Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

ik hoorde van mijn buren schuin beneden mij,dat hun kat door het bijtsterke net van trixie hebben gebeten.dus die ik heb.
ik keek die man aan die het voor mij heeft geplaatst en zeg tegen hem,een kat hier door heen bijten,hoe wil hij dat doen dan.die hebben zeker een tijger in huis zei hij,moest er wel om lachen.
tot nu toe hebben mijn katten er nog niet ingeklommen,maar het regent nu echt met bakken uit de hemel hier en me miauwerd wil naar buiten,maar hij magt dus weer niet.hij blijft bezig,word er horen dol van hahahaha.

@ stilo en eros,

ja zou ook schrikken hoor,maar mijn katten mochten voordat het werd afgezet ook echt niet alleen naar buiten.nu dat het is afgezet mogen ze mij wel alleen naar buiten,kijk wel steeds om het hoekje of alles nog gaat,tja zit er in gebakken,als er maar iets met mijn katten gebeurd,zou ik het mezelf nooit vergeven.zijn zo een beetje mijn kinderen hahaha.

ik hoop dat je kat snel weer de oude is.
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

hier hebben ze hun tanden er al wel ingezet maar komen niet door de metalen draad heen. terwijl Bolle vrij snel een gat in het transparente net heeft gemaakt/gebeten..
het klimmen blijft een probleem, ze doen het nu alle twee maar hebben ieder, andere voorkeuren. Bolle heeft nu bedacht dat hij via het net op de bovenkant van de openstaande balkondeur kan klimmen en vandaar.... kan-ie er nog steeds niet uit maar hij wil steeds maar hogerop..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

ze steken elkaar aan natuurlijk,van als de een het kan dan kan ik het ook.
nee de mijne hebben er nog niet in gebeten en ook nog niet in geklommen :D
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zuri »

Adriana schreef:kan-ie er nog steeds niet uit maar hij wil steeds maar hogerop..
Het is wat met die ondernemende kereltjes van je. Had je nou een stukje 'plafond' op je balkon? Of is ie helemaal open van boven? Want als je een stukje plafond heb, kun je net als ik een kamerhoge krabpaal neerzetten op het balkon. Misschien is dat een fijnere 'hogerop' dan tijgerend via het net???
Al bedenk ik me nu ook dat het misschien juist gaat om de uitdaging om via het net hoog te komen ;-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ook zo'n fanatieke hogerop type. Teun klimt via de deur van de kattenkamer in de nok van het dak.
Ik denk dat een tuinafscheiding hem niet binnenboord zou houden.
Daarom ben ik blij met ren met dak. Hij hangt ook wel eens omgekeerd aan het dak.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

een kooi zou ideaal zijn maar daarvoor moet ik eerst verhuizen.
ik heb een half dak boven mijn balkon en het net zit rondom dicht. ik denk eraan om een plank tegen één van de zijmuren te bevestigen en dan redelijk hoog. dat is missch een mooie uitkijk.
en ik hoop dat het iedere keer je katerneus stoten bovenin of aan de zijkant toch op den duur wel zo ontmoedigend is dat Bolle er mee ophoudt. en dan doet Maks het waarsch ook niet meer. Bolle met name is een erg ondernemend tiepje, ook vrij sloperig. ze mogen blij zijn dat het hier geen opvoedingsgesticht is maar dan zou het met mij ook slecht aflopen.. ik ben niet in de wieg gelegd voor de rol van Bromsnor!

en ik heb Bolle nog geen enkele keer zien proberen het net door te knagen, ik denk dat hij vrij snel in de gaten had dat dit niet lukt. toen het uit de verpakking kwam heeft hij staan klauwen en had het in zijn bek en dat is waarsch niet zo bevallen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door castratenkoor »

""ze mogen blij zijn dat het hier geen opvoedingsgesticht is maar dan zou het met mij ook slecht aflopen.. ik ben niet in de wieg gelegd voor de rol van Bromsnor!""

Zou hier ook niet werken, ik geniet liever relaxt van hun streken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Katten op het balkon

Bericht door pearlsofpassion »

Ik kwam toevallig een link naar deze webpagina tegen.
Hij staat vol met links naar voorbeelden van allerlei soorten kattenrennen en balkon's.
Daar kan je vast ideëen opdoen ivm inrichting en er zijn ook links die uitleggen hoe een kattenren te bouwen of een balkon te beveiligen. Heel erg handig dus. ;-)

http://www.ijssellandabessijnen.nl/5buitenren.htm

Je krijgt er zowaar echt zin van, van al die foto's! :-P
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Fredkat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2018 13:36

Re: Katten op het balkon

Bericht door Fredkat »

Hallo. Binnenkort verhuis ik naar een nieuw appartement.
In mijn huidig appartement is mijn terras afgezet met een zwart bijtsterk kattennet. Zeer tevreden van.
Alleen, mijn terras is nu aan de achterkant van het gebouw. Het maakt niet uit of het net zichtbaar is of niet.

Bij het nieuwe appartement is dat anders. Dit is nieuwbouw en je mag niets aan het uitzicht van het gebouw wijzigen. Een kattennet hangen mag dus ook niet. In principe. Toch ben ik van plan om de gok te wagen. Ik zit hoog genoeg.

Het lijkt mij logisch om in dit geval voor een transparant net te gaan. Heeft iemand ervaring met de zichtbaarheid van op straat? Klopt het dat je dit niet ziet? Of is dat wit (want eigenlijk is het dat ipv transparant) net zichtbaarder dan bijvoorbeeld een zwart net?
Het sterke olfijfgroen lijkt mij in deze geen optie. Groot voordeel is wel dat het balkon is afgezet met glas. Dat maakt dat het niet niet tot beneden moet hangen en de kans ook kleiner is dat de kat er in gaat bijten.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Synemios »

Ik heb een katten-net op mijn balkon en krijg altijd commentaar dat het gevaarlijk is voor de katten om ze op het balkon te laten :lol:
De mensen die het weten, weten dat omdat ik er 2 heb die erin klimmen maar wij hebben dus wel de sterke groene variant.
Van een afstand zie je het niet, zeker niet als je het niet weet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Fredkat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2018 13:36

Re: Katten op het balkon

Bericht door Fredkat »

Bedankt voor de tip. Wel sterk dat je de groene variant niet ziet. Woon je hoog?
Fredkat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2018 13:36

Re: Katten op het balkon

Bericht door Fredkat »

Hallo. Een paar berichten hierboven had ik het al even over mijn verhuis naar een nieuw appartement.
Ondertussen blijkt dat een kattennet ophangen geen optie is. Het is een recent gebouw en je mag geen gaten maken in de muren van het terras (= inpandig terras). Maar je mag ook geen telescooppalen zetten. Het is namelijk verboden om een 'vaste' structuur op het terras te zetten. Alleen tuinmeubels mogen. Zelfs geen wasrekje.

Daarom ben ik wat aan het verder denken. Het terras is afgewerkt met een glazen ballustrade. Aan 1 kant. De rest is dus gewoon muur. En dan een groot schuifruim. Ideaal zou zijn dat ik bijvoorbeeld een soort oprolbaar kattennet heb. Dat ik kan uitrollen en dat gelijk loopt met de rand van de ballustrade. Een soort horizontaal kattennet dus over mijn terras. Niet handig als ik er op wil zitten, maar wel handig voor als ik niet thuis ben.

Alleen.... los van het feit dat ik geen idee heb hoe ik dat kan maken zijn er misschien wel betere ideeën dan dat? Zitten er nog mensen in de situatie dat ze hun terras niet mogen beveiligen met een kattennet? Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik ben om eerlijk te zijn wat ten einde raad. Ik wil mijn kat ook niet ontzeggen om op het terras te mogen. Maar wil het veilig doen. Ook als ik niet thuis ben.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katten op het balkon

Bericht door nellebel »

ik heb dus ook een glazen ballustrade van ruim een meter hoog. mijn kleine klimmers (guusje springt op en van kasten die 2 meter hoog zijn) zijn daar nog nooit op of overheen gesprongen. het is een glasplaat dus ze probeert niet eens te springen. mogelijk is dat al voldoende. in het begin vond ik het spannend en mochten ze alleen onder begeleiding naar buiten, maar ik woon er nu 4 jaar en ze zitten wel op de betonrand maar door het glas te kijken. ze hebben nog nooit aanstalte gemaakt om over het glas te gaan. ik denk dat ze niet in de gaten hebben dat het iets is waar ze over heen zouden kunnen omdat ze er zelf doorheen kijken??
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Fredkat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2018 13:36

Re: Katten op het balkon

Bericht door Fredkat »

Goede bedenking die ik mezelf ook al heb gemaakt. En zit er een houten leuning ofzo op het glas? Dat is in mijn geval wel zo. Dus dat betekent dat de kat daar op zou kunnen lopen.

En mijn kat durft ook wel eens achter een vogel of insect aan te gaan.....
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katten op het balkon

Bericht door nellebel »

Hebben we ook. En Gijs heeft al twee keer een vogel gevangen. En toch nooit aanstalten om tegen het glas te staan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie