Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

José schreef:Hier hebben we die waterfontein inmiddels weggegooid :-( Gelijk aan het begin brak dat groene stopje al af, gelukkig deed hij het nog wel. Maar ze vinden er niks aan... Ja, om af en toe met een poot in te pleppen :roll: Maar ze drinken er niet uit. En ze drinken ook niet uit gewone waterbakjes :evil:
Het is nu zelfs zo erg dat ik de douche moet aanzetten als Wampie wil drinken. Eventjes maar, zodat er een plasje op de grond ligt. En Tukker drinkt alleen als ik de kraan aanzet! Ik heb al allemaal andere dingen geprobeerd, want als we een dag weg zijn drinken ze nu dus niet. Maar ik krijg ze niet zover dat ze gewoon uit een bakje drinken, ook niet met een scheutje melk erin ofzo :-(
José, blijven volhouden! Pitou weigerde ook water te drinken (gelukkig wel met een scheutje melk erin) maar je moet gewoon je been stijfhouden en water blijven aanbieden in een drinkbakje en uiteindelijk halen ze bakzeil hoor! Pitou drinkt nu water uit haar drinkbakje (maar het heeft me wel 4 maand gekost, gelukkig likte ze elke morgen de douchebak leeg zodat ik zeker wist dat ze per dag toch minstens een beetje water kreeg)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

hmm, ja, het bakje water ververs ik elke keer en laat ik ook gewoon staan. Maar de enige die hem leegdrinkt is de hond van mijn moeder als hij meekomt :roll:
Die eet trouwens ook alle restjes kattenvoer op die er nog staan ;-)

Ik ben al wel een beetje inventief geweest, want in de douche staat nu ook een ovenschaal met water :lol: Daar heb ik Tukker 1 keer uit zien drinken, maar misschien dat ie het wel vaken doet. Dat hoop ik dan maar! Als ik er harde brokjes in gooi, gaat Wampie ze er heel fanatiek met haar pootje uithengelen, dus die krijgt op die manier nog een beetje water binnen. Maar het is wel erg lastig allemaal :???: Rare beesten zijn het toch ook!
Ik heb zelfs al overwogen om net als Claudia een schaal met drijfkaarsjes neer te zetten, maar ik ben bang dat het dan echt een waterballet wordt hier :lol:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

José, ik begrijp je wel hoor, ik bedacht voor pitou ook allemaal alternatieven omdat ik zo ongerust was dat ze niet voldoende vocht zou binnenkrijgen, maar ik ben d'r uiteindelijk mee gestopt (een schaal met drijfkaarsjes geeft een waterballet :roll: ) en ben me even koppig gaan gedragen als zij, en uiteindelijk ben ik gewonnen 8-)

Maar het is érg moeilijk hoor, je voelt je zooooo schuldig iedere keer als ze voor dat waterbakje staat en begint te mauwen om een beetje melk, of iedere keer wanneer je in de keuken komt begint te mauwen opdat je de kraan openzet, maar ik ben wel blij dat ik doorgezet heb, ik was het écht zat om overal natte pootjes te vinden, of een tafel onder de waterplekken
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Katten schijnen er een hekel aan te hebben als bij het drinken hun snorharen de rand van het drinkbakje raken. Een ruimere bak is dus sowieso een optie. Bij mij drinken ze ook uit een schaal met drijfkaarsjes, die onder de salontafel op het tapijt staat. Eerst stond die schaal óp tafel, maar het staat zo raar voor de visite als je katten op tafel komen drinken, naast hun koffiekopjes en gebaksbordjes... :lol:

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Suzanne1970
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:26
Locatie: Renkum
Contacteer:

Bericht door Suzanne1970 »

Bij mij drinken ze gelukkig wel uit hun drinkbakjes maar ik heb dus ook een schaal met drijfkaarsjes op tafel staan en dat vinden ze heeeeeeelemaal het einde..wat de visite ervan vindt maakt me nie zoveel uit want mn poezebeesten wonen hier :-P
Tilly ging wel met de kaarsjes ervandoor maar we hebben dus de lontjes een klein beetje laten branden zodat ze er niet meer met d'r tandjes bijkon :lol:

Zo'n fontein....zullen ze hier ook leuk vinden maarre..ask zo is alle verhalen lees...neh :roll:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Waarschuwing kattenfontein

Bericht door Rebbe »

Ja ik weet dat er al een topic over de fontein is maar wil jullie extra aandacht even op dit bericht vestigen...

