Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Ik heb dan ook maar een klein huisje. Dus morgen ga ik een kijkje nemen in Makro...

Bedankt!
Gebruikersavatar
anny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2007 19:38
Locatie: weert

krabpalen

Bericht door anny »

ik heb de basisset en nog een aanviulling gekocht van catrix.
niet goedkoop, maar wel voor de langere duur.
tenminste dat hoop ik en door de losse onderdelen eigenlijk wel zeker.
mijn kitten van nu vier maanden gebruikt goed de krabpalen, maar ze gebruikt ook mijn eetkamerstoelen en ik moet zeggen dat doet de stoelen geen goed. ze gebrruikt de stoelen ook om langs te klimmen trouwens.
zitten allemaal halen in het stof. Goed dat ik eigenlijk al wilde gaan kijken voor nieuwe, maar daar wacht ik nu wel nog even mee.
is slimmer.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik heb die Catrix ook zien staan, maar ik vind die palen niet lang genoeg. Daarnaast vind ik ze ook vrij dun. Maar ja, dat is mijn persoonlijke voorkeur (en die van de katten ;-) )
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Lidl krijgt vanaf maandag 20 augustus ook weer leuke spulletjes voor hond en kat.
Voor de kat vind ik die toren erg leuk, waar ze in en op kunnen liggen en in kunnen hangen als ze willen (is van riet en ook bekend van de Ikea).
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Lidl 20 augustus

Bericht door Elja »

Ja had ik ook gezien in het foldertje van de Lidl!

Die 'woontoren' is niet helemaal hetzelfde als die van de IKEA (volgens mij is het riet wat grover gevlochten), maar voor deze prijs ga ik hem zeker halen!

In de rij voor de Lidl maandag! :lol:
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

We hebben als krabpaal voor Tux nu deze, of althans eentje die er heel erg op lijkt (als je hem omdraait heb je precies de paal die Tux nu heeft):
Afbeelding

Hij heeft er overigens erg weinig interesse in, zal wel komen doordat het geval ontzettend instabiel is. Hij heeft er welgeteld twee keer opgelegen en drie keer zijn nagels ingezet. Verder gebruikt hij het vloerkleed....of de bank....of het vloerkleed, haha. Mag-ie niet, weet-ie dondersgoed, en we blijven hem ook straffen, maar hij blijft het doen.

Als we straks onze prachtige Bengaal-dame erbij hebben en het klikt en ze blijft, willen we voor haar en Tux samen een veel grotere krabpaal aan gaan schaffen. We zijn er nog niet uit welke, we hebben een paar opties.
Als eerste deze, ons beider favoriet, de Sam:
Afbeelding

Nadeel van deze paal is dat hij geen lekker hangmandje heeft. Voordeel is dat hij een trapje naar het huisje heeft, en dat de hoogste plank echt heel hoog zit, waar Bengalen dol op zijn. Bijna alle ligplekken worden ook ondersteund door twee palen, wat hem natuurlijk heel stabiel maakt.

Dit zou ook nog een optie zijn, de Dreamer:
Afbeelding

Deze paal heeft dus wel een lekker hangplankje, bovenaan, maar weer geen touwtjes om mee te spelen (toch echt de hit bij Tux) en geen trapje. Moeilijk, moeilijk.

Deze paal, de Zaragoza, (van een andere site), heeft het in principe allemaal, behalve de touwtjes, en ziet er een stuk minder stabiel uit, omdat de meeste planken maar ondersteund worden door 1 paal.
Afbeelding

En dan als laatste een combinatie van de Sam en de Zaragoza, de krabpaal Atlas:
Afbeelding

Heeft in principe alles; hangmandje, stabiel tunneltje, bijna alle plankjes worden ondersteund door twee palen, dus nog stabiel ook. Maar; een vrij hoge opstap aan de onderkant (moet nog zien hoe dat gaat als beide katten straks groggy zijn van de sterilisatie-narcose), en geen leuke touwtjes of muisjes om mee te spelen.

Groetjes, Luna.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Sinds gisteren zijn Vedet en Duvel onze mede-bewoners ;-)

Ik heb ook de krabpaal die GiNi hier boven plaatste. Is het normaal dat ze er in het begin nog niet veel aandacht voor hebben? Ook alle balletjes enzo worden gewoon voorbij gelopen. Ze spelen hoofdzakelijk met elkaar en met onze tenen en broekspijpen. En natuurlijk ook met de matten...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ja hoor, ze hebben zo ontzettend veel indrukken gelijk dat het helemaal niet zo raar is.

Als ze nu ergens aan gaan krabben waar je het niet wilt hebben, bijvoorbeeld de bank, pak je ze op en zet je ze voorzichtig met de pootjes tegen de krabpaal. Zo leren ze heel vlot dat ze daar wel mogen krabben.
(wat uiteraard geen garantie is dat ze daar niet ook nog je bank voor gaan nemen als je er niet bij bent)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

De laatste krabpaal is niet echt te hoog, hoor. ;-) Ik snap dat het wel hoog lijkt, maar ze klimmen vaak ook aan de paal omhoog en hijsen zich dan op het plateau.
Maar wel moeilijk om te kiezen! :grin:
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Als je de voorpootjes pakt en dit tegen de krabpaal aan druk zodat de nageltjes iets gaan uitzetten en dan rustig tegen de paal aanwrijft, dan gaan de geurkliertjes hun geur afzetten. Zo gaan ze de paal ook herkennen als hun eigen paal.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Ja, het is inderdaad heel erg moeilijk om te kiezen. Wat ik gemerkt heb aan Tux is dat hij er gewoon nul interesse in heeft als het ding instabiel is. dus ik moet echt een stevig geval hebben. Niet eentje die staat te trillen op zijn grondvesten op het moment dat er een deur hard dichtslaat, bij wijze van.

Welke zouden jullie mij aanraden? Ik ben zelf toch eigenlijk wel heel erg weg van de Sam, maar de Atlas is misschien beter i.v.m. hangmandje? Maar ik zou ook een hangmandje zelf kunnen proberen aan de Sam toe te voegen?

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ik vind de dreamer en de sam mooie palen.
Daar is de grondplaat ook het grootste van, volgens mij is dat ook wel beter voor de stabiliteit.

Mandjes kan je altijd nog aan de radiator hangen he.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

wat kan helpen is catnip-spray. als ik die op mijn krabpaal spuit worden mijn katten zot en gaan ze als een gek de paal beklimmen en op rollen enzo!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Catnip werkt alleen niet bij jonge kittens, dan schijnt de geur nog niet echt effect bij ze te hebben
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Re: Lidl 20 augustus

Bericht door KellyVG »

Elja schreef:Ja had ik ook gezien in het foldertje van de Lidl! Die 'woontoren' is niet helemaal hetzelfde als die van de IKEA (volgens mij is het riet wat grover gevlochten), maar voor deze prijs ga ik hem zeker halen! In de rij voor de Lidl maandag! :lol:
Ik denk dat de Lidl niet dezelfde acties geeft in België dan in Nederland. Ik heb het althans niet zien staan.
Plaats reactie