Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zuri »

Ziet er goed uit!
En heerlijk dat je katzels nu ook lekker naar buiten kunnen :-)

Alleen... :icon_shifty: heb je de onderkant van het net wel goed vastgemaakt? Als ik het zo zie hangt het los en lijkt het alsof ze hun koppie eronder kunnen steken en dan alsnog tussen de spijlen door naar beneden kunnen vliegen :pdtfly2: Misschien kun je het net nog met ty-rips aan de spijlen van je balkonballustrade vastmaken. Of heb je dat al gedaan en zie ik het niet goed op de foto?

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar ik wordt een beetje zenuwachtig van enge toeren op balkons... :eshifty:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

jemig wat een klus babs.. ik zie kippengaas vanaf beton naar ballustraderand en dan kattennet vanaf ballustrade naar boven en aan de mazen te zien is dit ook het bijtsterke trixie-net.
en ik zie dat je het koord door het net hebt geregen en zit dat tussen de spijlen door?

hier hebben ze alle overgangen gecheckt en nagelopen en vooral Bolle is daar goed in. die heeft zijn neus tussen muur en net gestoken om te kijken of hij het open kon wrikken of er een opening in vond en toen ik dat zag is het nog extra om de 10 cm tegen de muur aan bevestigd, daar waar dat met de latten niet kon. en ze kunnen niet op het balkon als ik niet in de woonkamer ben, zeker niet zolang Bolle nog naar de dakrand klimt.
t is ook te hopen dat jullie niet van die klimapen hebben zoals er hier rondlopen..
t liefst had ik de Sandra-oplossing, gewoon een kooi, maar dat zien ze bij de vve niet zitten en dat begrijp ik ook wel.. en in een kooi kunnen ze prima klimmen maar ben niet dol op het mogelijk eruit vallen of springen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zuri »

Ja Adriana, nu zie ik het ook. De onderkant is kippengaas, niet het net. Ik schrok me een hoedje omdat ik dacht dat het aan de onderkant gewoon los hing. Maar gaas is inderdaad wel een stuk veiliger.
Adriana schreef:t liefst had ik de Sandra-oplossing, gewoon een kooi, maar dat zien ze bij de vve niet zitten en dat begrijp ik ook wel.. en in een kooi kunnen ze prima klimmen maar ben niet dol op het mogelijk eruit vallen of springen..
Uit mijn kooi kunnen ze niet vallen of springen hoor... :eshifty: Het is van boven tot onder helemaal dicht, want anders zou ik ze niet met een gerust hart achter kunnen laten. Aapje Noah klimt in een dolle bui regelmatig helemaal naar boven, dus dat zou niet veilig zijn als ze er dan alsnog uit kunnen vallen/springen (of vliegen :pdtfly2: ).
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

:lol: ik heb alles nog nagelopen met degene die het heeft gedaan.
overal waar uik dacht dat ze door konden heeft hij nog een extra haakje geplaatst :D
het klopt zoals adriana het zegt.
het net loopt van boven tot de ballustrade,daar is het koort onder door de spijlen geregen,zodat ze daar niet naar beneden kunnen vallen.en vanaf de ballustrade tot de grond zit kuppengaas..
het was eerst de bedoeling om het net door te laten lopern naar de grond,maar ik heb liever het kippengaas hahaha.
ik zou ook echt niet weten of mijn katten erin gaan hangen,maar tot nu toe nog niet.

het is inderdaad het bijtsterke kattennet van trixie,gekocht bij zooplus :D
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

nee, ik bedoel dat Bolle regelmatig boven mijn hoofd bungelt en dat is dan toch 2 meter hoog.
en als hij naar beneden kukelt omdat het in mijn net wat moeilijker terugklautert omdat het scheef hangt (hij hangt alleen aan zijn voorpoten), dan maakt ie een smak van 2 meter en waarschijnlijk op de betonnen vloer en dats niet gezond, vind ik..
ik ben begonnen s morgens met uitgebreid neus/neus-contact voordat ze naar het balkon mogen en zodra Bolle dan toch nog aandacht vraagt en bovenin bungelt, haal ik hem eraf en gaat ie naar binnen.
hoop dat het kwartje binnenkort valt en dat hij het aandacht vragen toch een beetje in een andere richting stuurt, borstelen bijvoorbeeld
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

oh jee,nee dat is niet fijn nee.
tot nu toe hebben mijn katten er nog niet in gehangen.
ik hoop ook dat dat zo blijft,maar dat moeten we maar even bekijken.als er 1 in hangt dan haal ik hem of haar er ook uit.maar 2 meter naar beneden vallen en dan met beton is niet fijn.
ik hoop het voor je mee dat het kwartje snel valt :D
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

Afbeelding
hier heeft ie zijn achterpoten nog op de balustraderand, maar als ie verder hij naar boven gaat, dan komen ze los te hangen, omdat hij recht hangt en het net scheef. hij vindt dat geen prettige houding,
t lijkt me ook vrij zwaar en hij moet dan ook weer naar beneden als ik hem er niet uit-pluk.
s morgens en s avonds zijn zijn favo-tijdstippen daarvoor, de rest van de dag blijft ie doorgaans beneden. tenzij er een bij of pluisje in het net zit...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

lijkt mij ook niet echt idiaal nee.er zit bij mij inderdaad ook wel speling in het net.hij heeft hem wel zo strak mogelijk opgehangen,maar ja met het gewixcht vaan de katten weet je het natuurlijk nooit hoe het net gaat hangen.
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zuri »

