Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Handeltje beginnen. :grin:
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
CharlieCat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2019 08:29

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door CharlieCat »

Haha dat zei ik ook al tegen hem. Alleen heeft hij ook nog een fulltime baan!
Charlie de liefste ! :cathappy:
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n kunstwerk.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
kittentjes

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door kittentjes »

Senshi schreef:Onze ervaring..

Een krabpaal is nooit hoog genoeg. Of te instabiel bovenin als ze erin springen.

Al jaren hebben wij 2 krabpalen in huis staan van grond tot plafond voor de katten.
Zelf samengesteld (kleur planken en lengte/dikte/kleur palen) en laatst nog de planken vervangen voor andere kleur vanwege slijtage en wijziging interieur. Meteen een los stuk bekledingsstof meebesteld en zelf een hangmat gemaakt van een plank van 60x60.. nu kunnen ze er samen makkelijk in liggen.

Weet niet of ik een specifieke website mag vermelden maar wij vinden het samenstel-concept ideaal.
Ook omdat je bij kaalgekrabte paal of plank alleen een los vervangingsdeel kan bestellen.
Ideaal toch welke website is het van?

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Senshi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 okt 2018 13:21

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Senshi »

Heb ze hier vandaan : https://www.dekattenkrabpaal.nl/
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Siffie »

Ik verwacht deze volgende week!
https://www.canadiancat-company.com/en/ ... galaxy-xxl

Ik heb een krabpaal tot aan het plafond, maar ze weigert hem ook maar aan te raken. Het krab'bord' welke ik aan de muur had hangen gebruikte ze ook niet, maar toen ik hem op de grond in de huiskamer had gelegd, begon ze hem wel te gebruiken. Alleen is hij niet zo groot en beweegt hij als ze hem gebruikt, dus ze verkiest toch nog vaak mijn mooie nieuwe stoel 😑

Dus ik hoop dat dit gaat werken! Ze lijkt een 'horizontale krabber' te zijn, dus met een krabbord van een meter breed, die ook nog eens de hoogte in gaat (ze lijkt liever hogerop te zijn als ze krabt), mag het niet meer mis gaan 😏
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rik »

Siffie schreef: 01 jun 2019 16:22 Ik verwacht deze volgende week!
Ben je niet bang dat ze daar zo doorheen is? Want dat is toch karton? Ik heb zo'n slee van karton (via zooplus) maar die is inmiddels bijna half door.

Wat voor krabpaal tot plafond heb je? Veel plankjes of gewoon echt zo'n dikke waar ze even flink in kan rousjen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Siffie »

Misschien, maar dan koop ik wel weer een nieuwe :) haar nageltjes beginnen erg scherp te worden en ze blijft overal in hangen tijdens het spelen. Dus als dit werkt, dan maakt het me niet zo veel uit hoeveel het kost.
Heb de krabpaal opgemeten, deze is zo'n 14 cm in doorsnee. Denk je dat het daar aan zou kunnen liggen? Er zitten geen plankjes aan.

Mijn stoel bekrast ze trouwens ook alleen horizontaal.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rik »

Dan heeft ze misschien inderdaad geen behoefte aan verticaal sjeesen.

De nageltjes worden van krabben overigens niet minder scherp. Integendeel, ze worden zelfs scherper. Maar ook iets korter omdat de oude 'schil' eraf valt.

Zooplus heeft ook allerlei spul van karton maar ik denk dat je die al gezien hebt.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... _kartonnen
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Siffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 apr 2019 14:28

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Siffie »

Ik had het gezien inderdaad, en heb het krabmeubel 'scratch and play' (waar ze overigens niets mee doet) maar het zijn allemaal van die kleine, maximaal halve meter brede instabiele doosjes. Ze is graag in de hoogte en vond die van Canadian cat company de enige die nog eens het proberen waard is, omdat hij lekker breed/zwaar is en ook in de hoogte gaat.
In het begin bleef ze niet overal in hangen, het is echt de laatste twee weken (heb haar nu zo'n anderhalve maand). Ik dacht dat het daar door kwam, maar het krabben maakt daar dus geen verschil in joh?

Ik vind het niet zo erg hoor, die scherpe nagels, maar ze bleef een keer heel erg in de bank hangen, en toen het eindelijk los liet schoot ze naar achteren en knalde zo met haar koppie op de tafel.
Misschien moet ik haar nageltjes proberen te knippen? Ik ben bang dat ze haar klauwen er eens een keer uit rukt ofzo, met dat lompe gedoe.
Ik vind het best gek dat ze dit doet eigenlijk, want als ze haar nageltjes rustig 'intrekt', lijkt ze zonder problemen los te komen. Misschien gewoon iets te enthousiast in het spelen geweest?
kittentjes

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door kittentjes »

Ik heb een vloerkleed waar ze gretig gebruik van maken als krabmat, te koop bij Ikea en onverwoestbaar. Ideaal

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Fotokonijn »

Ik had jutebehang...
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rik »

Siffie schreef: 01 jun 2019 19:11 Ik dacht dat het daar door kwam, maar het krabben maakt daar dus geen verschil in joh?
Nageltjes worden zeker wel korter van het krabben. Maar dus niet botter. De buitenschil van de oude nagel is net wat langer voordat deze er af kan vallen. Dat kan ook nét het verschil zijn dat ze vaker ergens aan blijft haken.

Ik zou wel adviseren om haar alvast te laten wennen aan het friemelen aan de pootjes. Mocht je later ooit een mm van die nagels af willen knippen dan laat ze dat wat makkelijker toe.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Moni3 »

Een kokosmat is hier de oplossing. Gewoon van de Blokker ofzo.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Zotvanpoezen »

Bij mij krabben ze alle 3 zowel horizontaal als vertikaal. Deze krabblok doet het hier goed, zowel om te krabben als om op te slapen. En er bestaan rollen vervangkarton voor als dat blok versleten is.
Froufrou en Filou krabben er alleen aan als ze stress hebben.

Afbeelding
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie