Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door nellebel »

dat is gaaf, laat het guusje maar niet zien. ik denk dat die de koffers pakt en bij jullie komt wonen. die vind het heerlijk om hoog te zitten hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Wat ziet dat er enorm mooi uit Bianca!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door paasnini »

Wat gaaf, goed idee.
Renatevanderveer

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Renatevanderveer »

Wow, gaaf! Klimmen Tetsu en Elfie er ook op? Ik zag dat Bloem er in ieder geval helemaal blij mee is!
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

Weet je, ik snapte het eerst niet. Ik dacht, ze laat haar kamer zien. Leuk hoor, maar wat heeft dat met het topic te maken? En toen viel het kwartje (en ik ben niet eens blond :lol: ).

Mooi gedaan en zo dat het dus niet eens direct opvalt (anders heb je zo het gevoel dat je in een kattenkamer woont :-P ). En goedgekeurd, dat is het belangrijkste. Lekker klauteren en alles van bovenaf bekijken, dat is zoals een kat zich de kattenhemel voorstelt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

Bianca: kattenparadijs op aarde en geweldig! mooi anti-slip en vasthoudspul aan de bovenkant en genoeg ruimte voor alle tijgers. en mooi neutraal wit aan de onderkant, valt denk ik nauwelijks op!
heeft Bloem al navolgers? kan ook zijn dat ze dat voor zichzelf gaat reserveren...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door BloemTetsu »

Dames, ik ga helemaal blozen :)
Wij nemen in een buiging in dank!

Tetsu is er wel op geweest. Enigszins geholpen door de laser. De grootste overgang, op de eerste foto boven het hangmatje. Vond hij wel even spannend. Maar het is gelukt.
Elfie zal nog even afwachten worden. Haar zelfverzekerdheid is een meerjarenplan. Het komt wel.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Moonflowertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2013 20:12
Locatie: de Betuwe

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Moonflowertje »

nou Bianca...
jou katten kunnen apenkooien :lol:

^^ ik zelf heb 2 krabpalen... gewoon lekker simpel
De grote staat beneden, en de iets kleinere boven
|
| |
| |
---- -----

Buiten heb ik er ook 1 tegen de schuur aan geschroeft

ik heb ontzettend veel kattenspeeltjes en een tunnel
het grappige is dat de kleinste het liefst speelt met een muisje die 50cent heeft gekost: :lol:

groetjes ;-)
Tommy-Minky-Shanky-Kruimeltje-Snorro-Boeffie
imke
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2013 15:59

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door imke »

leuk, Bianca! maken ze er inmiddels goed gebruik van?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door BloemTetsu »

Dank je wel Imke.
Ze maken er heel goed gebruik van. De rennen er nu over. Ook vindt Tetsu het leuk als ik er muisjes op gooi. Als uitkijkpost is het ook zeer geschikt.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rosalie123 »

Ik heb hier weleens een verslag geplaatst van het maken van onze eigen plafondhoge krabpaal. Nu we gaan verhuizen, moeten we helaas afscheid nemen van onze leuke stevige krabpaal. Bagheera zal hem missen! We hebben hem zelf gemaakt een jaar geleden, en willen er graag nog een andere kat (of meer) blij mee maken.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De basis is een stevige massief houten ronde paal, bekleed met bruin sisaltouw. Bovenin zit een plateau, met een afneembare mat erop. De krabpaal kan je vast klemmen tussen plafond en vloer met een soort schroefsysteem, en is bij het plankje vast te schroeven aan de muur. Ook is het plateau makkelijk te verwijderen met schroeven. Hij staat heel stevig en je hoeft er niet voor in vloer of plafond te boren.

Momenteel staat de paal in een kamer van 2,60 meter hoog. Je kan de hoogte nog wat verstellen. De diameter van de paal is 12 cm. Het plateau meet 40 bij 45 cm.

Maximale lengte: 265 cm
Minimale lengte: onbeperkt (het schroefsysteem is instelbaar en daarnaast kan er gemakkelijk een stuk van de paal afgezaagd worden)
Lengte van massieve paal: 230 cm
Diameter van paal: 12 cm
Afmetingen plateau: 40 bij 45 cm

Er zit zo'n 60 Euro aan materiaalkosten in (houten paal, sisaltouw, lijm, plateau, schroefconstructie, matje)

Stuur me een pb'tje als je interesse hebt!

Groetjes, Rosalie en Bagheera
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Rosalie123 »

Update, vandaag heeft iemand de krabpaal bij me opgehaald, dus ik kan er geen forumkat meer blij mee maken. Ik hoop dat hij een goed tweede leven krijgt, Bagheera zit nu te balen :) Maar die krijgt in het nieuwe huis een prachtig nieuw klimmeubel wat afgestemd wordt op de huiskamer.
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Dinky »

Fijn dat de krabpaal een nieuw huis heeft weten te vinden :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door telefoonklep »

Hallo allemaal

Ik heb een vraag. Over een paar weken krijgen wij twee kittens. Nu ben ik op zoek naar een krabmeubel en verliefd geworden op een krabton. Dus gekeken in dierenwinkels en op zooplus. Nu zit ik met een dilemma..
De grote ton bij zooplus heeft drie gaten die binnenin ook verbonden zijn dmv een gat. Nu lijkt het me dat je daardoor maar 1 ligplek hebt nl bovenop? Klopt dat? Met 2 kittens vind ik dat niet praktisch. Of zijn er ook tonnen die gewoon drie ingangen hebben waar ze dan kunnen liggen?
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb ook een krabton en hier liggen ze er alleen bovenop. Persoonlijk vind ik een krabton alleen niet voldoende. Een lekkere krabpaal om in te kunnen klauteren is veel leuker voor je 2 kittens
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie