Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

Rieneke, had het nog niet gezien en wat prachtig, vooral met die winde er doorheen.
Maar ik mag dat hier van de VVE (koopflat) niet op die manier aan mijn flat bevestigen, ook al omdat je het aanzicht van de gevels van het blok daarmee verandert.
Het doorzichtige net van Zooplus zie je vrijwel niet.
Ze hebben hier al heel erg gezeurd over windkerend doek tussen de spijlen en zonneschermen en dat moest allemaal in dezelfde kleur.
Ik vind jouw constructie veel leuker en mooier, bijna een soort van ren, maar voor ons niet weggelegd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

bedankt voor de complimenten! :grin:
een vriend van me heeft ook net, en daar zie je inderdaad geen barst van.
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Katten op het balkon

Bericht door daantje_xxx »

ook wij hebben een balkon (4 hoog) nog geen gaas oid.
ze mogen af en toe naar buiten aan een lijntje met mij erbij.

wat ik me afvraag:
als wij het balkon afschermen zodat ze daarheen kunnen, ook als wij niet thuis zijn. Hoe zit dat dan met bijen en wespen? hebben jullie die niet op het balkon? ik ben zo bang dat ze die gaan vangen en dan gestoken worden.
ze pakken hier alles wat beweegt, of al dood is :P
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:45
Locatie: Almelo

Re: Katten op het balkon

Bericht door Dees-Nicky »

rieneke schreef:gaas kan ook prima hoor, op pagina 3 staan wat foto's van mijn balkon, kijk maar.
Dat is inderdaad wel een mooie oplossing! Ik denk alleen niet dat het bij ons van de woningstichting mag :-(
Een hor zoals Rieneke zei lijkt ons wel een mooie oplossing voor de ramen, ook meteen tegen insecten en dergelijke
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

@daantje-xxx, ze zijn hier allemaal wel een paar keer gestoken, gelukkig steeds in de poot.
na een paar keer weten ze het, ze gaan nu niet meer achter stekende insekten aan.
Gebruikersavatar
artisjok
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2009 20:59
Locatie: Amsterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door artisjok »

Tazke schreef:Wel een heel prachtig balkon heb je!
Haha, da's een oud Hollandsche stoel met rieten zetel. Natuurlijk 100x beter dan welke krapplank ook ;)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Umimeis »

Ik heb m'n balkon niet afgezet........die van mij blijven netjes binnen de rand.
Maar ik woon ook niet zo hoog, dus het kan best zonder afzetting. ;-)
Afbeelding
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Nyncke »

Dat is trouwens wel een heerlijk plekje :grin:
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Katten op het balkon

Bericht door Sunnetje »

Ook ik zit al een tijdje rond te neuzen hoe ik het beste mijn balkon af kan zetten.

Het is niet zo'n groot balkon, ik schat zo'n 1.5 bij 4 a 5 meter. Maar de katten vinden het heerlijk om er te liggen. Tot nu toe moet ik er elke keer bij blijven want voor je het weet zijn ze weg! Ik woon drie hoog, dus ik wil geen risico's nemen.

Ik ben al vaker uitgekomen bij de netten van Zooplus, maar toch twijfel ik.

Dat doorzichtige net ziet er goed uit en heeft goede beoordelingen, maar toch twijfel ik of het wel sterk genoeg is. Mijn Pinto is nog best wel een krachtpatser en als die er in gaan hangen ofzo, denk ik dat het wel kapot gaat.
Het andere net is bijtsterk, maar ziet er dan weer niet uit! Ik weet niet of ik dan gezeur met de buren krijg.

Heeft er iemand van hier ervaring met de netten van Zooplus? Ik heb het topic vluchtig doorgelezen, dus kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb. En de meeste foto's doen het niet meer bij mij.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

sunnetje, als je één pagina terugleest,
dan zie je mijn ervaringen met het op één na sterkste net van Zooplus met een kater, die denkt dat ie kan vliegen :pdtfly2: en daar ondersteboven in hangt.
gisteren ook weer, zaten twee verliefde eenden op het dak 5-hoog en Zo zou wel eens even gaan kennis maken..
hij weet inmiddels dat als ie anderhalve meter naar boven springt en zijn klauwen uitsteekt,
dat ie dan als een aap blijft hangen :pdtiq: en ondersteboven verder kan tijgeren naar de dakrand..
hartverzakking krijg ik daarvan, dus voorlopig nog geen foto's, sorry!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Katten op het balkon

Bericht door Sunnetje »

^ klopt, jouw ervaring had ik inderdaad gelezen, vroeg me af of er nog meer mensen waren met ervaring met deze netten :D Maar jij bent er wel tevreden over dus? Je zegt dat je het op één na sterkste net hebt, is dat deze? : http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/101223

Zo ja, heb je dan geen last van de kleur? Stoort dat niet? :)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

ik heb trixie beschermnet transparent, de bovenste. heb niet de lijn en het systeem van zooplus gebruikt.
hij zit met de mazen van het net op en neer geregen door lange hardhouten latten van boven en aan de zijkant met een paar schroefjes/plugjes in het baksteen en met veel tieribs kun je hem dan aan de bovenkant van het balkonhek vastmaken en spannen, zodat ie mooi glad komt te hangen.
je ziet het van beneden bijna niet, behalve als de zon er op schijnt. Gamma heeft wat bredere zwarte tieribs, die je ook weer los kunt maken en die zijn precies de maat van de buis van het balkonhek.
voor de spijlen zit grof gaas van 1,20 m hoog rondom aan de voorkant van het balkon. laat geen plekje open want ze weten dat zo te vinden en steken hun koppetje daar zo ver mogelijk doorheen!
als ik had geweten dat Enzo van dit soort stunts ging uithalen, dan had ik voor het olijfgroene net gekozen, maar deze is voor hier tot dusver sterk genoeg.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Umimeis »

Nyncke schreef:Dat is trouwens wel een heerlijk plekje :grin:
Bedoel je die foto van mij????
Ja, dat plankje/ tafeltje zat er al aan toen ik m'n huisje kreeg.
Mij katten gaan daar altijd op liggen of zitten en genieten dan vh uitzicht.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

katten zijn soms net bepaald soort van tv-kijkers... als het maar beweegt..
hier worden uren doorgebracht door van boven te gluren naar de nestbouwactiviteiten van een paar eksters..
k vind het ook een aandoenlijke foto, ze zitten zo knus naast elkaar en je zou ze kunnen horen 'roddelen':
.. raar hoedje, wat een gróóóte boodschappentas, maak niet zo'n herrie daar, mooie kleur auto, leuke kindjes..
je ziet ook dat ze meegaan met wat er beweegt en het na-kijken, hihi
hier is vooral het inparkeren van auto's favoriet en gesjouw met boodschappentassen
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Nyncke »

Umimeis schreef:
Bedoel je die foto van mij????
Ja, dat plankje/ tafeltje zat er al aan toen ik m'n huisje kreeg.
Mij katten gaan daar altijd op liggen of zitten en genieten dan vh uitzicht.
Ja! Ziet er zo fijn uit.
Maar ook voor jezelf, een flat maar dan wel met wat groen zicht en een watertje. Dan is een flat niet zo erg.
Plaats reactie