Ik hoorde net een wel heel raar geluid uit de keuken komen en toen ik ging kijken stond mijn keuken blank en de waterfontein was aan het droogborrelen en was helemaal heet...Kan jullie vertellen dat er een hoop water uit die bol komt stromen :shock:

Gelukkig was ik thuis maar hoe had de fontein zich gehouden als ik er niet bij was geweest...Ik maak hem elke week schoon met alleen water en tot dusver nooit een probleem mee gehad.

Ik weet niet wat het euvel is geweest maar ik zet hem niet meer aan, ben er erg van geschrokken...

Groetjes Renate
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik kwam gisteravond thuis na 1 1/2 dag weg en hoorde bij de voordeur al een enorm gebrom. Zelfde verhaal du: de bol stond als een gek te brommen, terwijl hij nog halfvol water zat. Of de hulp heeft aan het bovenste rondje gedraaid, waarmee je de watertoevoer over de bol kunt regelen, of er is iets anders misgegaan. Ik had hem ook schoongemaakt voordat ik hem vulde.

Soortgelijke ervaring dus. Ik was blij dat ik thuis was, want ik vond het eng, had het idee dat dat ding zo kon klappen :shock:
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Emma, durf je hem nog wel aan te zetten ? Bij mij staat ie op nonactief.Ben zo geschrokken. Ben er zuinig op doe er geen rare dingen mee en dan gebeurd zoiets toch.

Echt mijn hele keuken blank :shock: en het ding loeiheet.

Weet niet of ik hem nog durf aan te zetten!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Liep de vol voor die tijd nog wel gewoon door dan? Bij ons loopt hij daar niet goed door en als ik dan die verhalen lees vraag ik me af of ik hem wel aan moet laten staan :???:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Bij mij liep hij een tijdje geleden ook niet goed door. We hebben het pompje helemaal los gehad (staat in het boekje hoe dat moet) en schoongemaakt. Daar komt dat brommen en niet goed doorlopen vandaan.
Nu doet ie het weer hardstikke goed!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ik maak hem elke week helemaal goed schoon inclusief het pompje. Ook geen problemen met het doorlopen.....dus dat kan het euvel niet zijn geweest...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij mij ook niet, want ik ook maak alles goed schoon. Hij stond goed in de standaard en deed het gewoon toen ik wegging.
Maar het kan dus zijn dat de hulp er iets mee gedaan heeft :geenidee;

Ik heb hem nu even niet aanstaan 8-) Eerst maar eens kijken hoe en wat.
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

cat-it kalkaanslag

Bericht door viri »

kan het dat ik kalkaanslag heb op mn cat-it drinkfontein?er zitten witte ruwe strepen en plekjes op de bol en in het drinkbakje zit ook een witte rand.wat kan ik hier tegen doen?
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Heel goed schrobben, zo krijg ik het hier ook uit de drinkbakjes. Maar ik weet niet of dat lukt met een waterfontein. In het volgende topic staan ook tips over de onderhoud van de waterfontein:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&start=0
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Wij hebben het ook een keer gehad, dat de keuken 'blank' stond van de waterfontein, maar dat was een beetje onze eigen schuld.

Onze fontein staat namelijk onder een radiator waar ik wel eens de vaatdoek overheen hang om te drogen.

Een van onze katten is denk ik op de radiator gesprongen, waardoor de vaatdoek op de bol is gevallen. Via het doekje is al het water over de vloer gestroomd.

En er kan inderdaad een boel water uit die bol komen!

Daarnaast hebben wij eigenlijk nooit problemen met de fontein. Misschien is de onderste bak lek, als er water op de vloer stroomt of het pompje aan een kant vuil, want in principe kan het water nooit zomaar uit de fontein stromen.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Plaats reactie