Ooooooh ik snap al wat je bedoelde Adriana. Nee een val van twee meter op beton is niet echt lekker nee... Noah 'rent' naar boven maar kan inderdaad voorzichtig weer in zijn achteruit naar beneden. Ik hoop inderdaad dat dat blauwe bijdehandje van jou snel zijn aandacht op andere manieren zoekt.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
stilo en eros
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:26

Re: Katten op het balkon

Bericht door stilo en eros »

Om te reageren op de allereerste vraag. Een kat op een balkon houden kan, maar lees a.u.b alle tips door die hierboven genoemd zijn.
Wij zijn ons vanavond dood geschrokken toen bleek dat onze kater van 2, vanaf de derde verdieping naar beneden is gevallen. Normaliter mogen mijn katers alleen het balkon op onder toezicht, maar dit keer is hij aan ons oog ontsnapt. Een keer minder alert en meteen is het fout gegaan. Ik ben nog nooit zo geschrokken. We stonden op het punt weg te gaan en dan roepen we onze katers altijd even (zij mogen niet alleen in de woonkamer, aangezien de lamp zeer aantrekkelijk is om in te gaan hangen), en konden alleen mijn jongste kater vinden. Alle vertrekken in het huis doorzocht, nergens geen kat te vinden. Toen toch voor de zoveelste keer gaan kijken op het balkon. Beneden gedroegen de katten in de directe omgeving zich vreemd, en zo zag ik mijn katje beneden op de grond liggen. Ik kon net zijn kop zien, want hij lag praktisch om de hoek van ons appartement. Snel naar beneden gegaan en daar troffen we onze kater in zeer geschrokken toestand aan. Zichzelf bevuild en klagelijk aan het mauwen. Ik dacht dat mijn hart even stil stond. Gelukkig zit onze dierenarts op het parkeerterrein achter ons huis, en zijn daar dus ook meteen naar toe gegaan. Zijn ademhaling was verstoord en hij heeft een injectie gekregen om shock tegen te gaan. Een half uur later mochten wij weer bij hem komen, alles rustig en mochten hem meenemen naar huis.

Nu een aantal uren later is mijn kater absoluut zichzelf nog niet. Ik houd het goed in de gaten, als ik het niet vertrouw ga ik direct terug naar de dierenarts.

Dus antwoord op je vraag: katten zijn en blijven ondernemend en het zijn net kleine kinderen. Verlies ze een tel uit het oog en de gevolgen kunnen enorm zijn. Altijd onder toezicht houden en ook voor ons geldt: aanschaf van een kattennet voor op het balkon. Maar voor nu hebben ze beide huisarrest.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
je mag hopen dat het uiteindelijk goed is afgelopen van 3-hoog.
wel nog urine laten checken om te zien of de nieren niet zijn beschadigd...
ik kan me voorstellen dat je heftig bent geschrokken en ik begrijp dat jullie balkon helemaal niet was beveiligd....? met twee zulke jonge dieren...?
je kunt zelf ook invullen wat mijn volgende zinnen kunnen zijn..
op het Forum hebben we tal van topics over beveiligen van balkons en constructies, ook voor in de tuin (kattenrennen), want wìj weten, in tegenstelling tot sommige katzels, dat katten niet kunnen vliegen, alhoewel sommige denken wel een vliegbrevet te hebben..
... intussen al een bestelling voor een bijtsterk net bij bijv Zooplus gedaan?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door castratenkoor »

Waarom moet het kalf altijd eerst verdronken zijn voor men de put dempt.......
*krabbelt verbaasd achter de oortjes*

Beterschap met de kat - hopenlijk komt het goed met hem.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
vlindermeisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2011 23:59
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door vlindermeisje »

Hallo :)
Is of bestaat er ook een topic waarin allemaal foto's staan van afgezette balkons en tuinen om ideeën op te doen ?
Of alleen in deze topic ?

Zelf hebben wij een huurhuis en mag denk niets aan veranderd dus is voor ons geen optie.
Zullen moeten wachten op een huisje met een tuin.
Maar lijkt me leuk om nu alvast foto's van anderen te zien :)

Wat ik me wel afvroeg.... ik las bij iemand over plexiglas, maar kan dat niet erg warm worden met de felle zon erop en erg vies worden door regen enzo...

Ik had plexiglas voor me caviaflat, maar na even zat het al vol met krassen en zag er echt niet mooi uit.
Dus als de katjes eraan krabben, denk ik ook niet....
Of heb ik dat verkeerd? :)
♥ Sheba ♥ Dinky ♥ Pluis ♥ Tijger ♥ Dribbel ♥ Paco ♥ Katy ♥
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Afbeelding

Met zulke kennelplaten kun je zowel in een tuin als op balkon een buitenverblijf maken.
Losse delen zijn met hulpstukken in-en uit- elkaar te doen.
Dus makkelijk meenemen met verhuizing.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

bij zuri en ilone, die ook bezig is met een constructie, staan foto's in het fotoalbum en ook bij mij. even opzoeken via de zoekfunctie rechtsboven.
alle balkons zijn anders en je zult zelf aan de slag moeten, foto's maken van je balkon en dan kunnen we proberen mee te denken.
en als je een net koopt, koop dan het olijfgroene bijtsterke net van Zooplus, één van mijn katten heeft zich door het transparente net gebeten en liep over de buitenkant van de balustrade een maand geleden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie