Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Umimeis »

@ Nyncke,

Ja, het is hier inderdaad prettig om te wonen, de katten kunnen hier ook lekker veilig naar buiten, zonder dat er gevaar is dat ze onder een auto komen.
Oke, hier komen wel auto's,maar ze komen eigenlijk alleen bij de weg (of steken soms wel over) als ik daar in de buurt sta of loop. Maar ze zullen niet zo gauw uitzichzelf naar de weg lopen en oversteken (gelukkig).
Ja, ik maak me soms nu al druk over als ik ooit wil of moet verhuizen.
Dan zal ik zal vrij beperkt zijn in het vinden van een huis in een veilige buurt in de toekomst.
Ik wil dat mijn katten er veilig kunnen wonen....aangezien het buitenkatten zijn.
Ik hoop ook dat ik ooit een huis vind met een grote tuin erbij die ik eventueel kan afzetten voor de katten. Dan maak ik er een kattenparadijs van hihi.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Anneke_84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 feb 2010 17:50
Locatie: Leidschendam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Anneke_84 »

hoi allemaal,
met dit mooie weer ben ik ook aan het nadenken om mijn katten op het balkon te laten. Vanmiddag ben ik buiten gaan zitten (met de deur dicht, en zij binnen)het was een ware kwelling voor ze. en maar miauwen en miauwen....Ik zou ze graag het balkon op laten, maar vind dat erg spannend. Ik woon 1 hoog, en voor mijn balkon staat een boom waar ze in zouden kunnen. Ze zijn nu 5 jaar (heb ze nu enkele weken) en nog nooit buiten geweest.
Het jammere is dat de huisbaas al begint te klagen als iemand een wasrekje of iets heeft hangen, een net of gaas is zeker uit den boze omdat dit het aanzicht van de flat veranderd, dus ik kan er geen kooi van maken.
wel zou ik een balkondoek voor de spijlen mogen hangen (zolang dit maar oranje is,haha). maar ik ben bang dat ze alsnog zullen proberen op de reling te springen, zeker als ze een vogeltje zien ofzo...
nu was ik aan tuigjes aan het denken, maja, das denk ik ook niet ideaal....
nog iemand tips of ideëen?
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Katten op het balkon

Bericht door ayla »

Ik wil iedereen in ieder geval adviseren om geen net te nemen. dit hadden wij namelijk, maar meneer is er afgelopen maandag doorheen gestort naar beneden, 2 hoog naar beneden... gevolg: gebroken poot.. Dit net hing er vanwege duivenoverlast, en wij gaan vandaag nog een soort van raamwerk maken met gaas, vierkantjes. gewoon bij de bouwmarkt gekocht en bevestigen maar!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

hier hangt op 5-hoog het Zooplus-kattennet transparent, maar had ik geweten dat mijn jongste kater daarin springt en ondersteboven naar de dakrand probeert te tijgeren, dan had ik hier het zwaarste net bevestigd.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /kattennet
iedere keer als ik het zie bezorgt het me een hartverzakking maar het net houdt het gewicht en ook de mazen blijven tot dusver heel. het is rondom tegen de muur bevestigd, dus hij kan er niet door. en hij is noooooit alleen op het balkon, ik ben altijd in de buurt en als ik weer eens een aap zie hangen, dan haal ik hem eruit en gaat de deur een tijdje dicht.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: Katten op het balkon

Bericht door Tr1bal »

Wij hebben die prikka strips op de balkon rand geplakt.. maar hier loopt hij alsnog overheen :(
Afbeelding
annemeehart
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2010 15:34

Re: Katten op het balkon

Bericht door annemeehart »

wij wonen ook in een appartement met een balkon (2 hoog), de eerste twee weken (toen was het gelukkig ook nog koud) hebben we Noa binnen gelaten, zodat ie als eerst helemaal goed kon wennen aan zijn plekje, ons huis. Na die twee weken hebben we zo'n visnetje gekocht en langs de spijlen van het balkon gehangen zodat als Noa een gekke bui had, of schrikte, dat ie dan niet gelijk van het balkon af viel. Ook was Noa zijn moteriek ook nog niet geweldig en viel nog wel eens op zijn hoofd. Na een maand hebben we het visnetje er weg gehaald want hij begon het zelf ook stuk te bijten. Nu gaat het prima, hij hangt lekker met zijn kop over de de betonbak lekker naar beneden te kijken. Helaas heeft ie wel in de gaten gekregen dat hij via de railing naar de buren kon gaan, maar dat hebben we ook nog maar even afgeschermd!

