Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ani »

Anne schreef: 05 apr 2021 10:03 Het grit van de lidl stoft niet dus openbak of niet maakt geen verschil
Hier bij ons loopt het wel uit ;-)
Geen rustig netjes damesachtig getuttel naar wild gegraaf en in en uit sjezen :smile:
Ja haha, Winston is inderdaad een tuttebel in de bak :lol: netjes aan het graven en doen en stapt er dan behoedzaam en rustig uit. Wij hebben voor haar wel een bak met behoorlijke rand en met een luikje.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pikachu »

Anne schreef: 22 mar 2021 15:59 Als je iets stofvrij zoekt zou ik het grit van coshida kopen, bij de liddl
Ik weet niet of dat bij jou in de buurt zit?
het zijn blauwe dozen met een hoeveelheid van 6L
Zelf gebruik ik dat na alle tevredenheid. het enige nadeel is de uitloop want het grit is nogal fijn
Toen het tijdelijk niet leverbaar was moest ik noodgedwongen op iets soortgelijks over van een andere merk/supermarkt
daar zat het in paarse dozen, maar wat een stof!! Ook hier zaten de meubels eronder
Het is nu gelukkig weer leverbaar en ik heb altijd een flink aantal dozen op voorraad
Het klontert supergoed en voor de portemonnee is het ook voordelig
Heb de dozen nu gehaald. Maar zal het pas binnen enkele weken gebruiken, ik heb de bakken pas gedaan :) maar ik zag wel dat er "fresh scent" op staat. Heeft het toegevoegde geur? Als dat sterke geur is ben ik daar niet zo fan van, maar ik wil het sowieso proberen, misschien valt de geur wel mee?

Ik heb nl. de dozen van de aldi eens geprobeerd, maar daar zat een heel sterke dennengeur bij, die je echt door het hele huis rook.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ani »

Nee, er zit geen sterke geur aan. De bak staat hier achter de bank in de huikamer, maar daar merken we verder niets van qua geur.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pikachu »

Dat is goed om te weten!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Het zijn blauw witte dozen en soms hebben ze een variant met een andere geur
Hier ruikt het fris maar niet te overdreven
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pikachu »

Anne schreef: 07 apr 2021 10:13 Het zijn blauw witte dozen en soms hebben ze een variant met een andere geur
Hier ruikt het fris maar niet te overdreven
Uhu, ik zag bij de dozen maar alleen deze soort.

Ik zag ook nog papieren zakken met kattenbakvulling van 10 liter. Heb jij die ook al geprobeerd? Ik vraag me af of dat gewoon hetzelfde is.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Die papieren zakken ken ik niet
In mijn vorige berichtje schreef ik per ongeluk blauwe dozen maar ze zijn blauw en wit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pikachu »

Hier lagen die zakken er gewoon naast. Ik zal die ook eens proberen :)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Ben al twee weken niet bij de liddl geweest, zal eens kijken of ze dat hier ook hebben
Maar ik ga het niet uitproberen want de dozen bevallen me uitstekend ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Livelin »

Ik heb sinds kort de smart pellets van Cats best, geweldig! Ik zocht al zo lang naar een vulling die niet uitloopt en daarnaast klontvormend is. Als ik deze toch eerder ontdekt had ...

Geen stof en echt bijna geen uitloop. Ik ben een poetsmiep dus als het door mijn keuring komt weet je zeker dat het goed is :lol: .
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Coraline »

Ik mix altijd het klontvormende grit. Fijn grit is fijn de pootjes en grovere grit zorgt ervoor dat mijn jatten kunnen graven en het gat dan blijft liggen. Bij fijn grit zakt een kuil zo snel weer in. Ik heb 2 echte, fanatieke gravers, vandaar het mixen.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pikachu »

Ik heb het grit van biokat al weggegooid want het begon nu al te stinken. Dus zeker niet meer voor herhaling vatbaar.

Nu zit het grit van de Lidl erin! En bij het uitgieten inderdaad totaal geen stof! Dat is dus al veelbelovend :D en de frisse geur van de korrels is inderdaad ook helemaal niet sterk.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Ani »

Goed hé. Fijn dat deze grit bevalt, hopelijk werkt deze goed voor jullie! Ik ben er van het begin af ook erg tevreden over.

Ik heb de afgelopen twee dagen in de open bak (inmiddels de deksel er al op) de Biokat Fresh bianco gebruikt voor de bak van het kitten dat bij ons is komen wonen. Dit bevalt op zich ook best. Maar ja, dan gaat het om kittenpoepjes en plasjes.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Pikachu »

Nu vind ik wel dat het grint van de Lidl al wat stinkt na een paar dagen. Terwijl we 2 keer per dag de bak leegscheppen. Ik ruik de plasgeur, en die blijft na het uitscheppen van de klonters ook hangen. Wel jammer, maar even opgezocht wat we er nog aan kunnen doen. Ik las ergens dat je baking soda in de bak kan doen tegen de geurtjes. Dat heb ik vandaag gedaan en dat helpt wel goed. Even kijken of dat een blijvende oplossing is. Ik vind het namelijk wel fijner als ik het zo kan oplossen, en niet terug hoef naar het zeer stoffige grit. Want op dat vlak is het nu wel veeeel beter.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Is baking soda veilig voor katten?
Ze kunnen het binnen krijgen als ze aan de pootjes likken
Ik ruik hier niet snel een plasgeur gelukkig
De bakken staan bij ons op de gang met altijd ventilatie
Vervelend dat je dat ruikt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie