Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik vind die donkerblauwe leuk.
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Hé!, die krabpaal is van ons! ;-)
Gebruikersavatar
Jeanneke
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2006 16:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Jeanneke »

Nu niet meer dus. :twisted:

:lol: :lol:
Groetjes,
Jeanneke

Mijn kattenfoto's
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

En Yessssssssssss....we zijn toch al begonnen met het maken van een kattenkrabgeval.
Het wordt een kattenflat.
Het ondergedeelte bestaat uit watervast hout wat ik nu aan het verven ben met grondverf. Daarna wordt het zwart gelakt. (allemaal tegen 'ongelukjes' en daardoor het indringen van de urine tegen te gaan...je weet tenslotte maar nooit).
Onze 5 katten krijgen allemaal een eigen verdieping waarin ze kunnen gaan liggen.
De voorkant bekleden we met een stuk vloerbedekking...heel stevig en kattennagels bestand.
Bovenop deze flat komt (tot aan het plafond) een gedeelte van de oude krabpaal die al heeeeeeeel lang in stukken ligt. (wat zijn het eigenlijk ondingen...zoveel geld uitgeven en echt heel stevig zijn ze niet).
Aan het krabpaalgedeelte wil ik wel een hangmatje gaan maken.

Tijdens het in elkaar zetten van de flat waren de katten al zeer nieuwsgierig en hebben de binnenkant al uitgebreid bekeken.
Ze krijgen lekkere kussentjes op elke verdieping. En nu maar hopen dat ze er gebruik van gaan maken.
Er volgen nog meer foto's van de bouw.

Gisteren heb ik de eerste foto's geschoten en zal ze bij deze plaatsen.

http://www.keukenprins.org/aquarium/for ... flat_1.jpg

http://www.keukenprins.org/aquarium/for ... flat_2.jpg

http://www.keukenprins.org/aquarium/for ... flat_3.jpg

Groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Wij hebben nu alleen zo'n kleine paal en willen nu ook zelf een grote krabpaal gaan maken. We zijn al lekker aan het tekenen geslagen alleen weten we niet zo goed waar we aan het touw moeten komen en hoe we de plankjes aan de palen gaan maken, we wilden van die kokers gebruiken waar tapijt omheen zit. Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Het sisaltouw is verkrijgbaar bij doe het zelf zaken of bij de boerenbond-achtige zaken. Dit zijn redelijk grote bollen touw. (misschien is stevige vloerbedekking ook een oplossing).
In de uiteinden van de kokers kan je, niet te dunne, houten schijven gebruiken. Als ik onze oude krabpaal bekijk (die uitelkaar ligt) zijn deze 'doppen' van plastic met maar 1 bevestigingsgat. Dit is vrij instabiel...dus in hout zou ik 2 bevestigingspunten maken...maakt het wat stabieler.
Bevestigen van de planken gebeurt met bouten en moeren.

Ik ben niet echt technisch, maar logischer wijs zou ik eerst de plankjes bekleden, daarna die houten schijven bevestigen aan die plankjes. De schijven in de kokers schuiven. En deze schijven rondom vastschroeven door de paal/koker. En als laatste zou ik dan de palen omwikkelen met sisal.
Als anderen betere tips voor je hebben zie je die wel verschijnen denk ik zo.

Succes!!

Groetjes

Helma
Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Sisal touw kun je ook kopen in de doe het zelf zaken en in winkels voor scheepvaart. Dit kun je kopen per meter.
Vergis je niet in de prijs.
Als alternatief kun je vloerbedekking kopen.
Tapijt zaken hebben vaak couponnen in de aanbieiding.

Ik heb een jaar of wat geleden ook een krabpaal gemaakt.

O,ja een tip. Dat touw moet je aantrekken. Doe handschoenen aan anders zitten je handen vol blaren.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Bedankt voor de tips, net even langs de gamma gegaan en daar hebben ze sisaltouw van 6mm dik, voor 39 cent per meter, valt wel mee dus. Bij de dierenwinkel had ik wel palen gezien maar die vond ik best duur, 60 cm voor 13 euro. Heb er echt zin in om te beginnen, we hebben em al helemaal uitgetekend, en we gaan volgende week beginnen denk ik, ik heb deze week tentamens, en dan heb ik weer genoeg tijd!
BelGil
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2007 08:31

Krabpaal in de aanbieding

Bericht door BelGil »

Hallo,

Ik zag dat er bij Karwei een dure krabpaal die we voor €89 hebben gekocht nu daar in de aanbieding is voor €49 ! Zie bladzijde 39.



http://www.karwei.nl/
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Re: Krabpaal in de aanbieding

Bericht door lianne »

Deze hebben wij ook. €49,- is niet duur en het is een hele stevige.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Jessica
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 16:46
Locatie: Hengelo

Bericht door Jessica »

Ik heb zelf ook een mooie krabpaal gezien.
De Puma, van Nobby.
http://www.mczoo.nl/product_info.php?cP ... ts_id=2947

Zijn er mensen die deze krabpaal hebben?
Wij hebben twee Ragdolls (waarvan er een 7.5kg weegt) en 1 HTK.
De krabpaal moet dus erg stevig staan, en veel wegen.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik heb niet zo'n goede ervaring met McZoo. De krabpaal die ik daar een jaar geleden heb gekocht is nu al helemaal aan gort. het sisaltouw is al van alle palen af :roll:
Jessica
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 16:46
Locatie: Hengelo

Bericht door Jessica »

Van welk merk was die krabpaal? En was dat een prijzige krabpaal?
Ik heb deze krabpaal bij meerdere internetshops gezien. Ik zou alleen voor mcZoo kiezen omdat de eigenaar snel is met reageren op e-mail.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi jessica,

De krabpaal die jij gezien hebt is van een goed merk in ieder geval. Hij is van Europet, en dat zijn erg stevige en mooie palen, wel wat duurder dan sommige andere, maar de kwaliteit is dan ook goed.
Ik heb deze paal al een paar keer in het echt gezien, wou hem een hele tijd geleden ook kopen voor mijn poezels.
Heb ervan af gezien omdat hij eigelijk bijna geen goede ligplekjes of loopplekjes heeft.
Ze kunnen wel goed klimmen en nagels krabben aan deze, maar ik weet dat een poezel graag ligt of zit op z'n paal, en dat vond ik bij deze bijna onmogelijk, te weinig plaats op de tussenplank, teveel gaten in de tussenplank enz...
Er zijn héél wat andere mooie, grote palen te vinden met wel voldoende lig en slaapplek.
Aangezien hij niet zo goedkoop is, zou ik eerst nog wat rondkijken, en probeer ook in een winkel te gaan kijken naar het model dat je wil, op foto lijkt het altijd anders dan in het echt.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Jessica
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 16:46
Locatie: Hengelo

Bericht door Jessica »

Ik heb eigenlijk al wel goed rondgekeken, en heb ook veel mooie krabpalen gezien met meer ligplaatsen. Alleen hebben wij ragdolls, en die zijn aardig zwaar, dus hebben wij een zeer stevige, zware krabpaal nodig. 1 die minimaal 50 kg weegt en waarvan de palen minimaal 12cm dik zijn.

Het is nog best lastig om 1 te vinden die 'perfect' is.
De zwaardere krabpalen met veel ligplaatsen kosten vaak ook meer dan 250 euro.
Maar als je tips hebt (waar ik dit soort krabpalen kan vinden), dan hoor ik ze graag.
Plaats reactie