Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Ik heb deze bakken een paar jaar geleden aangeschaft

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/135812

Ze zijn ideaal als je naast katten ook honden hebt, honden kunnen niet uit deze bak eten, daarnaast is de bak lekker groot en ruim.
Ik gebruik er drie en
buiten waar de honden niet kunnen komen heb ik drie "gewone" bakken staan zonder kap, deze staan onder een afdakje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Femke573
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2015 16:20

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Femke573 »

wie kan mij helpen met de juiste keus voor een kattenbak?

binnenkort krijgen we een ragdoll kitten en na wat onderzoek weten we dat dit een grote kat gaat worden.
we hebben dus een jumbo XL kattenbak besteld, maar 1 maal thuis te hebben gekregen lijkt hij wel heel erg groot. de afmetingen van de bak zijn 66,5 X 48,5 X 46,5 cm
hebben wij nu echt een te grote bak in huis gehaald of is dit formaat juist perfect voor een ragdoll?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sifra »

De meeste katten vinden het heerlijk om een ruime kattenbak te hebben. Te groot bestaat eigenlijk niet. Wel kan het zijn dat de instap nog te hoog is voor een kitten. Dan is het zaak om te kijken of een opstapje kan helpen of tijdelijk een lage (kitten-)bak geven.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ilone »

Ik heb die bak ook (deze toevallig? http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... lep/391735 )
Ik vind het fijne bakken, heb zelf een kruising ragdoll/main coon/boskat en een kruising coon/boskat.
Beter te groot dan te klein ;-) Nu lijkt de bak nog groot, maar als het kitten groeit zal je zien dat dit best meevalt ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Femke573
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2015 16:20

Re:

Bericht door Femke573 »

Bedankt voor jullie reactie op mijn vraag :thup: , ik ben nu een beetje gerust gesteld dat ik toch niet een te grote kattenbak heb gekocht.
ze groeit natuurlijk de komende tijd flink.

ilone je slaat de spijker op z'n kop dat is de bak die ik heb aangeschaft. het leek mij een geweldig makkelijke bak alleen jammer dat ze er geen schepje bij leveren. die dan maar even apart aanschaffen.
LOVE
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Paasnini »

Een kattenbak dient 70cm lang te zijn of tenminste 1,5 x de lengte van de kat. Dus te groot is hij nooit ;-)
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door poezeloes »

Onze dubbele kattenbak is 85cm x 65cm en 55cm hoog.
Ze kunnen hier in perfect volledig rechtop zitten ;-)

Is een zelfgemaakt model.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dinky »

Ziet er erg leuk uit :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Wat mooi gedaan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door poezeloes »

Ik vond die verschillende kattenbakken niet zo mooi om te zien in de woonkamer, vandaar ;-)
kittentjes

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door kittentjes »

Gave kattenbakken zeg! Ik ben ook steeds aan het zoeken naar het meest handige model. Nu willen wij de bak ook in een kist inbouwen zodat ze ook een uitloop hebben en met nagenoeg schone pootjes eruit lopen.
Ik bedacht me ineens de onderkant van een gewone aardappelbak is dat niet ideaal? Hij past precies maar ik twijfel alleen of het handig is en of het groot genoeg is voor twee. Ik ben benieuwd of iemand anders ook zoiets heeft toevallig?
Cerna

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cerna »

Wanneer het een kunststofbak is dan kan het wel, hout zou ik niet doen.

Ik heb twee bakken die oorspronkelijk de onderkant van konijnenbinnenhokken waren. Zijn lekker groot zodat de kat eerst wat rondjes kan draaien alvorens de behoefte te doen.
Ik heb ze ingebouwd in de boekenkast met een luik met opening ervoor die je kunt verwijderen.

Afbeelding
kittentjes

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door kittentjes »

[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/150x10 ... 5jYOIF.jpg][/IMG]

Bij mij zou het dan zo worden, met nog een gat erin natuurlijk om eruit te komen. Ik twijfel over de grootte van de bak maar zit nu een beetje gebonden aan de maat van deze kist natuurlijk. Lastig om dan de perfecte bak te vinden.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Rik »

kittentjes schreef:Afbeelding
Bij mij zou het dan zo worden...
Daar ging iets mis met die link.
Hier even die foto (en ook gelijk maar even goed gedraaid)

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door kittentjes »

Hij is 45 diep, 66 breed en 47 hoog. Het liefst heb ik binnen dus nog een uitloop mogelijkheid voor de bak om het grit op uit te laten lopen. Iemand een perfecte bak voor die maten of zou dit wat ik nu heb voldoende zijn?
Plaats reactie