Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Ik heb de palen ook aan het plafond bevestigd. De eigengemaakte paal met een tijdelijke ondersteuning voor balken (verkrijgbaar bij een aannemer) en de gekochte paal via catwalk-kratzbaeume.de:
http://www.catwalk-kratzbaeume.de/kratz ... p-231.html

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Ik ben zelf erg blij met mijn krabpaal Santiago: http://www.poespas.org/contents/nl/d325.html
Vind het zelf ook fijn dat het onderste gedeelte wat breder is en daardoor in mijn ogen steviger dan een enkel paaltje (en zou dat extra hebben met jullie stevige nobos). Eigenaresse van de webshop heeft hem zelf ook jarenlang gehad met meerdere Maine coons in huis ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Anne87 »

Mir, zou die Santiago nog verstevigd vastgezet moeten worden aan de muur? Ik weet niet hoe Dinky is, maar Noodle en Milo sprinten zo hard de palen in en uit, dat ze staan te wiebelen. Wil natuurlijk niet dat ze omvallen. ;-) Hij is wel wat boven het budget wat ik ervoor in gedachten had, maar het is inderdaad wel een mooie paal...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Denk dat ik hem bij het bovenste gedeelte (waar het nog maar 1 paal is) wel vast zou zetten aan de muur met jou jongens ;-) je kan ook altijd even mailtje sturen hoe zij dat hadden met hun Maine coons, normaal gesproken altijd snel antwoord ;-)
Dinky vliegt er ook wel in tijdens haar gekke buien maar die is natuurlijk alleen en 'maar' dikke 4 kilo. Dan blijft hij wel stevig staan.
Paaltje hiervoor was stuk goedkoper en dat zie ik terug aan de afwerking, die is bij deze veel mooier. Ook is hij duidelijk steviger dan de vorige :-) Maar het klopt dat hij inderdaad iets duurder is (maar ook niet extreem duur, beetje middenklasse zou ik zeggen).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Anne87 »

Ik heb eens even gemaild voor wat meer informatie. We hebben momenteel in de gang deze krabpaal staan (in het bruin), maar die heb ik ook vast moeten zetten met zo'n beugel van de Zooplus omdat hij anders te wankel is. En die staat inderdaad op meerdere pootjes en een bredere grondplaat dan die telescooppaal van de zooplus. Vermoed dat die Santiago dan inderdaad steviger is, maar misschien ook nog wel vastgezet moet worden met een beugel van het één of ander. Zat zelf een beetje te denken aan een beugel of iets in de vorm van een hoefijzer (bij wijze van spreken), omdat ik de paal echt tegen de muur aan wil schuiven (of in ieder geval zoveel mogelijk). Dat wil ik dan wel gevonden hebben voor ik de paal bestel. Dus de mail over Santiago maar even afwachten en dan de Gamma en de Kwantum en dergelijke aflopen op zoek naar beugels enzo.
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

De katten krijgen een klimpaal erbij. Weer van catwalk-kratzbaueme want ik ben helemaal enthousiast over deze firma. Wanneer ik zie hoe de beide jongedames ravotten in deze paal en je er bijna niets van ziet (paar rafeltjes), dan kan mijn keuze geen andere zijn.

Alhoewel..........zag vandaag deze: https://www.facebook.com/DrapakiRufi?fref=ts . :pdtznn:

Oh wauw, ze hebben ook een paal voor buiten! Schitterend! Zal wel een lieve duit kosten :-( Prijs van niet zo hoge buitenpalen valt me mee http://krabpalen.peruns.nl/Krabpalen/Outdoor_Serie.html Ik ga sparen!
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door G+S »

Wauw die palen zijn erg mooi!!! :O

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe krabpaal.
Ik heb beneden een Krabton staan en deze word vooral gebruikt om nageltjes te scherpen en op te slapen maar er word niet echt in geklommen.
Boven heb ik een kitten- krabton staan (die nu valentijn er is weer ineens door alle 3 gebruikt word :lol:) en een klein krabpaaltje.

Ik zie gewoon hoe leuk ze de krabpaal vinden met het hangmatie en het huisje.. alleen voor 2 grote katten en (nu 1 dadelijk 2) kittens is hij gewoon veeeeel te klein.

Zoek dus echt een XXL paal voor op de kattenkamer en heb deze op het oog:

https://www.vidaxl.nl/p/170023/krabpaal ... -xxl-blauw
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Ziet er mooi uit (moet je wel een balzaal hebben :lol: ), maar ik vertrouw het niet. Klinkt misschien raar, maar ik vind hem te goedkoop voor zo'n grote paal en aangezien je van een plaatje moet kopen en dus geen kwaliteit kunt beoordelen, zou ik het risico niet nemen (tenzij die retour mag).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Hihi die onderste twee buiten palen zijn wel gelijk heel veel duurder dan die daarboven staan. En die via fb ziet er inderdaad ook mooi degelijk uit Annet. Benieuwd hoe het paaltje eruit ziet die je hebt gekocht ;-)

@kimberley: die paal is inderdaad groot en flink afgeprijsd! Aangezien het om koop op afstand gaat mag je hem binnen 14 dagen altijd retour sturen = Europese wetgeving ;-) Dat is inderdaad juist omdat je hem vooraf niet kan bekijken en voelen zoals in een winkel ;-)
Denk dat je er wat betreft kwaliteit niet te veel van moet verwachten en je ook niet moet schrikken wanneer die wat wiebelig is maar het is een leuk 'beginnersmodel' ;-) Anders ben je al snel een stuk meer geld kwijt (ik ben nog steeds erg blij met ons paaltje van 135 euro maar dan heb je maar een enkele stam naar boven toe (wel duidelijk zwaardere kwaliteit dan die we hiervoor hadden met huisje en 2 plankjes van 35 euro. Zo is de bekleding dikker en ook mooier afgewerkt)). Mijn verwachting is dat je met 4 jonge katten over 2 of 3 jaar dan weer een nieuwe moet kopen omdat ik verwacht dat hij dan bijna van ellende uit elkaar valt. Maar het geeft jullie wel extra tijd om geld opzij te zetten voor een meer duurzame paal/palen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Jantina »

Wat een ding, Kimberly! :-) lijkt me erg gaaf, maar is hij ook stabiel genoeg voor straks 4 volwassen katten en daarvan nog grote bkh ook ;-)

Die eerste van jou is ook gaaf Annet!

Ik mag niet meer, hier telescoopkrabpaal van Zooplus. Werkt prima, al moet ik hem wel vast zetten nog tegen de muur. Hij wiebelt een beetje als Quinn achter Bella de krabpaal insjeest ;-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door G+S »

Ja of hij stabiel is weet ik niet.
Wel heb ik de recensies gelezen en die zijn allemaal erg positief!

Hij mag inderdaad gratis retour, staat ook op de website!

Hij is ook niet voor altijd! Maar een grote krabpaal is wel echt vort nodig en helemaal met z'n 4e dadelijk!
Het is inderdaad wat Mirjam zegt, voor nu is het goed zat! ;) kunnen we mooi even sparen voor een duurdere!

We hebben een "kattenkamer"/studeerkamer waar de krabpaal komt te staan! :) daar hebben we er de ruimte voor!!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door pinguin »

Iemand die nog tips voor mij heeft. Mijn krabpaal is toe aan vervanging de palen zijn niet los te vervangen en daar door is die toe aan vervanging. Hij is ongeveer 90cm hoog nu en zoek iets wat in deze richting komt.
Ik zoek ook specifiek iets met een grote ligplaats want zoals je kan zien op de foto word hier intensief gebruik van gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Mijn tip is om niet zo'n paaltje met huisje en 2 plankjes te nemen op een paal. Die bleek (achteraf) erg onstabiel. Zou nu altijd eentje nemen met meerdere palen als basis ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door pinguin »

Dat wil ik ook Dinky ik wil een stabiele krabpaal met veel krab mogelijk heden hebben. En daar boven op een ruime plek voor sproet om lekker te slapen/zonnen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Negentig centimeter totale hoogte vind ik erg laag wanneer er voldoende krabmogelijkheid moet zijn. Een kat houdt ervan om uitgestrekt te krabben en een volwassen kat heeft dan minstens 70 cm onderpaal nodig, dan nog een ligplankje, een tussenstuk en nog een ligplankje. Kom je toch al snel uit op minstens 1.50 meter. Diameter van de paal zou ik 12 à 14 cm doen.

De krabpaal ziet er in ieder geval goed gebruikt uit :smile: Mag ik vragen hoe oud of is 'ie is?
Plaats reactie