Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Ik heb dezelfde als Rik volgens mij en dinky ligt heel sporadisch wel eens in het bovenste holletje. Of ze dat ook gaan doen weet je natuurlijk nooit vooraf, Dinky heeft haar absolute voorkeur voor op de bank ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door KleinDraakje »

KleinDraakje schreef: 02 jan 2018 12:41 Heb al meerdere inspiratie krab-oplossingen opgedaan hier, en op andere sites. Voor onze toekomstige kittens hebben we besloten zelf iets te maken, een klimmuur die qua stijl past bij onze inrichting en de hoogte in kan in plaats van de breedte :) De sisal paal is 1.80m hoog en 1 plankdrager kan 10 kilo houden

Hij is nog niet helemaal af, maar wat vinden jullie ervan? Uiteindelijk willen we ook het hoekje om langs de andere muur ^^ Ik had ook een topic gemaakt in Voor aanschaf van een kat, maar die moet nog goedgekeurd worden. Daar staat meer in over ons verhaal en de voorbereiding voor onze kittens :D

Afbeelding
Hier een linkje naar ons topic in het Voor aanschaf subforum. Daar zullen we meer updates plaatsen over de klimmuur, en andere voorbereidingen 😊

viewtopic.php?t=31911
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Wanneer ik het zo lees dan denk ik er nog maar even over na. :lol:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb twee krabtonnen van Trixie van de zomer aangeschaft, vierkante. Samen vormen ze een mooie combi. Hij bevalt erg goed. Zijn ook bestand tegen de Bobo's - de zwaargewichten des huizes.

Even teruggezocht - de Sarita en Jorge en dan tegen elkaar aan zodat ze via de ene in de andere kunnen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door KiwiNL »

We hadden al een krabpaal tot het plafond met meerdere plankjes, mandjes en holletjes, maar een paar dagen geleden is daar de Natural Paradise XXL bijgekomen (de grote, brede krabpaal die Rik ook heeft). Het is een groot succes! Vooral Floyd vliegt binnen drie seconden tot bovenin de paal en 's nachts liggen ze samen op het bovenste plankje. Overdag liggen ze liever op de andere paal, lekker in de zon. Ons huis wordt langzaam maar zeker overgenomen door allerlei kattenspul, maar we hebben het er graag voor over. :)
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Arco
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2018 07:57

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Arco »

een krabton (stevige) een plafondkrabpaal van hout ipv kartonnen kokers, hierin 3 extra ligplaatsen gemaakt . Dit is echt een superpaal. Superstevig en blijft goed op zn plaats :grin:
Afbeelding

Afbeelding
verder nog een kleine krabpaal tegen een wand waar een gat in gemaakt is (zichtbaar op de 2e foto, achter de grote paal) voor een sluipweg naar de trap als de kamerdeur dicht is.
Daarnaast nog 2 oude krabpalen in de ren, daar gaan de versleten palen van ons telkens naar toe.
4 katten (2 main coons en 2 kruisingen main coon / boskat)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jowi »

Vraagje voor hen die zelf wel eens sisal om een paal hebben gewikkeld: Hoe te beginnen met het touw? Zet je het vast met spijkers of krammen ofzo? Zo'n kram moet poes niet zijn nagels onder krijgen natuurlijk... en op het eind, hoe zorg je dat de laatste wikkel vast komt te zitten? Of lijmen jullie elke wikkel zodat het geheel vastgelijmd zit?
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door KleinDraakje »

Ik heb zelf met een nageltje het begin en einde vastgezet en daar zeg maar nog een extra keer overheen gewikkeld. Nageltjes aan de achterkant dus kleine kans dat ze daar met hun nagels in gaan.
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jowi »

Ja precies, aan zoiets zat ik ook al te denken... ik ga het morgen maar eens proberen, eens kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jowi »

Het is nog aardig gelukt :) de krabpaal is van 2 lianen gemaakt, waarvan ik nu 1 stam heb omwonden met sisal. Moest hier en daar toch een krammetje in schieten omdat de stammen erg onregelmatig zijn en dan springt het touw van zijn plek, maar zo veel mogelijk aan de achterkant en 'onderin' het touw gedaan.

Ik had het iets strakker willen wikkelen maar het spul werkt niet echt mee... toch wel tevreden. Als ze dit kapot hebben gekrabt over een jaartje ofzo dan doe ik het nog wel een keer :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rik »

jowi schreef:Als ze dit kapot hebben gekrabt over een jaartje ofzo dan doe ik het nog wel een keer :)
En hoe vaker je het doet hoe meer handigheid je erin krijgt Afbeelding

Maar dit ziet er mooi uit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door KleinDraakje »

Ziet er inderdaad goed uit!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Fancy krabpaal!
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jowi »

Ik heb nog wat touw bijgewonden. Ben er nu wel klaar mee, wat een rotwerk zeg... vooral omdat je voor elke winding die 20m touw om- of door de paal heen moet lussen...

Afbeelding
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door RodeKaterHans »

Snap ik, maar het resultaat mag er zijn! Hij is echt supermooi geworden!
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Plaats reactie