Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door watervlooi »

Afbeelding Wij moeten nog kijken naar een echt leuke krabpaal maar voor nu heb ik 2 kleintjes staan, een paaltje met een muisje eraan aan een draadje en deze op de foto vandaag bij de action gescoord voor €7,95! Dus dat was een leuk koopje :grin:
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Nadeel van die kleine paaltjes is dat de katten zich niet helemaal uit kunnen rekken als ze krabben.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Mieshka
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2019 09:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Mieshka »

Wij hebben tot nu toe: een hele grote boom waar ze ook in kunnen liggen, een gigantische krabton waar ze ook op en in kunnen, een standaard krabpaaltje van 90 cm hoog en 2 kartonnen krabdivans. Oh ja en de deurmat. :lol: Maar van dit alles is er 1 item waar ze het meest fan van zijn. https://pet-fusion.com/collections/cat/ ... 3802992515 De scratcher lounge van Petfusion (goedkoper bij Amazon.de). Niet alleen wordt die het meest en fanatiekst gekrabd, maar ook vinden ze het leuk om er tussendoor te kruipen en er op te zitten / liggen. :grin:
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik heb ook een krabblok voor de poezels.
Afbeelding
Jammer genoeg is hij al helemaal "opgekrabt". Zowel boven als onderkant en binnenkant.
Iemand een idee of er geen vervangrollen bestaan om die dingen weer nieuw te maken? Want telkens een nieuw meubel aanschaffen zou wat duur uitkomen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rik »

Zotvanpoezen schreef: 20 dec 2019 13:33 Iemand een idee of er geen vervangrollen bestaan om die dingen weer nieuw te maken? Want telkens een nieuw meubel aanschaffen zou wat duur uitkomen.
Zijn dat dan rollen die eromheen zitten?
Meestal zijn dit meubels die in zijn geheel gemaakt zijn van golfkarton en kun je er niets aan vervangen.

(Je betaald dan eigenlijk ook voor het design want je hebt ook goedkopere 'plankjes' en sleetjes)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
watervlooi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2019 13:49

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door watervlooi »

Fotokonijn schreef: 19 dec 2019 20:37 Nadeel van die kleine paaltjes is dat de katten zich niet helemaal uit kunnen rekken als ze krabben.
Daarom komt er ook nog een grote. Die komt na de kerst. Maar voor de eerste paar dagen tot die binnen kan het wel. :smile:
Mees & Loes
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Geert »

Hier worden de kartonnen krapfiguren ook erg gewaardeerd door beide poezels.

Afbeelding

Echter, toen ik na een jaartje het afgeleefde krapfiguurtje (op de voorgrond op de foto) wou vervangen door dit op de achtergrond bleek dit een miskoop. Bij het nieuwe speeltje raakt de staart van de vis de grond niet waardoor het ding instabiel is als ze erop springen om te krabben. Gevolg: amper nog gebruikt ten nadele van het vloerkleed :enaughty: .
Weer wat slimmer geworden :oops: .
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Zotvanpoezen »

Leg een plankje onder de staart van de vis zodat het niet meer wiebelt als er een kat op ligt ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Senshi »

Zotvanpoezen schreef: 20 dec 2019 13:33 Ik heb ook een krabblok voor de poezels.
Afbeelding
Jammer genoeg is hij al helemaal "opgekrabt". Zowel boven als onderkant en binnenkant.
Iemand een idee of er geen vervangrollen bestaan om die dingen weer nieuw te maken? Want telkens een nieuw meubel aanschaffen zou wat duur uitkomen.

Enige goede manier is nieuwe.. opknappen zit er bij deze meubels niet bij.
Nieuwe van CanadianCat (die hebben ze hier) of van het merk wat je nu hebt is enige oplossing.
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Geert »

Zotvanpoezen schreef: 27 dec 2019 14:26 Leg een plankje onder de staart van de vis zodat het niet meer wiebelt als er een kat op ligt ;-)
Bedankt voor de tip maar ik had dit al geprobeerd maar waarschijnlijk te laat want ze negeren hem straal alhoewel hij nu stabiel staat.
Ik heb hen dan voorlopig maar de oude teruggegeven en deze wordt weer vrolijk gebruikt. Helaas is het ding zo versleten dat de hele living steeds vol kartonbrokjes ligt. Het oogt trouwens al helemaal niet meer :esick:
Ga de nieuwe wel nog proberen met wat catnip (is onderweg) om te zien of dit beter aanslaat. Zoniet ga ik er een aanschaffen zoals jij er een hebt. Zie er ook groter en handiger voor de poezels uit.
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Zotvanpoezen »

Bij AVEVE gekocht voor ongeveer 35 euro ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rik »

Geert schreef:Bedankt voor de tip maar ik had dit al geprobeerd maar waarschijnlijk te laat want ze negeren hem straal alhoewel hij nu stabiel staat.
Blikje katnip kopen en daarvan wat op het nieuwe meubel strooien. Dan wordt ie hopelijk snel weer gebruikt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
AiMoJhu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jan 2017 14:14

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door AiMoJhu »

kittentjes schreef: 02 jan 2018 15:16 Wij hebben een lagere Krabton, vierkant met twee gaten. Ze liggen er heel graag op maar in nee....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had twee krabtonnen en op zich verstoppen bij angst na zaten ze er nooit in en eigenlijk ook niet vaak op.
Beide heb ik dus weggedaan. ;-)

Heb nog wel de RHR Quality Maine Coon Fantasy staan, nog steeds zeer goed te spreken over de kwaliteit, de stof is wat minder omdat Aife een tijdje vnl aan het pluche krabte ipv het sisal.
Het is wel een zeer dominant object en een enorme sta in de weg. :icon_shifty:
Achteraf had ik beter de tower of een ander, wat smaller, model kunnen kopen.
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Siffie »

Zotvanpoezen schreef: 20 dec 2019 13:33 Ik heb ook een krabblok voor de poezels.
Afbeelding
Jammer genoeg is hij al helemaal "opgekrabt". Zowel boven als onderkant en binnenkant.
Iemand een idee of er geen vervangrollen bestaan om die dingen weer nieuw te maken? Want telkens een nieuw meubel aanschaffen zou wat duur uitkomen.
Ik raad sterk aan om die van 'Canadian cat company' aan te schaffen. Die van mij heb ik nu al meer dan een half jaar en kan nog makkelijk een half jaar mee, ook al heb ik er twee die er dagelijks lustig op los krabben! Echt een super ding!
Ik denk dat ik die van mij wel binnenkort vervang, hij is doorgezakt omdat vriendlief dacht dat hij er op kon zitten, nu vind ik hem niet meer zo mooi.. 😅 plus er heeft vandaag een kat op gekotst 🤣

Ik verwacht deze morgen of overmorgen: https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... 0cm/492434

En ik kan niet wachten!!!
Loki is de laatste tijd niet te houden dus ik moet meer klimmogelijkheden en hoogte voor hem creëren. Dit gaat hij geweldig vinden!
En hij ziet er ook nog eens mooi uit, wat een vereiste was van mijn vriend, die helemaal tierelier wordt van alle kattenspullen...

Ik lees gemengde reviews dus ik hoop dat het wat is.
Gebruikersavatar
Loes_2017
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 apr 2020 20:18
Locatie: Rotterdam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Loes_2017 »

Zo'n krabblok ziet er waanzinnig uit, daar ga ik ook eens naar kijken. Ik heb er wel eens van gehoord maar nooit echt in verdiept.

Hier thuis hebben wij 2 krabpalen. Een wat grotere in de woonkamer en een kleintje in de slaapkamer.
De kleine daar wordt niet om gekeken, die is ook wat instabiel dus vermoed dat dit de oorzaak is maar de grote is geliefd.
Een vrij eenvoudig ding, rond de 50 euro en als eerste krabpaal een prima aankoop, staat stevig op de grond alleen het mandje bovenop daar wordt weinig gebruik van gemaakt. Ik vind deze ook niet echt logisch geplaatst als ik heel eerlijk ben.

Afbeelding
Plaats reactie