Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Jessica schreef:Van welk merk was die krabpaal? En was dat een prijzige krabpaal?
Ik heb deze krabpaal bij meerdere internetshops gezien. Ik zou alleen voor mcZoo kiezen omdat de eigenaar snel is met reageren op e-mail.
Ja als hij wil verkopen reageert hij snel. Op mijn klacht reageert hij gewoon niet....

En het is die krabpaal die hierboven staat afgebeeld. Het merk weet ik niet.
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Bericht door fluttertje »

Gisteren bij de gamma onze plankjes laten zagen, echt ideaal! Alles is netjes op maat en het past een stuk makkelijker in de auto! Ik had een klein rekenfoutje gemaakt met het touw wat we nodig zouden hebben, ik dacht 22 meter, maar dat was dus 220 meter! Dus ook een stuk duurder! We hebben besloten om dan maar op de palen vloerbedekking te spijkeren. Ik ga straks even naar de markt om te kijken of ze daar van die stof hebben voor op mn plankjes. Kon het in de winkels niet vinden. Ik hoop dat ze het hebben, dan ga ik gelijk beginnen!
Jessica
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 16:46
Locatie: Hengelo

Bericht door Jessica »

We hebben deze krabpaal: http://www.dierenvilla.nl/images/krabpa ... _blauw.htm
Maar dan in het grijs.

Hij bevalt ons en de katten erg goed. Hij is erg stabiel omdat hij tot aan het plafond komt. De katten klimmen, spelen en slapen erin.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Eh, wat doet die hond op die krabpaal?
:grin:
Mauw
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

ik heb deze staan (80 euro bij de dierenvilla)

Afbeelding

Afbeelding

en op de gang deze (7,50 bij de groothandel)

Afbeelding

Afbeelding
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
chantal1984
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2007 12:56
Locatie: ede

Bericht door chantal1984 »

ik heb deze krabpaal van europet is lekker stevig maar goed ook de katten die springen er soms zo onhandig op
http://www.reptilica.de/images/products ... 469702.jpg
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Dat is een leuke, die heb ik nog nooit ergens gezien.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
babs3
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2007 15:09

Bericht door babs3 »

Omdat ik zelf ook een eigen krabpaal wil maken, heb ik onlangs heeeel veeel sissaltouw gekocht. Ik heb hier heel veel van over. Eventueel kan ik een foto sturen, zodat je kan zien hoe het eruit ziet.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

hey iedereen, ik zoek een nieuwe krabpaal te kopen, Sumi is ondertussen haar klein paaltje al wat ontgroeid en zeker met eventueel een tweede poesje op komst, zou een tweede paal meer dan welkom zijn. ik zoek een halfhoge te nemen, maar wil hier uiteraard ook geen 100 euro aan geven. Weten jullie online winkels die in België leveren? Ik vind op het eerste zicht maar 1 site, en daarop staan de leveringskosten niet bij. Of andere tips waar ze goedkope palen hebben?
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Vraagje voor de doe-het-zelvers: Onze huidige krabpaal is echt te klein voor drie volwassen katten en aangezien ze alledrie een andere voorkeur hebben qua materiaal en krabpositie wil ik er zelf een bouwen. Een van onze katers is gek op kokosmatten. Heeft iemand van jullie ervaring met het verwerken van kokosmatten in krabpalen? Daarnaast wil ik graag wat hangmatjes eraan maken. (twee van de drie zijn gek op die cv-matjes, maar ons nieuwe huis heeft geen radiatoren waar ze op passen). Ik zag al eerder in dit topic hoe een matje te maken, maar nu wil ik het graag zo maken dat de stof eenvoudig te verwijderen is om het regelmatig eens te wassen. (als een kussensloop als het ware) (druk)knopen zijn geen optie: die slopen ze binnen de kortste keren eraf. Laatste vraag: onze katten geven de voorkeur aan ruwe vloerbedekking boven sisal. Dat is prima wat mij betreft want is ook nog eens goedkoper. Alleen hoe bevestig je dat om een paal? Nieten leek mij niet goed; ik kan me voorstellen dat ze zich daaraan kunnen bezeren. Is verlijmen stevig genoeg?

