Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
dwalus
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2009 12:07

Re: Katten op het balkon

Bericht door dwalus »

Hallo hobbes

zelf woon ik ook op een flat met een klein balkonnetje, ik heb hier gaas voor gedaan, zodat ze niet naar beneden kunnen vallan of naar de buren kunnen klimmen, ze vinden het heerlijk zo vrij op het balkon, en ik hoef niet steeds te kijken of ze er nog zijn. Het kost misschien wat centen, maar je hebt zelf rust

groetjes Marian :smile:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/posti ... 6&p=429049
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kattennet-

meowth, ik denk aan het volgende (stappenplan):
lange hardhouten latten vastmaken rondom aan de onderkant van het balkon boven je
bovenbuurman even toestemming vragen/aankondigen dat je een paar gaatjes in de onderkant van zijn balkon boort (herrie)
gaten boren in latten en balkon
kattennet transparant of olijfkleurig op en neer door de mazen rijgen, met zijn twee gaat dat makkelijker
iedere keer als je een lat geregen hebt boven vastmaken
een lat of paal in de hoek vastzeten en net buitenom laten vallen
als je helemaal rondom bent net aan de onderkant oprollen en met veel tieribs aan de balustraderand vastmaken en spannen, ook aan paal in de hoek
katten buiten laten en genieten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Katten op het balkon

Bericht door Ilone »

Das heel leuk bedacht ;) maar niet in elk balkon mag je gaten boren :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

hangt ervan af of het huur of koop is
deze constructie kan ook met soort van telescooppalen geklemd tussen bovenbalkon en vloer balkon meowth en dan bovenin horizontaal witgeschilderde latten tussen de palen bevestigen en daaraan net door en door geregen, dan wordt er niks beschadigd en kan zo weer weggehaald worden
en ik ben niet eens een techneut...........
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Katten op het balkon

Bericht door Meowth »

Nee hihi. En ik wilde al geen toestemming vragen bij de woningbouw omdat ze dan natuurlijk zeggen dat het niet mag. Hier zien toch niet alle balkons er tiptop uit dus...
Van die oogjes aan de bovenbuur kan ook, maar boren gaat 'm niet worden.
Dus het moet een soort raamwerk worden. Met gaas gaat dat al makkelijker dan met een net omdat het niet inzakt/wegwaait.
Raamwerk hoef je dan niet per se voor te boren. Kost wel veel hout. Maar misschien zijn 4 palen rechtop al genoeg (elke hoek 1) en die dan vastmaken aan het balkon zelf.
Buitenlangs lijkt me ook niet handig, als ze er dan in springen en vallen komen ze tussen de buitenkant van het balkon en het net. Of stel ze kunnen er onderdoor kruipen... zelfde situatie.
Natuurlijk kun je het dan wel vastmaken aan de railing.

Ok het lijkt nu net of ik tips voor een ander aan het typen ben.

--
Huur dus.
En met gaas hoef je dus niet te rijgen. Maar als gaas veeeel te duur wordt, dan maar een net.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

gaas zoveel en zo hoog is vrij zwaar!
en dan krijg je een kooi van donkergroen en dat is van binnen uit niet mooi en het verstoort het aanzien aan de buitenkant en dat mag vast niet van de verhuurder
transparant net van zooplus is er in jouw maat en is licht en sterk en dat zie je vrijwel niet en is makkelijk overal aan vast te maken en spannen
en daar komen ze bij mij niet doorheen en jouw dames zijn lichter-der
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Katten op het balkon

Bericht door Ilone »

Huur of koop maakt tegenwoordig ook al niet meer uit ;)
Ik heb een koopflat, maar denk maar niet dat ik ook maar 1 gaatje mag boren van de VvE ;)
Ik heb zelf zitten denken aan stevig gaas, wat ik dan aan beide zijpilaren die aan de scheidingsmuren zitten kan vastknopen. Daarna aan de bovenkant een gedeelte schuin naar binnen vouwen.
Of inderdaad 3 flinke houten palen die je tussen de vloer en het plafond klemt.
Alleen gaat dat laatste bij mij niet werken, omdat ik een maissonette heb :-P

Een net is bij mij gewoon niet te monteren omdat ik niet mag boren of lijmen aan dat balkon. En het is te hoog ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Katten op het balkon

Bericht door Meowth »

Nee 4 palen dan. Of niet eens een als je heeel stevig gaas hebt. Dat gaas (soort wapening of voor schuttingen) is wel duur.
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Katten op het balkon

Bericht door jojo »

Foto's van de ren hier:
Afbeelding

Afbeelding

En de uitleg gekopieerd uit foto-album:
Het is een zeg maar raamkozijn met 3 betongaasvakken, ingeklemd tussen 2 muurtjes en de onderkant van het balkon van de bovenburen. Alleen aan de zijkanten zitten wat schroeven, verder is het geheel "vastgeplakt" met purschuim. De onderkant is dicht gemaakt met triplex want dat is waterbestendig zodat regen minder snel vat heeft. De katten kunnen dus uit zicht liggen of in mandjes/op krukjes naar buiten kijken.
Aan de andere kant heb ik de tuinset er tegenaan geschoven zodat we contact hebben met elkaar als ik in de tuin ben, best gezellig.
Opp. totaal is zo'n 4mx0.80m, een redelijk kleine ren dus, maar goedgekeurd door de gebruikers

Nog even een opmerking, dat betongaas heeft 5cm gaten en geen 10cm want waar de kop van de kat doorheen past daar wurmt'ie zich volledig doorheen.
Als iemand behoefte heeft aan detailfoto's om het na te maken of zo dan hoor ik het wel, dan ga ik aan de slag met de camera :-)
jessicafee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 17:42

Re: Katten op het balkon

Bericht door jessicafee »

beste mensen, ik heb ook een balkon er is een dikke rand achter de spijlen waar mijn kat van het zonnetje genie, loopt niet naar de buren maar ligt er gewoon lekker.
afgelopen weer is hij waarschijnlijk omdat zijn aandacht is geeist door een vogel nar beneden gevallen heeeeel erg zielig, zat beneden naar boven te miauwen zonder godzijdan dat hij wat had nou afzetten dus.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

en dat is heel erg verstandig en ook wel haast maken want nu is het goed afgelopen maar het hoeft maar één keer goed fout te gaan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Carolien_h »

@Adriana, zou jij een foto kunnen plaatsen van je afscherming van het balkon? Of kan ik die al ergens bekijken? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken en met beelden erbij gaat dat altijd beter....
Dankje!

Groetjes,
Carolien
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

wordt aan gewerkt, ik heb een combi van zooplusnet geregen door hardhouten latten en die latten zijn rondom aan de muur bevestigd en de onderkant van het net met tieribs aan de balustrade en voor de spijlen staat 1.20 m hoog gaas van Gamma ook met tieribs vastgemaakt. vdaag of morgen zal hier paar foto's neerzetten, moeten eerst gemaakt worden en toestel is ff elders..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Dafpoetser »

Adriana,

Vergeet niet de tieribs om het half jaar te verversen, die dingen kunnen na verloop van tijd spontaan losspringen (vergaan)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Katten op het balkon

Bericht door Meowth »

In plaats van tie wraps kun je ook ijzerdraad gebruiken..
Plaats reactie