Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Raar smaakje

Bericht door JoBoris76 »

Hoi allemaal.

Vanavond proefde ik eens wat water uit de Cat-It en ik vond het niet zo smaken als normaal water. Ik heb het ook aan mijn vriend laten proeven omdat ik dacht dat het aan mij lag maar hij zei ook gelijk dat het niet zo smaakte als water uit de kraan.

Is dit bij jullie ook zo of ben ik zo gek om het water te proeven?? Ik ben nu bang dat de fontein maar kwaad dan goed doet bij Demi. Boris drinkt er niet uit want die heeft het liefst water wat direct uit de kraan komt. Mafkeesje!!
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Kan het niet zijn dat er een soort van filter in het water zit wat ondermeer kalk uit het water haalt?
Dit zou wel het een en ander verklaren want daardoor krijgt het water een andere smaak, wordt iets of wat zuurder de officiele term hier voor is Osmosewater.
Ik ken de Cat-It zelf niet maar dit lijkt mij niet verwonderlijk. Je kunt namelijk een dergelijk systeem ook voor jezelf krijgen/kopen.

Groet, Linda, Kitty en Gilbert.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Gilbert schreef:Kan het niet zijn dat er een soort van filter in het water zit wat ondermeer kalk uit het water haalt?
Dit zou wel het een en ander verklaren want daardoor krijgt het water een andere smaak, wordt iets of wat zuurder de officiele term hier voor is Osmosewater.
Ik ken de Cat-It zelf niet maar dit lijkt mij niet verwonderlijk. Je kunt namelijk een dergelijk systeem ook voor jezelf krijgen/kopen.

Groet, Linda, Kitty en Gilbert.
Er zit inderdaad een koolstoffilter in. Ik heb hem net verschoond voor de zekerheid en ik ga vanavond maar weer even proeven. :oops:
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Evil Bunny

Catit drinkfontein

Bericht door Evil Bunny »

Hoihoi,

Heeft iemand van jullie ervaring met de Catit (of vergelijkbare) drinkfontein?
Mijn katjes drinken namelijk niet zoveel, en daarnaast ziet dat ding er natuurlijk kei leuk uit in de woonkamer ;-)
Ik vind hem alleen een beetje duur, vandaar dat ik graag het advies van andere kattenliefhebbers hoor voordat ik er eentje ga aanschaffen.
Op marktplaats staan ze ook, maar ik ben eerder geneigd om er een nieuw te kopen zodat ik zeker weet dat hij goed werkt.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hai,
volgens mij hadden we wel ergens een topic over de cat-it (maar ik ben nu even te lui om die op te zoeken)

Ik heb de fontein nu ruim 2 jaar en vind het nog steeds mijn beste aankoop voor de katten ooit :)
Ze drinken beide reuze goed van de fontein. Onze jongste is niet anders gewend, maar de oudste is zeker veel beter gaan drinken.

Er gaat goed veel water in (als hij helemaal vol zit ruim 3 liter) dus het duurt altijd even voor ze hem leeg hebben. Ik vind het wel prettig dat ze dus nooit zonder water zitten.

Ik zal ook gelijk eerlijk zeggen wat ik de 2 (kleine) nadelen vind.
- er zitten veel relatief kleine ruimtes in de pomp, dus schoonmaken is soms een heel gepriegel. (ik heb bij de blokker zo'n kleine flessenrager gekocht, daarmee wil het prima)
- en die van ons staat op een plek waar het geluid wat weerkaatst, dus als je er naast zit en het is verder stil hoor je soms heel zacht gebrom.

Maar ik vind het dus echt een absolute aanrader!
Als je twijfelt of jouw katten de pomp wel willen gebruiken (er is een enkele kat die er niks van wil weten) kan je vragen of je hem eerst op proef mee mag. Ik heb dat bij de intratuin toen geregeld, omdat ik het inderdaad ook een behoorlijk bedrag vond.

succes!!

owja, ik zou zeker voor een nieuwe gaan. Ik vind het idee van een gebruikte toch iets minder fris ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou ook absoluut niet een nieuwe kopen en ik vind het het geld meer dan waard! Wij hebben er al een aantal jaren één en de katten drinken er heel graag van. Het staat mooier dan een bakje en ik vind het geluid wel rustgevend. We hadden een kat die niet uit een bakje wilde drinken en voor hem hebben we hem toen eigenlijk aangeschaft, maar ik heb er nooit spijt van gehad.
groetjes Sharon
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Whoehoe! Ik heb zojuist een Catit via marktplaats gekocht. Zo goed als nieuw (zeggen ze.. ;-) ) voor 20 euro inclusief verzendkosten. Nou, daar wil ik het wel voor doen.

Ik vind een tweedehandse op dit moment toch beter. Als mijn katjes er blij mee zijn, kan ik over een tijdje alsnog een nieuwe halen. Ik spoel deze eerst wel een paar keer flink met schoonmaakazijn.