Groet
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Je eerste en je laatste vraag weet ik niet.
Maar met de hangmatjes kan je misschien gebruik maken van een rits die helemaal los kan (net als in een jas).
Als de hoes dan vuil is kan je hem er afritsen en wassen.

(misschien moet je dan aan de bovenkant extra ritsen of knopen gebruiken zodat je de hoes aan alle kanten vast hebt zitten en deze niet verglijd)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Rits ga ik proberen (lees; laat ik mijn handige schoonmoeder maken :grin: ). Dank! Nog suggesties wat betreft kokos/vloerbedekking bevestigen?
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

In plaats van nietjes te gebruiken kan je beter bij de doe het zelver van die krammen kopen, deze heb je in verschillende groottes. Wij hebben het ook gebruikt bij onze kattenflat bij het bevestigen van het tapijt. Werkt prima. De krammen moet je er met een hamer inslaan.
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

"Doe het zelf kit"

Maak een cylinder/buis van hardboardplaat. De cirkels verdeeld over deze buis zijn gemaakt uit spaanplaat.

Mits je het op voorhand mooi uittekent kan je de exacte maten doorgeven aan je houthandel/Hubo/of andere doehetzelfzaak waar ze zelf hout zagen.

Let er op dat je onderaan voor een verzwaring zorgt. Ik heb een extra vak van circa 10 cm gemaakt en vol cement gekapt.

U bepaalt zelf hoe hoog, hoe breed (regel is hoe smaller hoe onstabieler, logisch hé, tenzij je deze krab/zit/speeltoren laat doorlopen tot je plafond en daar bevestigd)

Hoeveel compartimenten je wil bepaal je natuurlijk ook zelf. Ik heb er één gemaakt uit drie delen waar ze van het onderste deel naar het middelste kunnen klimmen in de toren.

De hardboard plaat lichtjes nat maken (plooit zo beter/niet te nat anders krijg je barsten in de plaat). Je draait als het ware de plaat rond de spaanplaten cirkels (een karweitje best met twee mensen uit te voeren). Je nagelt of vijst de plaat in deze cirkels. Best op voorhand de afstand met potlood aanduiden op de plaat waar je het best vijst.

Het geheel wordt omzwachteld met een sisal tapijt. Bij de tapijthandel kan je beslist gratis of goedkoop restanten krijgen. Deze tapijt wordt gelijmd (houtlijm) op de plaat.

Ik heb nadien het tapijt op verschillende plaatsen met touw vastgebonden aan de hardboard toren en zo de lijm laten drogen.

En nu aan U de keus. Je maakt gaten waar je dat zelf wil (verticuteer zaag). Of je plooit de sisaltapijt naar binnen (vrij moeilijk om te bevestigen), of je knipt exact hetzelfde gat uit de tapijt (randen zijn hard/misschien met een stofje bedekken of je kan het ook mooi afwerken met een beslag naar keuze).
Bovenop heb ik een randje overgelaten waar een kussen exact in past.
Laat uw creativiteit hier maar de vrije loop. Speeltjes voor de kat? Ik heb er bijvoorbeeld een koord van boven tot aan de vloer aan bevestigd.

Het was geen gemakkelijke klus maar de beloning was het meer dan waard. Onze beestjes hebben tijdens het proces niet alleen een pootje geholpen, nadien hebben ze hun dank getoond door de toren op alle mogelijke denkbare manieren te gebruiken.

Hier enkel een foto van de bovenkant waar Nerrivik een roesje uitslaapt na weer een actief buitenavontuur

http://im1.shutterfly.com/procserv/47b7 ... 2LJy1ZNmOA
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik kwam op deze Nederlandse site een kruising tegen tussen een hangmat, een krabmeubel en een slaapgelegenheid in één. Leuk bedacht en lijkt me ook leuk voor onze 4 monsters :-D
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie