Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ik heb de mijne gekocht in Tom & Co, ik weet niet of jullie dat in Nederland ook hebben...
Nu met dat warme weer ververs ik het fonteintje ook wel vaker dan wekelijks.
Ik heb trouwens ook nog een vraagje voor mensen met ervaring met het Fresh Flow fonteintje: Evita slaagt er namelijk in om ondanks het dekseltje toch nog in de filter kapot te trekken en te bijten door dat kleine openingetje waar het water aan buiten stroomt. Zijn er nog ondernemende poezen die daarin geslaagd zijn, en wat doen jullie daaraan?
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wij hebben sinds vorige week ook eindelijk zo'n fontein in huis en ik vind het vooral met deze warmte geweldig. Ze vinden het blijkbaar heerlijk want eindelijk drinkt Quinto voldoende water wat ik voorheen niet voor elkaar kreeg. Schuim heb ik nog niet gezien.
Maar ik lees dat julie de fontein dus gewoon dag en nacht aan laten staan? Ik doe hem nu 's nachts toch elke keer uit omdat ik het eng vind.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ik deed hem in het begin ook uit 's nachts of als ik niet thuis was, ook omdat ik bang was dat er iets zou gebeuren. Maar ik heb me later overtuigen door de andere forummers en nu laat ik hem ook gewoon aanstaan, ook omdat ik dacht dat het toch zijn nut verliest als het water erin dan toch vaker stilstaat dan dat het circuleert.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="sofievdd"]Ik deed hem in het begin ook uit 's nachts of als ik niet thuis was, ook omdat ik bang was dat er iets zou gebeuren. Maar ik heb me later overtuigen door de andere forummers en nu laat ik hem ook gewoon aanstaan, ook omdat ik dacht dat het toch zijn nut verliest als het water erin dan toch vaker stilstaat dan dat het circuleert.[/quote]

Hoi.

Daar heb je gelijk in. Het water koelt weer af als het stil staat en het kan echt geen kwaad hoor als je hem 's nachts aan laat. De katten hier gaan 's nachts mee naar de slaapkamer en de fontein staat in de keuken aan.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ik heb hem ook dag en nacht aan staan eigenlijk.

Heb het alleen voor elkaar gekregen om het ieniemienie langwerpige groene, dat bij het veertje zit, bij het schoonmaken te breken :???: . Mijn vriend heeft het kunnen fixen met een schroef, maar ik vind het wel reuzejammer.
Misschien dat we dan toch over gaan naar de fresh flow. Die lijkt me een stuk minder breekbaar. :roll:
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Hallo allemaal.

Ik zit hier ff flink te balen.

Vanavond heb ik de Cat-It fontein helemaal schoongemaakt en hem een tijdje laten lopen met azijn erin en toen ik hem weer aan zette deed hij het niet meer. Mijn vriend en ik hebben samen ruim 45 min. van alles geprobeerd maar hij doet het echt niet meer. Ik ga morgen terug naar Faunaland en maar hopen dat ze er iets aan doen. Ik heb gelukkig nog garantie.......... Maar ik baal flink.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb vandaag een Cat-it fontein gekocht voor Xiara, en ze vindt het leuk :) Ben erg blij dat ik iets voor haar van mijn verjaardagsgeld heb kunnen kopen.

Ze zijn nu 25 euro bij de Intratuin, dus zijn 15 euro goedkoper dan normaal.
Ik heb kunnen regelen dat ik nu betaald heb en het showmodel mee heb. Als ze hem gebruikt krijg ik een nieuwe. Als ze hem niet wil kan ik hem terug brengen en krijg ik het geld terug. Dit was is in Leeuwarden en ik vond het wel een erg goede regeling!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Jolanda, ik meende ergens gelezen te helpen dat je beslist geen schoonmaakmiddel mag gebruiken :ethink: Dus misschien is de azijn de boosdoener? Ik weet het niet zeker hoor!

Hier ben ik (hopelijk tijdelijk) de stekker kwijt :???: De fontein is dus even buiten gebruik. Fijn, als je net nieuwe filters hebt gekocht :-|
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Vanmiddag heb ik hem ook gekocht, maar het lijkt alsof mijn katten er bang voor zijn. Nu heb ik de brokjes in het bakje gedaan wat er aanhangt en hun gewone voer en waterbakjes weggehaald, zodat ze er misschien toch naartoe gaan. Heeft het bij jullie lang geduurd voor ze er aan gewent waren ?
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb het voer in een ander bakje zitten, mw gooit er nog wel eens een brokje overheen en dat leek me niet zo goed voor de fontein :)

Xiara vond hem gelijk erg leuk, altans interessant genoeg om gelijk uit te drinken.
Ik heb haar andere bakje nog 2 dagen laten staan en daarna weg gehaald. Nu drinkt ze dus alleen uit de fontein.

Ze krijgen vanzelf dorst, dus dan gaan ze er wel heen neem ik aan hoor. Maar misschien vinden ze het geluid van de moter nog wat eng?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Roxy eet nu heel voorzichtig uit het voerbakje, Buddy durft nog steeds niet in de buurt te komen........ Waarschijnlijk hebben ze nog niet gedronken, maar we wachten rustig af :epray:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Pas je wel op met niet drinken? Zorg dat ze niet uitdrogen!!
Geef ze, als je echt denkt dat ze niet drinken, anders toch een appart water bakje nog en zet die iedere dag een paar centimeter dichterbij.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ja, dat lijkt me een goed plan......
Ik heb net bij de fontein gezeten met een handje brokjes en die elke keer wat dichterbij gehouden, Buddy kwam tot ongeveer 10 cm van het water !
Vannacht zet ik het bakje los neer, want ik heb ook al geen natvoer gegeven ivm het dieet......
Eigenlijk zijn ze best een beetje zielig vandaag :cry:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Nee hoor, ze zijn niet zielig, ze hebben juist een heel lief baasje die absoluut het beste voor ze wil!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Hihi, dankjewel ! Ik denk dat het wel goed komt, was vandaag de hele dag weg en heb het bakje weer bij de fontein gezet en er was flink uit gegeten.
Water heb ik in ieder geval nog apart staan.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Plaats reactie