Litterlocker, emmer voor vuil grit

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gast

Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door Gast »

Hallo,

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het gebruiken van de Litterlocker ('vuilnisemmer' waarin je uitwerpselen/kattenbakvulling luchtdicht kunt 'opsluiten').
Het lijkt een beetje op de Nappy-Wrapper van mijn 14 mnd. oude zoontje Justin! :grin:

Het lijkt mij zelf wel handig, omdat je dan niet meer hoeft te klungelen met kleine (bijv. boterhammen-)zakjes die eigenlijk te smal zijn voor de breedte van het schepje... :evil: :roll:

Wat ik wel gemerkt heb is dat ze in Duitsland een heel stuk goedkoper zijn. Ik zag ze vandaag in het krantje van Pet's Place staan voor 39,95 euro. Op internet heb ik dezelfde in Duitsland aangeboden zien staan voor 19,95 euro!!! :ethink:

Op deze link kun je de litterlocker zien.
http://www.a1petsupply.com/litterlocker.html

2 maanden is inderdaad niet zo heel erg lang per kat, maar zal het niet hetzelfde zijn als met die koolstoffilters van die waterfonteinen? (daar wordt ook aangeraden die om de 3 weken ofzo te vervangen, terwijl dat absoluut niet (altijd) nodig is).

39,95 euro vind ik zelf inderdaad ook erg duur, zeker als je ziet dat ze in Duitsland toch een heel stuk goedkoper worden aangeboden (19,95 euro). :shock: Aan de andere kant is het wel vreselijk handig...!!! :roll:

Graag hoor ik hier jullie ervaring/mening over!

Groetjes, Anita :zwaaien:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bij Pets Place is dit ding te krijgen voor 30 eurootjes, lijkt me ideaal! Hij si volgens mij even in de aanbieding. Hier nog meer links.

http://www.petmate.com/LitterLocker1.htm

http://www.litterlocker.com/english/home.html

In Amerika kost hij nog maar 20 dollar (da's nog geen 15 euro)

Aangezien ik op een apartement woon, geen gewone grijze container heb en niet wil dat mijn buren de uitwerpselen van mijn kat ruiken (mag geen katten), is het voor mij een superuitvinding.

Als het goed is, word het morgen afgeleverd! De verhalen hierover zijn trouwens allemaal superpositief.

Ik heb hem uiteindelijk besteld op http://www.zooplus.de (of mag ik niet linken hier, dan alvast mijn excuses), daar worden ook recensies gegeven, en van iedereen, op een enkeling na, kreeg het ding 4 of 5 sterren. Klachten waren dat de navulling nog redelijk duur is, en één klacht dat het niet hygiënisch zou zijn. Maar de meesten vinden hem erg handig, schoon en makkelijk in gebruik.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

emily, heb je de litterlocker inmiddels gehad en gebruikt? Ik ben erg benieuwd of hij ook echt werkt. Het lijkt mij nl. ook erg handig!!! Ik ben ook benieuwd of het erg moeilijk is om zo'n refill ding te kopen en of het erg duur in gebruik is? Hoe lang doe jij met zo'n refill ding? En hoeveel betaal je ervoor? En stinkt het ook helemaal niet meer??
Ik ben erg benieuwd naar je reactie!!!
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hey, ik zie dit topic nu pas.
Ik was me al een hele tijd aan het afvragen of het nut had om zo'n luiervuilbak te kopen voor het grit, maar het bestaat dus ook officieel. (ben ik toch niet zo origineel als ik dacht :ethink:). Ik ben ook wel benieuwd naar de bevindingen hierover.
Maar ik lees hier dat het 20 en 30 euro kost, iemand een idee hoeveel zo'n luierding kost?
Gebruikersavatar
Marion1
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:15

Bericht door Marion1 »

Heb de litterlocker al een tijdje en hij bevalt mij erg goed,
ik schep elke avond de bakken uit en dan is zo'n ding naast je kattebakken erg handig geen gedoe meer met boterhamzakjes,

Ik heb hem voor E12,- bij een uitverkoop gekocht en de plastick zakken
bestel ik in duitsland bij http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa
Als mensen niet van katten houden, zijn ze vast in hun vorig leven een muis geweest.
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

vraagje:

waarom gebruiken jullie dat, wanneer je het vuile grit ook in een boterham/diepvrieszakje kan doen, daarna dicht gooien en dan in de prullenbak of container kan gooien? dat is veel goedkoper en ook geurloos.
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
Leida
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 11:00

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door Leida »

Hallo,

Ik woon 1 hoog en heb 3 katten. Eerst verschoonde ik de kattenbakken 2x per dag op het balkon waar ik een aparte vuilniszak had staan. Dat vond ik knap lastig, met twee bakken door het huis en de keuken naar balkon en terug, en nu ik de Litterlocker heb scheelt me dat gesjouw en ook tijd. En het mooiste is je ruikt het inderdaad niet. Hij staat binnen naast de kattenbak.
Ik gebruik de Litterlocker nu 1 week en zou niet anders meer willen. Ik gebruik geen Litterpearls maar zelfs nu is het stankvrij.
Wel wil ik weten hoelang een vulling meegaat. Per week heb ik 2 zakjes vol. Weet iemand hoeveel zakjes er uit de vulling gaan?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door Leonie89 »

het lijkt mij ook wel wat.. ik merk dat wij net iets te weinig uitscheppen en dan steeds met een behoorlijk gevulde bak zitten.. misschien dat we met zo'n litterlocker vaker gaan uitscheppen omdat je dan niet met van die boterhamzakjes zit..
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door Camoth »

Ik heb er ook eentje. Bij zooplus kost ie nu maar 11 euro ofzo trouwens (het ding zelf) dus als je het wil kopen zou ik het nu doen.

Voor mij werkt het super. Ik was wel even bezig met in elkaar zetten want er zat alleen een Duitse handleiding bij, en ik deed het de eerste keer ook niet helemaal goed geloof ik, maar het werkt prima. Ik heb helemaal geen geurtjes en ik doe nu al 3 weken met 1 navulling zonder 1 stuk eraf te scheuren. Ik gooi alleen de drollen in de bak, de rest van het grit gooi ik weg als ik de bak ga schoonmaken 1x per week. (ik gebruik overigens Catsan, wat niet klonterd).

Ik vind het een uitkomst. Toen ik hem nog niet had gebruikte ik altijd twee boterhamzakjes, maar zelfs dan stonk het nog in m'n vuilnisbak. Dit is veel beter.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door chellemi »

Ik heb deze voor 19,95 bij Zooplus besteld. Heb 'm nog niet binnen.. Ben wel erg benieuwd!! Op de site van Littelocker staat er een heel fijne handleiding met alle stappen hoe het verder werkt..
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door Camoth »

Met schoonmaken adviseer ik wel een wasknijpertje hoor. Onvoorstelbaar, de loeft die daaruit komt als je het onderste deel openmaakt :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door chellemi »

Hahahha ja dat geloof ik best, het beste is dus gewoon de zak eruit te halen op de wc of op het balkon, anders heb je nog steeds die stank in je huis :lol:
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door chellemi »

de Litter Locker is binnen via Zooplus. Het is best een groot emmertje dus je moet er wel de ruimte voor hebben.
Deze is inderdaad geurvrij en de stank uit de prullenbak is verleden tijd. Ideaal! Ben er zeker tevreden mee.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door Glowy »

Ik kan me wel voorstellen dat het ontzettend stinkt haha
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Litterlocker, emmer voor vuil grit

Bericht door chellemi »

Heb inmiddels de zak ook eruit gehaald. je moet aan de bovenkant nog een beetje trekken en dan komt er een stuk zak uit, hier kan je een knoop in maken en klaar. Ik rook bijna niets! Dus zelfs het verwisselen van de vieze zak valt mij reuze mee. :grin:
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Plaats reactie