Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dodo schreef:http://www.fretten.nl/webwinkel.html

hier kan je hem online bestellen, en laten bezorgen voor € 6,- . Hij is daar 29,50
Hier kan je hem dus online bestellen en dan wordtie bezorgd, (zie eerder dit topic)
Succes ermee!
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Dankje ik ga hem gelijk bestellen en als ik hem heb zal ik er verslag over doen wat ze ervan vinden
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ik vind het schoonmaken wel iets minder. Hoe vaak maken jullie het waterfontein schoon? Dus al het water eruit, warm water erin..even laten inweken en dan goed schoon maken en dan alles er weer op. Ik doe dat om de dag..en dat is best veel werk. Ook staat hij hier heel de dag aan. Doen jullie dat ook?
Cherry vind het helemaal te gek.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

anja schreef:Ik vind het schoonmaken wel iets minder. Hoe vaak maken jullie het waterfontein schoon? Dus al het water eruit, warm water erin..even laten inweken en dan goed schoon maken en dan alles er weer op. Ik doe dat om de dag..en dat is best veel werk. Ook staat hij hier heel de dag aan. Doen jullie dat ook?
Ik doe dat maar 1x per week. :icon_shifty:
Hier staat de fontein ook dag en nacht aan. In de bijsluiter stond dat het ook niet vaker schoongemaakt hoeft te worden, als je het filter maar vaak vervangt. Dat doe ik ongeveer 1x per 5 weken.
Ik heb een sponsje waarmee ik de hele fontein met warm water schoon schrob. Dat is meestal in 5 minuten gebeurd. De poezen vinden dit altijd heel interessant, die staan er dan met hun neus bovenop. :lol:
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="anja"]Ik vind het schoonmaken wel iets minder. Hoe vaak maken jullie het waterfontein schoon? Dus al het water eruit, warm water erin..even laten inweken en dan goed schoon maken en dan alles er weer op. Ik doe dat om de dag..en dat is best veel werk. Ook staat hij hier heel de dag aan. Doen jullie dat ook?
Cherry vind het helemaal te gek.
Groetjes van Cherry en Anja[/quote]

Ik maak de fontein ook 1x in de week goed schoon. En de eventuele kalkaanslag haal ik met azijn weg.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Weer een vraagje.... :oops: Over de waterfontein.... Ik heb inderdaad op http://www.fretten.nl/kattenartikelen.html gekeken daar staan twee varianten....Namelijk de Cat-it en de fresh Flow , ik zag al op het filmpje (van de Cat-it) van Babiche dat het bolletje netjes opgetild werd.
;-) Heeft iemand misschien ervaring met de Fresh Flow?? Hij is wel duurder maar daar hoeft het filter maar 1x in de drie maanden vervangen te worden.......
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="Ushi"]Weer een vraagje.... :oops: Over de waterfontein.... Ik heb inderdaad op http://www.fretten.nl/kattenartikelen.html gekeken daar staan twee varianten....Namelijk de Cat-it en de fresh Flow , ik zag al op het filmpje (van de Cat-it) van Babiche dat het bolletje netjes opgetild werd.
;-) Heeft iemand misschien ervaring met de Fresh Flow?? Hij is wel duurder maar daar hoeft het filter maar 1x in de drie maanden vervangen te worden.......[/quote]

Bij de Cat-It hoef je het filter ook niet na 3 weken al te vervangen hoor. Ik persoonlijk vindt dat onzin. Ik spoel het filter goed af als ik de fontein helemaal schoonmaak en ik vervang het pas als het écht nodig is. Ik heb hier 2 katten dus dat valt nog mee.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ja, eindelijk een foto van Cherry bij de kattenfontein.
Ze kijkt niet zo blij want ik riep haar terwijl dat ze aan het drinken was..
En je moet haar nooit storen als ze drinkt of eet..hahaha

Afbeelding
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Ik wilde eens vragen of er bij jullie ook schuim in de Cat-It fontein zit als er een nieuw filter is ingekomen. Bij mij namelijk wel en ik maak het schoon met heet water dus er komt geen afwasmiddel o.i.d. aan te pas.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ja dat was bij mij ook. Ik heb inmiddels de fontein verkocht want ik vond het schoonmaken echt een gedoe. en ik had om de twee weken een nieuwe filter nodig omdat anders het water niet heel de bol nam. Cherry dronk ook nog steeds liever uit de kraan en uit een bakje dan uit de fontein.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="anja"]Ja dat was bij mij ook. Ik heb inmiddels de fontein verkocht want ik vond het schoonmaken echt een gedoe. en ik had om de twee weken een nieuwe filter nodig omdat anders het water niet heel de bol nam. Cherry dronk ook nog steeds liever uit de kraan en uit een bakje dan uit de fontein.
Groetjes van Cherry en Anja[/quote]

Hoiiii.

