Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een kleinere ton van een zus gekregen. Bob is er gek op, zou je niet verwachten. Ze zeggen altijd dat katten zich graag lang uitstrekken om hun nagels te scherpen. Bob ligt er plat op de buik bij en sleurt dat ding de hele kamer door. Ompiepen doet hij tot nu toe niet, dus prima zo.
Wel maf dat hij dat lage ding zoveel gebruikt, genoeg enorme krab- en klimconstructies in huis zou je zeggen.

Afbeelding
deze
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

Ik wil deze dan ook een beetje in een hoek zetten. Als ze nu de dolle 5 minuten hebben stuiven ze de Krabpaal in, maar deze staat dan ook op hun ren pad. Ik laat vrijdag weten of ik de krabton gekocht heb. Als deze beetje stevig is, koop ik deze wel
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb de hoge krabton overgekocht en toch verrassend stevig. Ze klimmen tegen de zijkant helemaal omhoog en de ton blijft goed staan. Ik heb wel de Krabpaal ernaast staan en tegen een muur. Ik wil het zo aankijken. Mocht het een keer omvallen dan laat ik er een grote plank onder maken.

Tot nu toe is het in ieder geval een grote hit.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Zoals beloofd een foto van de nieuwe paal in zijn geheel:
Afbeelding
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Dat is een keurige paal en zo te zien goedgekeurd. :smile:

Zou je even wat voor me na willen meten?
- hoogte vanaf de grond tot het eerste plankje en de hoogte van de verschillende palen
- hoe groot is het huisje? Past hier een volwassen kat in?
- hoe groot is het bovenste plankje?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Cerna schreef:Zou je even wat voor me na willen meten?
- hoogte vanaf de grond tot het eerste plankje en de hoogte van de verschillende palen
- hoe groot is het huisje? Past hier een volwassen kat in?
- hoe groot is het bovenste plankje?
Ik ben op dit moment niet thuis maar dit zijn de afmetingen volgens de bouwtekening die ook online staat:
- hoogte tot bovenkant eerste plankje is 54 cm (paal van 50 cm en twee keer 2 cm van bodemplaat+plankje)
- elke sisalpaal is 50 cm
- huisje zou 36 cm doorsnee zijn en 31 cm hoog. Dinky past hier goed in maar is geen al te grote volwassen poes. Eigenaren van poespas hadden de paal staan voor hun Maine coons maar daar lijkt het holletje mij toch wel klein voor.
- bovenste plankje is 40x30 cm

Als je wilt kan ik het morgen nog wel voor je nameten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Sorry, had ik niet gezien. In ieder geval bedankt!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door sandyd1971 »

Leuk Mirjam, ziet er goed uit. Zal Dinky heel blij mee zijn :-)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door G+S »

Ahhh mooie paal! Dinky zit er ook echt op alsof het haar nieuwe troon is haha!

Veel plezier dinkie!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Ja, ik ben ook echt helemaal blij met het verjaardagscadeau :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Xtrada »

Is het wat, zo'n krabton? Ik twijfel ook om er een te kopen
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Nikki2309 »

Mijn 2 katten zijn er dol op. Ze klimmen er graag in, maar slapen er ook veel op en dan vooral helemaal bovenin. Hebben ze meteen een goed uitzicht naar buiten. Ik ben heel blij dat ik het gekocht heb
Using Tapatalk
Xtrada
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 okt 2010 14:15

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Xtrada »

ik zit erg in twijfel, mijn katten hebben al zo veel...maargoed, zal er binnenkort dus heus wel 1 komen! hihi
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Anne87 »

Yay ik mag weer uitbreiden qua kattenspullen (op voorwaarde dat twee mandjes die nooit gebruikt worden naar de kelder verhuizen, nou vooruit dan maar).
Maar hier is dus mijn vraag: Wij hebben een houten buffetkast gekocht voor in de woonkamer. Mooi ding, loeizwaar. Het bestaat uit twee delen, in totaal 2.10 meter hoog. Het bovenste deel staat los op het onderste deel. Onze katten zijn enorme klauteraars en willen altijd hoog zitten. Ook deze kast zal dus waarschijnlijk een geliefd ligplekje worden. Maar ik wil niet dat ze aan het bovenste deel gaan hangen, om zich naar boven te werken. Veel te bang dat de bovenste helft naar beneden komt zetten en de kat eronder ligt (en de kast stuk is en de vloer, maar voor mij zijn dat bijzaken, ook al zijn ze naar).
Dus... Een telescoopkrabpaal ernaast leek me wel wat. Niet te breed, niet te opvallend, maar wel stevig. Op zooplus vond ik deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/291142
Iemand daar ervaring mee? Hij moet vrij dicht tegen de muur komen te staan, dus de bijgeleverde beugel is sowieso te lang (die hebben we nu ook bij de andere grote krabpaal). Ik zou dus een beugel willen halen bij bijvoorbeeld de gamma, om hem stevig tegen de muur vast te kunnen zetten. Iemand daar ervaring mee? Ik wil niet riskeren dat de paal (met kat en al) omvalt natuurlijk. En als deze paal bagger is, heeft iemand dan een aanrader qua telescooppaal?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

hier staan de twee goedkoopste telescoop-krabpalen met een constructie tussenin.
bij eentje staat er ook een krabton tussen.
bij mij zitten ze in het plafond met een einddop en kleine manchet van bijpassende regenpijp.
voor aan de muur heeft bv gamma ook wel ringen, die erom passen en die je aan de muur kunt bevestigen. kwestie van met dhz-blik rondkijken en creatief klussen.
de constructie staat in het fotoalbum grijstijgers met bijbehorende klustips. (pagina 24 en verder)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie