Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Katten op het balkon

Bericht door Lovecat »

Joepie, eindelijk 20 % korting op Zooplus; ik ga kattennet bestellen!
Nu heb ik 2 balkons van 3x3 m. en 3x4 m. Het meest ideale is om ze alletwee af te zetten.
Zou ik dan het olijfkleurig net van 8x3 kunnen bestellen en dat zelf op maat knippen (met tang want ijzerdraad)?

Ik stel deze vraag omdat ik ergens las dat de netten niet rechthoekig zijn maar 'ellipsvormig', klopt dit?


Durven jullie je katten op een afgezet balkon zonder toezicht te laten? Het olijfkleurige net is zogenaamd 'bijtvast', maar ik durf daar eerlijk gezegd niet op te vertrouwen....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

ja, het olijfgroene net is bijtvast en zeer sterk. het is iets zwaarder en met een zware schaar kom je daar wel doorheen.
maar ik zou er niet aan knippen, ik heb het te veel aan net gewoon samengeklemd tussen tieribs en dan het geheel vastgemaakt.
ophangen is een klus maar spannen en goed krijgen is nog een tak van sport apart.

maar als het eenmaal hangt, prrrt prrrrt! en dat is ook wat waard!
nee, mijn balkon is afgezet met het op één na zwaarste net en nog tijgeren ze ondersteboven naar boven naar de dakrand, dus zeker weten niet zonder toezicht op het balkon. maar niet iedere katzel is zo uitbrekerig en vol van ontdekkingslust, denk ik..

ik heb bij de vorige 20% actie het olijfkleurige net gekocht, maar nog niet opgehangen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Katten op het balkon

Bericht door Lovecat »

Maar is er iemand die antwoord op mijn vragen kan geven?

Is het net wel vierkant/rechthoekig?

Ik dacht even voordelig te doen door het grote net te bestellen en dat in 2 delen te knippen, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

het net rekt aan alle kanten en je kunt het alle kanten op trekken en hoe iemand het ellipsvormig kan noemen begrijp ik niet.
en ik weet niet of het aan de zijkanten verstevigd is. want dan zou je het verzwakken door het in twee te knippen.

kun jij helemaal niks? maar je helpt toch zeker wel! want oefening baart kunst en door het te doen leer je vanzelf klussen.. n dan hoef je ook niet op iemand te wachten..
het is erg handig om het met zijn twee te doen want het is een rotklus. ook voor een klusser.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Katten op het balkon

Bericht door Lovecat »

Nuja, ik kan meer dan menig man, maar wat je zegt; hier heb je echt twee mensen voor nodig (+ ik kan niet boven m'n hoofd werken wegens medicatie/duizeligheid, niet zo prettig op een balkon op 3 hoog) Natuurlijk help ik, ben niet het type toekijken.

Ik knip het toch in tweeen denk ik; kan het zelf aan de zijkanten verstevigen + ik ga al het net sowieso op houten balken monteren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

wij hebben het door een lange hardhouten lat geregen, dan heb je een strakke lijn want je houdt dezelfde maas aan, dus recht. we hebben eerst voorgeboord aan het balkon en in de lat. en toen het net eenmaal aan de lat geregen was konden we de lat vrij makkelijk vastschroeven. en dat was zwaar en onhandig omdat er dan tig meter net aan hangt, vandaar vóór boren etc.
en als het boven eenmaal goed vast zit dan kun je het beneden oprollen en aan het balkonhek vastmaken en spannen, net zolang totdat het mooi gelijkmatig en strak zit. aan de zijkanten hebben we ook latten gedaan en die schuin naar beneden laten lopen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Katten op het balkon

Bericht door Lovecat »

Ja, zoiets was mijn idee ook; ik heb alleen een open balkon (van die spijlen), dus ik trek het door tot aan de grond. Goede tip van het voorboren!
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zuri »

Voor mensen die (net als ik) niet zo heel erg handig zijn en vooral een professioneel resultaat willen bereiken, laat het doen door een professional! Ik heb zelf een kattenren op mijn balkon laten plaatsen door Otten Petcages (http://www.kattenrennen.nl). Ik vind het ontzettend mooi gedaan en het ziet er superstrak uit. En omdat ik een lastige ventilatiebuis heb die door het gaas heen moet heb ik er voor gekozen om het te laten doen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat 8-)

Afbeelding
Mijn kattenren is ook te vinden op http://www.kattenrennen.nl. Klik op balkon/veranda afscheidingen en scroll naar nr. 39. Kijk die Zuri eens pronken in zijn mooie ren :grin:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

mijn afgezette balkon :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Katten op het balkon

Bericht door Ilone »

Netjes hoor :grin: Kunnen ze lekker op het balkon!
Ik wou dat ik mocht boren op het balkon...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

dank je wel :D
ik zou niet weten of het mag.
heb de woningbouwvereniging vorige week dinsdag een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord mogen ontvangen.
toen heb ik het aan de aannemer gevraagt en die zei als het geen grote gaten zijn waarom niet.
gewoon doen zei die,dus dat heb ik ook gedaan.

me poezels kunnen lekker genieten en ik hoef er nu niet iedere keer bij te zijn.
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
jumper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jun 2011 22:18

Re: Katten op het balkon

Bericht door jumper »

wat zullen je katten genieten.
lijkt erg goed.
Woon zelf op 1 hoog en kat kijkt wel over randje mar meer ook niet. Wanneer 2 of hoger woonde zou ik ook net oid bestellen.
Wie is nou het baasje?
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

ik heb het gedaan omdat ik er steeds bij moest zitten omdat 1 van de katten over de ballustrade gaat lopen.ben veel te bang dat hij naar beneden valt,dus vandaar deze oplossing :d

mijn poezels zijn echt heel erg blij.ze wisten niet hoe snel ze op het balkon moesten komen hahahahah.
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Katten op het balkon

Bericht door Ilone »

Hihi bij mij mochten ze ook even kijken vanmiddag. Pluis maakte allemaal blijde mauwtjes :grin:
Maar, ik ben nog niet klaar, dus ze mogen nog niet ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
delila en babs
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 jun 2011 17:14
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door delila en babs »

kan je zeggen,nu het balkon is afgezet kan me grote miauwerd naar buiten,maar nu is hij buiten geweest en miauwt nu nog harder dan ervoor :lol:

als je balkon eenmaal af is zijn die van jou net zo blij als die van mij ilone :D
groetjes babs en kopjes van delila (3),scooby (6),shaggy (6),mickey (9) en freia (10)r.i.p pluisje en ook nog een pootje van tibbie josha.
Plaats reactie