Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattebeest »

Heb de berichtjes even terug gelezen. Zou ze zeker niet heftig noemen, van niemand (Dinie, Jojo, Maaike, Thea en ikzelf). Volgens mij kwamen we allemaal met de meest eenvoudige oplossing ;-) .

Maar ik zal een volgende keer nog meer letten op hoe ik e.e.a. formuleer.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Cyamytha »

Was niet persoonlijk, naar niemand. Daarom stond "heftig" ook tussen aanhalingstekens :) Stiekem wel prettig dat iedereen zo'n uitgesproken mening heeft.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Chiquita98 »

Hahaha omdat wij spreken uit ervaring en misschien net iets meer met het welzijn van onze katten bezig zijn dan de gemiddelde kattenbezitter. Maar goedzo. Weg met die los zittende rotklep:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne87 »

Cyamytha schreef:Valt me wel op dat iedereen hier heel "heftig" reageert op de kap/deksel. Zo raar is het toch niet? Genoeg kattenliefhebbers om me heen en allemaal kap/deksel en nog nooit wat geks gehoord.
Mwah, ik heb gewoon kleppen en de bakken worden prima gebruikt. Ik denk dus dat het wel meevalt hoor, de kleppenhaat bij katten. Of in ieder geval bij mijn katten.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Alles over de kattenbak

Bericht door ayla »

Vrees toch dat ik over gevoelig ben of iets...
Het ruikt in de gang bijna altijd naar een soort rare grind lucht. Vooral als er in geplast/ gepoept is. Na uitscheppen wordt het minder. Probleem: ik mag nu natuurlijk geen bak verschonen.
De hele gang ruikt muf.

Heb trouwens het idee dat de de grote bak met kap maar zonder luik meer ruikt dan de open bak.

Iemand dezelfde ervaring?

Ga toch nog even bij zooplus ander grind bestellen, jumbo enkel grijs ruikt dus snel ben ik van mening en klontert niet super.

Is Cats' best eco ggeparfurmeerd? Hoop van niet..
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ms Maaike »

De lucht kan misschien niet goed uit de bak met kap en blijft geconcentreerd in de bovenkant van de kap hangen. Ik had het hier ook. Heb nu alleen maar open bakken staan en dat bevalt veel beter. Ik heb de beste ervaring met Greencat. Ben nog nooit een geurlozere (?) soort grit tegengekomen. :) Het is helaas alleen maar via de Pets Place te verkrijgen en ook niet elke Pets heeft het.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Als je zwanger bent ruik je alles sterker. Ik vind de bak met kap (zonder klep) ook sterker ruiken dan de hoge opruimbakken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door ayla »

Ja ik ruik echt absurd goed nu ;) kan zo als speurmens ingezet worden ;)

Gelukkig vind steef ook dat de gang af en toe muf ruikt dus dat scheelt ;)

Oe fijne tip Maaike, redelijk geurloos grind ;)
Ben echt verandert in een zeikerd qua luchtjes.

Maar ja de bakken nu naar zolder verplaatsen is niet handig want wil plasgedrag garfield in de gaten houden...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Arjuna »

Ik gebruik kattengrit van biokat's men, en dat bevalt uitermate goed......
Carrie

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Carrie »

Hallo, sinds vandaag heb ik een lieve kater van 2 jaar in huis die kattengrit van AH schep en schoon gewend is. Ik wil t.z.t. (eerst even wennen maar lijkt me voor ik zaken ga veranderen) maar ik wil ander grit gaan gebruiken, klontvormend ook en vraag me af of ik dat geleidelijk aan moet doen, bijv. eerst wat van het andere merk mengen met wat hij nu gewend is of kan je gewoon ander grit gaan gebruiken zodra dit pak op is? AH is niet echt in de buurt bij mij..
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ideale situatie is twee kattenbakken en je zou klontvormend in de andere bak kunnen doen.
de ervaringen over de diverse merken/soorten zijn heel verschillend en persoonlijk.

hier meng ik de twee soorten van Jumbo klontvormend in doos (wit en grijs), omdat ik vind dat wit te sterk ruikt. en ik heb jarenlang een van de biokats gebruikt. ze zijn hier absoluut tegen houtkorrels.
belangrijkste is dat je kat zijn plas niet ophoudt of wild gaat plassen omdat hij de bak niet prettig vindt. (en dat kan ook een hobbykrat oid zijn..)
en twee bakken omdat veel katten poepen na plassen (of omgekeerd) en dat vaak niet op dezelfde bak willen doen.
kijk anders eens bij Zooplus naar alle soorten. net zo min als bij voer dat het geval is, bestaat het beste kattengrit niet, kwestie van voorkeur van betr tijger en mogelijkheden bij personeel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Carrie

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Carrie »

Dankjewel! Goed idee, evt. mengen! Ik had al een tweede bak gekocht omdat ik best een groot huis heb, althans een grote zolder waar mijn vorige lieverd graag speelde maar omdat het een rommelzolder is met betonnen vloer e.d. dacht hij mwah.. hier ga ik gewoon wildplassen haha, dus kan ik met die 2 bakken mooi allerlei combinaties uitproberen en kijken welke bak favoriet is! (ik hou hem nog even van zolder, eerst wennen in huis!)
Houtkorrels heb ik nog nooit gebruikt, ik vind grit 'natuurlijker' voor zover je van natuurlijk kan spreken met klontvormend grit ;) maar ze kunnen er lekkerder in graven denk ik en dat doen ze toch graag, althans de meeste wel!
Er zit wel een grote dierenwinkel én een paar supermarkten vlakbij dus keuze genoeg, morgen meteen 2 zakken halen en kijken wat meneer ervan vindt :)
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sarah207 »

Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort een asielkatje halen, en nu ben ik op zooplus aan het shoppen voor alle kattenbenodigdheden. Ik heb echter geen idee hoeveel kattengrit er in een bak gaat... de kleinste zakken zijn 10L, dat klinkt als best veel, maar is het dat ook? Hoe lang gaat zo'n zak ongeveer mee met 1 kat?
Ik heb nu het Cat's best eco plus grit gezien, dit kan door het toilet gespoeld worden en dat lijkt me praktisch aangezien ik hoog in een flat woon. Hoe denken jullie hierover?
Groetjes van Sarah en Moortje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Dinky »

Ik heb 15 kg zakken en hoeveel er in de bak gaat hangt af van het formaat van de bak. Ik heb het idee normaal formaat bak te hebben en ik schrok er van dat bijna de hele zak erin ging (laag van zo'n 10 cm).
Het is klontvormend grit waardoor het na de eerste keer enorm zuinig is in gebruik. Denk dat ik met 1 poes en 1 kattenbak grofweg 1 keer in de 6 maanden een nieuwe zak koop.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sarah207 »

Oké, dankjewel! Dan schaf ik een grote zak aan, 10L schiet dan niet erg op zo te horen.
Groetjes van Sarah en Moortje
Plaats reactie