Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Wat lief!
Hopelijk weten de katten hem ook te waarderen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
roosje1984
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 02 jul 2015 23:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door roosje1984 »

castratenkoor schreef:Wat fijn! Je boft maar met je familie! Veel plezier met de paal.
het is mijn verjaardags cadeau. Ik wist niet wat ik moest vragen dus zij, doe maar wat voor de katten
Dinky schreef:Wat lief! Hopelijk weten de katten hem ook te waarderen ;-)
In het begin keken ze raar maar nu zijn ze er super blij mee (en ik ook)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Zoals gezegd in het kletstopic heb ik nu dus een nieuwe krabpaal nodig. Deze keer wil ik er eentje die steviger is om het gewicht van,vooral, Boaz te dragen. In mijn optiek betekent dat dikkere sisalpalen, dus daar ben ik nu naar op zoek.
Ik heb er nu twee gevonden.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/277847
Sisalpalen hebben een doorsnee van 12 cm.
Naar mijn idee zijn hier meer lig mogelijkheden, de hangmandjes zijn een plus want die had ik nu ook en die waren zeker favoriet. Maar ik vind de onderste wel erg laag hangen, zou je die ook tussen het bovenste plankje en paal kunnen hangen, of kan dat niet zomaar?
De palen zijn wel minder dik, en er zit veel stof aan, ook tussen de palen door.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/379674
Sisalpalen hebben een doorsnee van 15 cm.
Deze vind ik wat natuurlijker, maar heeft wel een hele lange "stam" naar boven. Ik ben bang dat het daarom niet zo stabiel is en dat het snel los gaat zitten. Het hangmandje is erg gaaf, maar is misschien niet zo stevig voor Bo'tje?

Ik weet niet waar ik nog meer op moet of kan letten. Qua stabiliteit en stevigheid; welke zouden jullie kiezen?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Sorry, maar ik vind ze beide niets want er zit veel te veel poes-pas op. Leuk om te zien, maar niet praktisch.

Een klimpaal dient tevens als krabpaal (tenminste bij mij wel) en de kat moet dus uitgestrekt tegen de onderste paal kunnen staan. Dat betekent dat die zo'n 80 cm zou moeten zijn.
Verder vind ik dat wil een paal echt stabiel staan, je hem zou moeten kunnen klemmen aan het plafond en dan krijg je in het goedkopere segment dus dit soort palen: http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/408761

Maar mijn favoriete palen zijn nog steeds die van http://www.catwalk-kratbaeume.de of
http://krabpalen.peruns.nl/Krabpalen/Ex ... Serie.html

Kost een cent, maar dan heb je ook wat :smile:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nellebel »

Ben dolblij met die van mij. Die kunnen zelfs mijn gewicht dragen. Van cat palace. Zelf laten maken. Die ontwerpen zijn te duur voor mij. Tonnetje en stevige paal. Perfect en ze zijn er blij mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Ja, ik vind ze ook te duur. Moet toch voor de meer "poespas"gaan, al vind ik het zelf nog meevallen, vooral die laatste.
Leuke is dat ik er twee moet hebben. Die in de slaapkamer kan al een tijd niet meer, maar liet hem staan anders kunnen ze niet op de plankjes komen. Maar daar komt sowieso een goedkopere versie van. In de kamer mag hij wat duurder en steviger zijn omdat ze daar al rennend in rauzen.

Ik had dus een plafondkrabpaal, maar die is dus afgebroken. Wil t liefst er weer een, maar in mijn prijsklasse zijn ze van dezelfde soort, dus minder stabiel.
Dan dus maar één minder groot, maar wel steviger en stabieler.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door jennli »

Cat palace vond ik ook duur.

Wil deze http://m.zooplus.nl/shop/katten/krabpaa ... 0cm/300511 helaas nu echt geen budget :(
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Ilone »

Heb je al eens bij dieren villa gekeken? Daar heb ik die van mij vandaan, zitten stevige tussen. Vind van bovengenoemde de bodemplaten wat aan de kleine kant.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Die vind ik ook gaaf, Jennifer. Zoiets past nog wel in mijn budget. Alleen: word hij niet instabiel omdat hij maar op één paal omhoog loopt? Dat is sowieso wat ik mij afvraag: ik heb het idee dat hoe langer de paal die omhoog gaat, hoe onstabieler hij wordt?

Dierenvilla vond ik niet zo veel bijzonders hebben persoonlijk.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Catfish »

Oeh, die is gaaf Jennifer! Heb 'm al eens vaker gezien geloof ik, prachtig.
Denk dat ie best stabiel is, het grootste deel heeft twee (of drie?) steunpalen.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Ik heb het geld ook niet zomaar liggen hoor, maar ik wist vorig jaar januari al dat ik een nieuwe paal wilde en weer een Duitse (Deutsche Gründlichkeit, hè?) en dus ben ik gaan sparen en in augustus kon ik hem kopen en heb er geen spijt van want er is geen beweging in te krijgen en wanneer twee (of soms drie) zware Britten achter elkaar in en uit de paal vliegen, staat 'ie nog net zo stabiel.
Zelfs aan de paal die ik nu vier jaar heb, is nog amper te zien dat hij intensief gebruikt wordt. :eclap:
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Oh, dat geloof ik ook best hoor, Annet. Tja, als we allemaal een geldboom op onze rug hadden...;-)

Maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het deze worden:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/408756

Lekker dikke palen, waar ze goed aan kunnen krabben én nog eens heerlijke lig plekjes. Volgens mij is deze in mijn situatie het ideaalst. Ik vind hem in ieder geval erg gaaf.
Nu nog een kleinere voor op de slaapkamer uitzoeken. (Toch jammer dat alles in één keer stuk gaat...;-) )
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Kijk, dat is een paal naar mijn hart: niet teveel poespas, goede krabhoogte en de mogelijkheid om hem vast te zetten aan de muur (zou ik wel doen).

Paal is goedgekeurd :smile:
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Ja, hij gaat zeker vast gemaakt worden hoor! ;-)
Ben nu al benieuwd wat ze ervan gaan vinden.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
JosetteB
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2015 15:43

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door JosetteB »

Hoi,

Ik hoop volgend voorjaar de verzorger te worden van 2 siamese kittens. Ik ben alvast aan het kijken naar alles wat ik voor hen nodig heb, waar onder natuurlijk krabpalen.
Wat ik wel een mooi systeem vind is catrix. Deze kun je zo groot maken als je zelf wilt en kapotte onderdelen kunnen vervangen worden.
De vraag is natuurlijk wel of dit systeem geschikt is voor siamezen. Het systeem staat op pootjes, niet op een bodemplaat, maar ik zou sowieso al voor 6 pootjes gegaan, niet voor 4. Het meubel komt ook tegen een muur te staan.
Heeft iemand ervaring met dit systeem en heel actieve katten?
Plaats reactie