Visnetje heeft ideaal gewerkt! voor nog geen 1 euro, een geweldige oplossing!
En dit netje zie je niet van de buitenkant omdat het heel fijn spul is, zelfs als wij binnen zaten zagen wij het netje nauwelijks.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

begrijp ik uit de je bericht dat Noa nu op een onbeschermd balkon van twee-hoog kan komen? en met zijn koppetje over de rand hangt om naar beneden te kijken?
lees even bij onze balkontips wat er allemaal kan gebeuren en lees bij ayla en felix even wat het herstel van een gebroken poot kost aan geld en tijd.
katten hebben de neiging om achter fladderende vlinders, bijtjes en vogels aan te springen en dat kun je ze niet afleren dus je loopt de kans dat Noa een keer aan de andere kant van het balkon terechtkomt en voorzover ik weet kunnen katten niet vliegen..
missch nog eens heel erg goed nadenken en balkon toch voorzien van rastergaas tot 1,20 m om te beginnen (Gamma)..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
twister
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2010 21:06

Re: Katten op het balkon

Bericht door twister »

Hallo,

Ik heb ongeveer 2 manaden geleden een net laten plaatsen op mijn balkon en wilde dat ik het veel eerder had gedaan. De kat kan lekker naar buiten, ik hoef er niet bij te blijven en de deur kan lekker open. Het is wel duur, 550,00 euro, maar het geld toch wel echt waard!
Ik was bang dat het als een kooi zou voelen, maar dat is niet zo, ik laat er nu klimplanten tegenaan groeien in de hoeken en het ziet er leuk uit. Het bedrijf zat tevallig in mijn eigen woonplaats, en ik heb er wel driekwart jaar naar gezocht. Het is in ongeveer 3 uur gebeurd, ik vind het echt super en mijn kat ook!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

wat een goed bericht en ik ben erg benieuwd hoe het eruit ziet, fotootje?
en welkom ;-) op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door carneille »

Hi, ik heb het bericht van twister gelezen. Hoewel ik geen idee heb hoe zo'n net eruit ziet en het ongetwijfeld een goede oplossing zal zijn, vind ik de kosten wel heel erg hoog. Mijn kittens zijn nu bijna 14 weken, maar mijn balkon wordt pas opengesteld voor de dame en heer als ze wat ouder en minder speels zijn. Overigens heb ik een schuifpui met een schuifhor ervoor waar ze heel graag voor gaan liggen (en niet in gaan hangen).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

twister schreef:Het bedrijf zat toevallig in mijn eigen woonplaats, ... ik vind het echt super en mijn kat ook!
http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
altijd handig om ook even erbij te zetten welk bedrijf, was het missch 'de nettenlijn'?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
carneille
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 jul 2010 10:49
Locatie: Rotterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door carneille »

Dank je Adriana. Ik heb net even gekeken op de site maar dat ziet er inderdaad heel professioneel uit. Nu begrijp ik ook waarom het zo duur is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

wij hebben een balkon 5-hoog deels met Gammagaas van 1.20 hoog bij de spijlen afgeschermd en vanaf de balustrade is een doorzichtig net (Zooplus) met hardhouten latten (door de mazen doorsteken) aan de achtermuur bevestigd. tenslotte span je het net met tieribs aan de balustrade, het is het makkelijkste om dat aan het eind te doen.
daar ben je dan met zijn twee ongeveer twee+half uur mee bezig en de totale kosten waren ongeveer euro 70,-. (tieribs en latten en 1.20 hoog gaas Gamma en op één na sterkste net bij Zooplus)

en dan heb je een kater blauwe rus en die tijgert de eerste beste middag dat ie op het balkon mag, ondersteboven naar de dakrand en laat zich vervolgens in de tomatenplanten vallen. hartverzakking en tomatenplanten van slag en kater achter het behang maar verder niks vreselijks gebeurd en net is sterk genoeg!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
twister
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2010 21:06

Re: Katten op het balkon

Bericht door twister »

het is inderdaad van nettenlijn, maar ik wilde niet de indruk wekken reclame te maken. Het zijn profs, ze doen het ook in dierentuinen enz. Mijn kat is inmiddels ruim een jaar, maar hij blijft toch kijken of hij niet stiekem naar de buren kan komen (die hebben ook een kat die het nog nooit geprobeert heeft, het is dus ook een kwestie van geluk hebben met je kat). Ik vond het ook heel erg duur, maar 1x verkeerd vallen en je bent hetzelfde kwijt aan dierenarts-kosten...Het geeft in ieder geval heel veel rust. Het gaat volgens nettenlijn ong. 30 jaar mee en is helemaal weerbestendig. Het was voor mij echt een probleem daarvoor, dus is ben blij dat ik ze gevonden heb....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

oh ja, t hoeft maar één keer fout te gaan en je bent zo euro 2.000 en een heleboel kattenleed en tijd verder!
en ik kan me voorstellen dat een veilig en rustig gevoel je erg veel waard is. :pdtfly2:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie