Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

De litter pearls kun je volgens mij alleen bestellen. Ik heb ze in elk geval nog nooit in de winkel zien liggen.
Ik heb zelf een zak litter pearls besteld. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden. Vooral het feit dat je de bakken maar 1x per maand hoeft te verschonen spreekt me erg aan! :grin: Daarnaast schijn je ook helemaal geen stank meer te hebben.
Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Tigress
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2004 01:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tigress »

Al doen mijn schatjes het netjes in hoekjes, erg fris gaat je woning er niet van ruiken, dus bij mij (flat) is schoonmaken ook dagelijkse kost. Ik zou uiteindelijk een electrische kattenbak willen, maar heb hier mijn bedenkingen over (straks wordt mijn kitten meegeharkt!). Bovendien zijn ze erg prijzig (zeer uiteenlopende prijzen voor dezelfde bak, van 120 euro tot 240). Ik ken niemand die er ervaring mee heeft. Misschien dat hier op het forum wel iemand bekend is met de electrische kattenbak?

De LitterMaid is een automatisch reinigende kattenbak. Bij huishoudens met meerdere katten wordt vaak voor elke kat een andere bak gebruikt. Met de LitterMaid kunt u met één bak volstaan omdat er voor alle katten steeds weer een schone bak klaar staat.

Katten die geen schone bak aantreffen willen uit protest wel eens buiten de bak plassen. Met LitterMaid worden ze 24 uur per dag op hun wenken bedient zonder dat u er omkijken naar heeft. Elke paar dagen leegt u het reservoir van de LitterMaid op zonder uw handen vuil te maken en bovendien doet u langer met het grit.

De sensoren in de LitterMaid nemen waar wanneer de kat een bezoek aan de bak brengt. 10 minuten nadat de kat de bak heeft verlaten zeeft een hark alle uitwerpselen en klompjes uit het grit. De LitterMaid werkt uitsluitend met fijn klompvormend grit (informeer bij uw dierenspeciaalzaak naar een goed merk).

Deze uitwerpselen en klompjes worden vervolgens in een luchtdicht reservoir gedeponeerd. Hierdoor ontstaan er geen nare luchtjes meer. De LitterMaid werkt met een adapter of met batterijen.

De bak is heel hygiënisch schoon te maken.
Wanneer het reservoir vol is kunt u het heel gemakkelijk uitnemen en vervangen door een nieuwe. Of u kunt het reservoir legen en weer hergebruiken.
Poor Is The (Wo)Man Whose Pleasures Depend On The Permission Of Another
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Wat hebben jullie onderin de kattenbak? Kranten, plastic kattenbakzakken, niks? De kranten worden nat en de plastic zakken gaan kapot, en ons poesje blijft erin hangen met zijn pootjes, dan nog liever kranten. Of niks? Ik hoor graag wat jullie manier is, alle tips welkom, en als het al ergens staat waar, want ik kon het nog nergens vinden...
Liefs Piekje
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Piekje,
Wij hebben niks onderin de kattenbak. Ik maak het gewoon elke keer goed schoon met groene zeep als ik de bakken verschoon. Dan is zo'n zak of een krant niet echt nodig. Wij hebben ook enorme gravers, dus ik denk dat ze het gauw stuk zouden krabben.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik heb wel kranten onderin de bak.
Dit omdat de kranten dan het meeste vocht opnemen.
het kapotkrabben van de kranten valt hier reuze mee trouwens, ik heb meer het probleem dat ze soms zo fanatiek aan t graven zijn, dat ze het gritt uit de bak gooien :lol: :grin:

Ik had eerst van die kattenbakzakken van plastic, op zich ook wel ideaal, maar deze krabten ze helaas stuk aan de zijkant.

De bak word hier eerst goed ingesopt met schoonmaakmiddel en daarna onder goed heet water omgespoeld en dan nog een keer nagespoeld.
Weer een krantje erin, gritt erover en de katten hebben weer schone bakken.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Ik hou niet zo van schoonmaken , dus vandaar dat ik kranten en plastic kattenbakzakken geprobeerd had, maar niks onderin de bak is hier denk ik inderdaad ook de beste oplossing. Dat extra schoonmaakwerk zal ook wel meevallen!

Ik moet me ook niet zo aanstellen. Ik moest net met mijn hand de wc-pot in, die was verstopt. Hadden al een agressief ontstopmiddel gebruikt, toch ook maar met de hand, haal ik er twee grote stukken glas uit!!! De klok was twee weken geleden kapot gevallen op en in de wc, ahaa. Slim!
Laatst gewijzigd door Piekje op 06 feb 2005 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik had in het begin er van die speciale zakken onderin liggen maar toen was ik eigenlijk alleen maar druk met al die snippertjes overal vandaan vissen. Sindsdien hebben we er dus niks meer onder. Wij hebben ook klontvormende korrels, dat scheelt al een stuk.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Ik heb laatst ook een nieuwe katten bak gekocht van Ferplast.
Het zijn 2 bakken met een zeef erin die de klonters er zo uitfiltert , Filter leeg gooien , in de lege bak zetten en 'oude" grit er weer overheen gooien. Lege bak weer onderop , en het is alweer gebeurd!! Hartstikke makkelijk en het grit gaat ook langer mee!!!!! :lol: Het is wel even een investering , hij kost nl €45 :icon_shifty: :oops: maar gebruik nu minder kattengrit. Tja voor mijn katjes heb ik alles over !! ;-) In combi met Biokat Fresh of orange cat ideaal!!!! Afbeelding
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ik heb de litterpearls maar gekocht en bevalt op zich prima, zeker samen met de speciale schep, daarmee zeef je de poepjes er zo uit!
Maakt alleen een kabaal als ze erin graven :???:
Als ik wil gaan slapen natuurlijk.
Ook een pluspunt vind ik dat het bijna niets weegt, en dat een kleine zak volgens mij de twee weken red. :grin:
én dat er geen vieze klonten aan je bak plakken, leegschudden, sopje en klaar!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hallo mensen,
ik ben ook aan het experimenteren met kattenbakvulling. Laatst had ik plantaardge vezels, ik wilde van het wasmiddel geurtje van grit af, maar kreeg er puur natuur geuren voor terug. Niet zo fijn in een kamer van 25m2.

Meteen ander spul gehaald en nu heb ik Catsan Hygiene plus 5 liter. Zonder vreemde wasmiddel geur. Neutraal dus. Maar ik hoef alleen maar poepjes te scheppen en geen plasjes! En dat ben ik niet gewend, hoort dat zo?! Er staat niet op dat het klontvormens is maar ik heb nog niet zo lang een kat en ging er van ut dat al het grit klontvormend is. Nu ben ik dus een beetje ongerust omdat Spencer niet plast misschien..

Het grit is wit, en ik zie bij het scheppen wel een paar donkerder gritjes, dus vochtige maar absoluut geen klonten. Dus of Spencer plast niet of het is dupergoed spul.!

Wie kan mij helpen?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik denk dat het dan inderdaad niet klontvormend is, Piekje.

Ik ben sinds een paar maanden over op de litterpearls. Ik vind het echt geweldig spul. Ik hoef nog maar 1x per maand de 2 bakken te verschonen. En zelfs dan ruik ik nog helemaal niks. Het enige nadeel is dat het veel lawaai maakt als de kat erop zit (de steentjes knerpen nogal), maar dat kun je nauwelijks een nadeel noemen eigenlijk. ;-)
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Bedankt, ik ben al iets minder ongerust. Maar hoe houden jullie dan in de gaten hoeveel ze plassen? Dat vind ik dan wel een nadeel. Wie weet ga ik die litterpearls ook nog eens proberen. Zit er ook een wasmiddelachtig geurtje aan die litterpearls?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Piekje schreef:Zit er ook een wasmiddelachtig geurtje aan die litterpearls?
Nee, het is totaal geurloos. Dat vind ik er zelf ook zo fijn aan.
Sommige dierenwinkels verkopen ook iets soortgelijks als litterpearls, maar dan van een ander merk. Dat heb ik nu en het werkt precies hetzelfde.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Hallo Mensen,

Ik gebruik Biokat met geurtje en klontmiddel.
Echter, bij het vullen van de katten bak slaat het stof gruwelijk op mijn longen.

Heeft er iemand een tip welk merk ik beter kan gebruiken??
Iets wat niet stoft en liefst wel een lekker geurtje heeft....ben tenslotte een verwende kattenliefhebber....

THanxs.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Anzjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2004 23:02

Bericht door Anzjie »

Wat ik ervaren heb is dat zowat alle korrels wel wat stof afgeven. Zelf gebruik ik biocat classic, klontert ook goed maar heeft geen geurtje.

Wat je ook kan doen is niet vanuit de zak in de bak schudden maar met een emmer/bakje de korrels in de bak scheppen zo komt er minder stof vrij.
Plaats reactie