een plastic mandje is toch ook wel goed? Die is stevig, goedkoop en makkelijk te dragen zowel aan de hand of op de fiets.
Dit was Skunk met het laatste nieuws, terug naar jou. ;-)
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi Tjika,

Ik heb hetzelfde probleem. Heb een kat van negen kilo, dus die draag je niet zomaar in zo´n plastic mand. Ik heb gisteren op internet gekeken en daar staan er niet zoveel op. Moet je even googlen op vervoermand, dan kom je er wel wat tegen.. Ik ga ook maar eens vragen in een dierenspeciaalzaak. Laat je weten of je geslaagd bent??
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik ken de maten van mijn sporttas-model niet, maar die is gewoon even groot als een gewone sporttas hoor. En een kat van 6,5 kilo erin levert geen problemen op ;). Die van mij kostte 7,5 euro in de Kruidvat ooit, maar in onze dierenwinkel kosten ze rond de 50 euro :shock:

Maar heel veel ruimte heb je toch niet nodig? Zeker met zoiets dat je op je rug draagt is het wel zo handig als je kat niet heen en weer zit te hossen. Hoe minder plaats, hoeveel meer kans dat ze gewoon erbij gaan liggen...
Of denk ik dat verkeerd :ethink:
tjika
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2004 13:05

Bericht door tjika »

De zoektocht gaat nog steeds door. Ik heb bij de intratuin een tas gezien die 25x29x40 zou moeten zijn maar volgens mijn meetlint was hij toch echt maar 20x20. Die was €15.95. Bij de jumper was een duurdere versie die ook op je rug kon en wieltjes had voor €60, maar die was ook nog erg smal.

Ik heb mijn kat maar eens opgemeten en ze is van nek tot staart 30 cm en van schouder tot grond 30 cm. Dan vind ik 20cm hoog wel erg klein.

Een merk met erg mooie modellen is Sherpa. Die heeft ook verschillende maten maar volgens hun manier van meten past ze dan in geen van hun modellen want dat is ze een inch te hoog. (http://www.handsnpaws.com/product/WPSPMEASURE)

Ik weet dus nog niet wat ik ga doen. Misschien dat ik de goedkope van de intratuin koop om te proberen. Als het dan toch echt te klein is vind ik het niet zo erg voor dat geld.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ik heb de meest simpele uitvoering, zo'n kooitje waar een kat 'van voren' in moet..
die van mij vind het (nu nog) leuk en intressant en kruipt er dus zo in! ideaal:P
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik ben helemaal niet tevreden met m'n mand. Het deurtje wil niet toe blijven, je kan het niet echt "vast" doen. Zelfs de DA wist niet hoe het moest! Het heeft wel maar 8 euro gekost maar dat was nog 8 euro te veel!
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

ik heb een ferplast atlas 40
eigenlijk voor kleine honden, maar dan ben ik er zeker van dat als mijn 2 coontjes volwassen zijn, dat ze er dan ook nog samen inpassen

ik heb hem bij de groothandel gehaald voor 60 euro
Afmetingen:68 x 48 x 45.5 cm
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
chantal1984
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2007 12:56
Locatie: ede

Bericht door chantal1984 »

ik heb deze van ferplast hij bevalt me prima
http://trade.ferplast.com/fercatal/dep/ ... a_106.jpeg
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hey iedereen!

Ik was net in Blokker en daar verkopen ze nu terug van die sporttassen voor honden en katten. Ze kosten tien euro.
Je kan ze langs voor of langs boven opendoen.
Ik ga er mij alvast één halen want Kimba in zo'n plastiek bak naar de dierenarts dragen is een pijnlijke zaak voor m'n armpjes :-P
Allé, allen naar Blokker!! (het was wel ene in België, maar in Nederland zal dat wel ongeveer hetzelfde zijn zeker?)

Groetjes Kathy en Kimba
Plaats reactie