Ik ben benieuwd wat mijn druktemakers ervan vinden. Ze zijn nu wel in de leeftijd dat ze alles supertof vinden, dus wie weet slaat het aan als een bom :grin:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Leonie89 »

omdat Benthe zich gisteren zo netjes heeft gedragen bij de dierenarts heeft ze vandaag van ons de cat-it drinkfontein gekregen, inclusief voerbakje. het koste even moeite om het geval in elkaar en werkend te krijgen, maar het is gelukt.. van een afstandje keek benthe mee hoe we het deden en toen we klaar waren kwam ze het resultaat bekijken en direct werd en gesmikkeld van het stromende water.. de pomp is amper te horen en als het water goed stroomt hoor je het ook niet..
alleen stroomt het niet altijd even goed.. we hebben er viltjes aan een kant onder gedaan. het is nu wel beter maar het water stroomt nog niet helemaal over de bol. in het boekje staat dat je dan met je vingers over de bol moet gaan maar ook dat helpt niet..
iemand tips??

voor de rest ben ik erg tevreden over de cat-it.. het is zeker geen lelijk ding, vrijwel geluidloos en de poes is er gek op :D
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door evaleeuw »

haha!!! Ik heb net een filmpje opgezocht op Youtube over de cat-it, ziet er leuk uit en ik denk dat Ari zich er goed mee zou vermaken!! Maar eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk niet zo'n mooi ding :oops: Ben er wel van overtuigd dat het fijn is dat je kat nooit zonder (vers) water komt te zitten, dus dat is het overwegen wel waard!
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door JoBoris76 »

elvedinenleonie schreef:omdat Benthe zich gisteren zo netjes heeft gedragen bij de dierenarts heeft ze vandaag van ons de cat-it drinkfontein gekregen, inclusief voerbakje. het koste even moeite om het geval in elkaar en werkend te krijgen, maar het is gelukt.. van een afstandje keek benthe mee hoe we het deden en toen we klaar waren kwam ze het resultaat bekijken en direct werd en gesmikkeld van het stromende water.. de pomp is amper te horen en als het water goed stroomt hoor je het ook niet..
alleen stroomt het niet altijd even goed.. we hebben er viltjes aan een kant onder gedaan. het is nu wel beter maar het water stroomt nog niet helemaal over de bol. in het boekje staat dat je dan met je vingers over de bol moet gaan maar ook dat helpt niet..
iemand tips??

voor de rest ben ik erg tevreden over de cat-it.. het is zeker geen lelijk ding, vrijwel geluidloos en de poes is er gek op :D
Ik til de fontein altijd wat op en ga dan naar rechts als het water bijv. rechts niet goed er overheen stroomt en als het links niet goed stroomt ga ik naar links. Zo lukt het mij altijd maar ja, heb de fontein nu ook al ruim 2 jaar als ik me niet vergis.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Leonie89 »

al geprobeerd :p we wonen in een schots en scheef huis, dus als je vloer dan niet waterpas is heb je al gauw gezeur.. het gaat redelijk zo met de viltjes, maar het moet toch beter kunnen..
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door evaleeuw »

elvedinenleonie schreef:oh jammer :p ik vond het, zeker vergeleken met de andere fonteinen wel een mooi ding :p
het water is echt koud trouwens!!
Nou ik moet toegeven dat hij vergeleken met die andere fonteinen niet zo enorm groot is! Vind de kleur alleen niet zo.. (rood met oranje interieur :roll: ) voor mij hadden ze hem kleurloos met wit mogen maken ;-)
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Leonie89 »

ow dan heb je de verkeerde voor je!! :lol: ik hou ok niet zo van rood met oranje..
hier een plaatje..
Afbeelding
deze zijn niet van mij trouwens :-P

ohja ik heb de mat eronder niet en bij die van mij zit er nog een voerbakje aan vast.. (afklikbaar voor t geval mevrouw ze gescheiden wil)
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door evaleeuw »

euhmmmm nee toch niet... Ik houd namelijk wel van rood en oranje (gezien mijn interieur :lol: :lol: :lol: )
Maakt niet uit hoor!! hihi
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Ondernemende katten en een waterfontein....

Bericht door Leonie89 »

evaleeuw schreef:euhmmmm nee toch niet... Ik houd namelijk wel van rood en oranje (gezien mijn interieur :lol: :lol: :lol: )
Maakt niet uit hoor!! hihi
ow zo! hahhaha sorry :oops: :oops: :oops:
rood en oranje als interieur vind ik niet lelijk, maar een fontein wel.. (tenzij je interieur dezelfde kleur heeft :lol:
wat een gedoe..
wij hebben een heel neutraal huis, dus alles past er eigenlijk..

ohja trouwens.. die van ons zit helemaal niet zo vol.. als ik het vergelijk met de plaatjes.. kan ik em ook bijvullen zonder eerst de bol er weer af te hoeven halen?? bijvullen in het waterbakje is niet gelukt :oops:
Plaats reactie