Ik vind het niet erg hoor om de fontein schoon te maken en zal hem daarom ook niet weg doen. Met het filter doe ik wel langer dan 2 weken en er drinken 2 katten uit. Dat het water niet de hele bol neemt ligt niet aan het filter. Als ik hem heb schoongemaakt moet ik even met de fontein heen en weer bewegen (uiteraard langzaam ;-) ) en dan stroomt het water wel over de hele bol. Verder heb ik geen problemen behalve het schuim/luchtbelletjes. Ik heb hem vandaag weer helemaal schoongemaakt en ik kijk straks even of er weer wat bij het filter zit.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Hallo, ik heb een Fresh Flow fonteintje gekocht, en in de instructies stond (in kleine lettertjes) dat je het alleen maar "onder toezicht" mag aanzetten. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de firma zich hiermee alleen maar wil indekken, maar ik vind dit toch een beetje vreemd, want dat wil zeggen dat ik hem moet uitzetten als we gaan slapen, gaan werken, gaan sporten, boodschappen gaan doen... Zo staat dat ding dus amper een paar uurtjes per dag aan, en de bedoeling van zo'n fonteintje is toch eigenlijk om de ganse dag vers zuurstofrijk water te voorzien? Hoe doen jullie dat? Zetten jullie het uit of niet? Soms laat ik het wel eens aanstaan als ik om boodschappen ga, maar ik wil het niet gedroomd hebben dat Evita ineens een schok krijgt als ik weg ben...
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Bij mij staat de fontein altijd aan Sofie. Ik weet niet hoe het met dat ding van jou zit, maar onze fontein heeft zo'n laag voltage dat er eigenlijk niks mis kan gaan.

JoBoris, ik heb nooit schuim in de fontein. Misschien ligt het toch ergens anders aan bij jou?

Ik vind de fontein overigens nog steeds een uitkomst. Ze drinken alledrie best veel en ik vind het een fijn idee dat ze altijd vers water hebben. Het schoonmaken vind ik niet veel werk en zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

[quote="Marije"]Bij mij staat de fontein altijd aan Sofie. Ik weet niet hoe het met dat ding van jou zit, maar onze fontein heeft zo'n laag voltage dat er eigenlijk niks mis kan gaan.

JoBoris, ik heb nooit schuim in de fontein. Misschien ligt het toch ergens anders aan bij jou?

Ik vind de fontein overigens nog steeds een uitkomst. Ze drinken alledrie best veel en ik vind het een fijn idee dat ze altijd vers water hebben. Het schoonmaken vind ik niet veel werk en zeker de moeite waard.[/quote]

@Marije: Schuim is het ook niet. Het zijn luchtbelletjes die heel dicht op elkaar zaten.

@Sofie: Hier staat de fontein ook dag en nacht aan. Het is inderdaad maar een laag voltage waar niks mee kan gebeuren.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik ben dus net ff naar de dierenwinkel geweest om te informeren, zodat ik hem voor mijn verjaardag kan vragen.
Maar dat was dus niet echt zinvol he :(
Ik werd echt bijna gewoon recht in mijn gezicht uitgelachen. Die dingen bestonden niet en dat kon ook helemaal niet, want dat was dan gewoon stilstaand water wat rond gepompt wordt.
dus ik zeg "ja daarom ververs je het water ook en maak je dat ding iedere week schoon" Nou dat kon volgens die vent dus echt niet. Waarop ik dus zeg dat water in een bakje ook gewoon stil staat en ik dat ook echt niet ieder uur ververs. Toen was ie stil.
Maar goed, ik was al niet zo fan van de pets place, maar nu nog minder.

Van de week maar eens naar de intratuin fietsen, heb ik gelijk mijn sport weer gehad (is 6 km en weer 6 terug)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie