Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katten op het balkon

Bericht door loek »

Hoi Rieneke
Bedankt voor je foto's! Ziet er inderdaad goed uit zo. Ik vind het namelijk ook zo jammer als ik zelf het gevoel heb in een hok ofzo te zitten om mijn eigen balkon. De manier hoe jij het hebt gedaan ziet er wel een stuk aantrekkelijker uit.

Mijn probleempje is verder nog dat alleen woon, en niet zo handig ben. Dus hoe krijg ik het 1 en ander voor mekaar. Tja we dubben nog even door.......

Iemand trouwens een kat op het balkon zonder gaas of dergelijke? Ik hoor het namelijk wel van mensen die dan weer iemand kennen die de katten gewoon op het balkon hebben zonder 'bescherming'. Het lijkt me zo ideaal als dat gewoon kat. Maar ik durf het toch niet zo goed aan.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

heb je geen handige vriend of familie?
een lieve handige vriend heeft dit voor me gemaakt.
zo los op het balkon raad ik je echt niet aan.
door m'n werk op de ambu weet ik hoeveel katten naar beneden vallen, en ze komen echt niet altijd op hun pootjes terecht.
bedenk dat je dan met da kosten geconfronteerd kan worden waar je je balkon wel 2x van kan laten overgazen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Leonie89 »

impressive!! :eclap:
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zoeza »

Misschien dat er een apart topic kan komen over tuinen en balkons afzetten waar iedereen zijn foto's kan plaatsen? Ik heb vaak genoeg verhalen gehoord van katten die van een balkon gevallen zijn en geloof me van 4 hoog komt een kat echt niet meer op zijn pootjes terecht en is de kans dat hij het overleefd heel erg klein!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Admin »

Wat is er mis met dit topic? Je kunt hier gerust foto's kwijt. En wat dacht je van http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =35&t=5669 over de kattenren?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Zoeza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:53
Locatie: Brabant

Re: Katten op het balkon

Bericht door Zoeza »

oeps.....ik denk dat ik daar overheen gekeken heb :oops:
Gebruikersavatar
artisjok
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2009 20:59
Locatie: Amsterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door artisjok »

Hoi,

Nieuw op dit forum, las dit topic vannacht.... omdat mijn katertje zoek was. En wat ik al vreesde: van balkon gelazerd. Vier hoog. :(

Wonderbaarlijk genoeg heeft ie het zonder ernstige verwondingen overleefd. Hij zat vanmiddag al bij de buren beneden in de tuin te wachten tot ie weer naar binnen mocht. Maar wat voelde ik me rot. Even niet opgelet, en hups... Beestje doet de gekste dingen. Ben blij dat het met een sisser afloopt. En snel gaas spannen, want hij vindt het oh zo leuk op het balkon.
Gebruikersavatar
Tazke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 okt 2009 21:42

Re: Katten op het balkon

Bericht door Tazke »

Vroeger op een flat gewoond met 2 poezen. Hier is er ook eentje van af gevallen/gesprongen en deze hebben we helaas in moeten laten slapen.

Neem het zekere voor het onzekere en afzetten die boel.

Wel een heel prachtig balkon heb je!
Mickey en Juultje, our greatest love!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /kattennet

naast de eerdere info over de nettenlijn misschien ook nog een idee, heb zelf inmiddels op 5-hoog mijn balkon met een net afgeschermd.
met mijn vorige kater nooit last gehad maar heb er nu eentje van 5 jaar bij, die denkt dat ie kan vliegen en af en toe voor aap speelt.

kies wel de stevigste soort als je ook zo'n beest hebt.
hij vindt het net inmiddels prachtig en hangt er regelmatig indd als een aapje ondersteboven in.
wat hij ook doet is rennend tussen woonkamer en balkon zich afzetten tegen de spijlen van het balkon, om te keren en dan weer volle vaart terug te racen. daar zit wel al gaas, dus kan hij daar niet doorheen schieten.

ja, het vastmaken, spannen en ophangen is een behoorlijke klus.
maar dat valt in het niet bij de verzorging van een beest dat naar beneden is gekukeld en schade heeft opgelopen. en over inslapen zal ik het dan maar niet hebben..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:45
Locatie: Almelo

Re: Katten op het balkon

Bericht door Dees-Nicky »

Wij hebben een vraagje over dat kattennetje van zooplus.
Wij wonen namelijk ook in een appartement, op de 1e verdieping en ook wij hebben een balkon waar we de kittens wel veilig willen laten lopen!
Nu was ons plan om de kittens pas op het balkon te laten als ze zich bij ons thuis hebben aangepast.
Ons vraag was hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons kittens niet uit het raam springen? Helemaal aangezien wij maar 1 hoog wonen en de afstand dus niet enorm groot is naar de begane grond (kleine 3 meter). Het spreekt voor zich dat we de ramen niet openlaten als we niet thuis zijn maar het kan toch eens voorkomen dat je eventjes de kamer uitbent etc.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

ik heb horren voor de ramen, houten frame met stevig gaas, ideaal!
Dees-Nicky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:45
Locatie: Almelo

Re: Katten op het balkon

Bericht door Dees-Nicky »

Bedoel je dan van die horren die je wel open en dicht kan schuiven?
Ons raam gaat namelijk naar buiten toe open dus de hor of het net, zou voor het raam geplaatst moeten worden, aan de binnenkant van het huis!
Dan is een hor wel heel handig alleen als die hor niet open kan dan kan het raam ook niet open?
Met een net heb je nog wel dat je er met je hand tussendoor kan gaan lijkt me zo?

edit: Een hor is in de zomer ook wel meteen erg handig voor muggen en vliegjes etc :smile:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

mijn ramen gaan ook naar buiten open, de hor zit aan de binnenkant.
er zitten scharnieren aan, zodat ik 'm open kan doen om het raam te openen.
en ik heb geen net of zo, dat vertrouw ik niet, maar echt gaas.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door Adriana »

Dees-Nicky schreef:Wij hebben een vraagje over dat kattennetje van zooplus.
Wij wonen namelijk ook in een appartement, op de 1e verdieping en ook wij hebben een balkon waar we de kittens wel veilig willen laten lopen!
Nu was ons plan om de kittens pas op het balkon te laten als ze zich bij ons thuis hebben aangepast.
------------------------- ;-)
Het is misschien geen kwestie van 'hebben aangepast' maar meer van 'joepie, we willen de wijde wereld in' dat ze toch de neiging zullen hebben en zullen blijven houden van het balkon af te springen/klimmen.

MoMo is 14 en weet al vrij lang dat hij niet kan vliegen (ik woon 5-hoog).
Maar kleuterkater Enzo heeft besloten dat als hij dan niet naar beneden kan, hij in alle gevallen het dak op wil. Indd. de wijde wereld in!
Gaas is voor een balkon van 5 x 2 denk ik geen optie. Ik had al grof gaas voor de balkonspijlen, maar moest toen Enzo kwam drastischer maatregelen nemen en heb het op één na sterkste net van Zooplus besteld. (De sterkste variant is lichtgroen).
Het was een hele klus het op te hangen en te spannen en goed aan de railing te bevestigen, maar dat is éénmalig, als het zit dan zit 't.

Voor Enzo lijkt dat net juist een uitdaging om te proberen het dak op te klauteren en hij hangt daar regelmatig ondersteboven als een aap in op weg naar de dakrand. Hij zal nu 4 kg wegen en krijgt het net niet stuk, maar had ik dit van te voren geweten dan had ik het lichtgroene metaal-versterkte net besteld.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

gaas kan ook prima hoor, op pagina 3 staan wat foto's van mijn balkon, kijk maar.
Plaats reactie