Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Major
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2005 07:49
Locatie: Kortrijk

Bericht door Major »

Waarvoor dient een voorloopmatje eigenlijk?
is dat om - als er een kap op zit zonder klepje - toch nog het uitvliegend grind op te vangen?
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Een voorloopmat is om de korrels die nog aan hun pootjes hangen als ze uit de bak stappen op te vangen. Als het een beetje mee zit, lopen ze ze dan niet je halve huis door. ;-)
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Wat voor matje gebruik je dan? Gewoon een deur matje of een andere?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 212
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ik heb bij de ene kattenbak zo'n 'officieel' rubberen matje (in de vorm van een kattenkop :icon_shifty: ) met allemaal ribbels. Die heb ik ooit eens bij een dierenwinkel gekocht. Daar blijft het grit mooi tussen de ribbels hangen. Bij de andere kattenbak die boven op de overloop staat hebben we er gewoon een groot stuk vloerbedekking onder gelegd.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, zo'n matje hebben wij ook gehad. Het had bij ons alleen geen enkel nut want 1 van de meiden (ik verdenk Bibi) gaat altijd met haar kont naar de opening van de bak toe zitten en als ze gaat graven, graaft ze zo'n beetje de halve bak leeg :evil: . Daar staat behoorlijk wat kracht achter dus hier is het nagenoeg altijd een zooitje ver voor de kattenbakken :???: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Ik zie het helemaal voor me. Hier lopen er nog 2 die al het grit uit de bak graven voordat ze verder gaan. Met al die kleine korrels kan het echt een erg zootje worden :twisted:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Sinds mijn vriend op reis is gaan mijn katten veel vaker op de bak :shock: :???: . Echt bizar, en het stinkt ook harder. Ofwel word ik gek?

Mijn vraag is of iemand hier al van die korreltjes heeft gebruikt die je bij het kattengrit kunt doen en de geur zouden neutraliseren plus een lekker geurtje zouden hebben. Ik heb het nog niet gekocht, een doos kost 8 euro. En dat vind ik een beetje veel om eventjes te proberen. Dus, heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Ik heb het ooit een poosje gebruikt, weet niet meer van welk merk, maar het helpt maar heel even. Het beste kun je dus zorgen dat je de poepjes en klontjes, als je klontvormig grind gebruikt, er zo vaak mogelijk uitschept en de bak regelmatig verschoond. Volgens mij heeft dat het meeste effect.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hoe lang is heel even?

Nu is het echt zo dat ik de bak verschoon en heel het huis een kwartier later al terug helemaal stinkt. Maar ook echt stínkt. Heel vervelend :evil:. Ik gebruik tegenwoordig terug het goedkope grit van de aldi, omdat ik bij klontvormend grit toch maar 1 grote plasbarricade kreeg. Mijn katten graven namelijk helemaal tot de bodem en plassen dan. Klontvormend grit is enkel handig bij katten die bv. netjes plassen en dan al dan niet ingraven.
Misschien toch nog maar eens proberen. Het gaat echt te ver. Mensen kijken je ook zo raar aan als je huis stinkt naar kattenpoep :???:
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Nog niet eens een hele dag, tenminste dat spul dat ik gebruikte. Dan zou je het dus meerdere keren per dag moeten doen. Het spul zat bij mij in een strooibus, dus misschien is het heel iets anders dan jij bedoelt.
Misschien doe je dit ook al : ik vervang de filter eens in de twee maanden, wie weet helpt dat :?: :?: :?:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik heb geen filter dus nee, die vervang ik niet :-P
Een dag is niet heel lang, maar valt op zich wel mee. Als ik dan een dag uit de poepgeur ben, ben ik al heel blij!
Wat ik bedoel zit ook in een strooibus, heb alleen geen idee van merk of zo.
En de geur? Niet te artificieel of overdreven?
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Een beetje een babyluchtje, dus op zich niet al te sterk :smile:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

ilsebrons schreef:Een beetje een babyluchtje
Euhm baby's hebben toch ook wel heel uiteenlopende luchtjes hoor :shock: . Een beetje zwitsalachtig of talkpoedergeur of zo?
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

:oops: Daar heb je gelijk in :oops: Ik bedoelde inderdaad een talkpoeder luchtje. De lekkere geur van baby's dus.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

:smile: :smile: onze eddy heeft een nieuwe hobby gevonden
telkens we de bak verversen gooit onze mijnheer er alles uit
fijn is iets anders
alles vliegt dan in de ronde hoe kan ik hem dat afleren?????
eddy IS de heer dez huizes
Plaats reactie