Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Ja ik heb hem gezien op een kattenshow. Wel stoer ding. :grin:
Hij is dus rond van de zijkant. Je moet hem dan op zn zijkant rollen en dan valt al het grit door een rooster en als je hem dan weer terug rolt, zoals ie normaal staat, dan liggen de verharde 'ballen' van plasjes en de poep gewoon 'voor het oprapen'. Want die zijn eruit gefilterd.
Best grappig!

Maar ik ken ook niemand die m heeft.

groetjes Babiche
Gast

Bericht door Gast »

Zie voor de Omega Paw de eerste pagina, d.d. 31 december, van deze thread ... Daar heb ik een foto van dat ding geplaatst!
Bij mijn weten is hij niet meer te verkrijgen onder de naam Omega Paw (fabriek schijnt overgegaan te zijn in andere handen), maar onder een andere naam.
Ik heb er nu 2 staan, en ben er razend enthousiast over. Alleen 1 ding: kijk altijd of er niet een kat in zit voordat je de bak gaat rollen ... :wink:
Gebruikersavatar
Chichkamaugu
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 feb 2004 23:09
Contacteer:

Bericht door Chichkamaugu »

Ik heb een vraag over kattbakgrind:
Ik gebruik nu al een tijdje Biokat fresh en was eigenlijk altijd erg tevreden. Nu merk ik dat de katten hierdoor gaan niezen. De dierenarst bevestigd mijn verhaal, dit komt meer voor. Ik schep de bak altijd elke dag en één keer in de week verschoon ik hem. ( zou het daaraan liggen??) Ik zoek een grind wat niet absoluut niet stuift, maar ook niet gaat stinken op de duur en ik niet om de dag de bak moet verschonen. Houtkorrels misschien of AH grove korrels...wie kan mij en mijn katten helpen.
groetjes Esther
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Tot nu toe gebruikte ik altijd Biocats groen, maar over twee weken ga ik een proef doen met Litter Pearls. Volgens zeggen schep je er alleen dagelijks de poepjes uit en als na een week of drie a vier de plas volledig geabsorbeerd is, verschoon je hem pas. Ik ben erg benieuwd want er staan hier nogal wat bakken :cool:
Onddanks de forse prijs lijkt het goedkoper te zijn dan de 6 a 7 zakken Biocats die er hier wekelijks doorheen gaan.
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Bericht door Brig »

Ik heb het ook gebruikt en was er best wel tevreden over. Het gaat er wel heel erg gelig uitzien, maar de korrels blijven goed absorberen.
Alleen dat het drie a vier weken meegaat was bij mij niet het geval.
Ik kon er twee weken mee doen. Ik heb zes katten en ik moet zeggen dat ik 1 bak met deze pearls had gevuld en nog drie ander bakken met andere korrels (was aan het uit proberen).
Uiteindelijk vond ik het erg duur.

Groetjes

Brigit
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Helleuw,

ik zit er serieuss aan te denken, om een OmegaPaw Rollaway, makkelijk reinigbare kattenbak te kopen.
Zo'n omrol geval.

Kost nu 22.50 + 5 bezorg.

Wie heeft er een?
Welke vulling gebruik je?
Kan er Klontvormend van AH eigen merk in, of moet je duur spul hebben?
En, belangrijkste, bevalt het, of helemaal niet?

Thanxx
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

ohohoh, ik ben weer zo 'wakker' dat ik dit hele topic over het hoofd zag :???:

maar hier dan alsnog mijn vraag, waar koop je een extra grote kattebak? wij hebben 2 boskatten die aardig groot zijn en nog groter zullen worden, en de gewone kattebakken zijn een ramp: ze kunnen zich amper omkeren, moeten erg lenig zijn om de bak in en uit te kunnen komen, keutels blijven aan staarten plakken.... etc!
heb al in veel dierenwinkels gekeken naar n grotere, maar nergens te vinden :?:
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Heb je voor 2 katten, 2 kattebakke nodig? Of mogen ze op 1 bak?
Poetsen jullie de bak ookwel met javel, of mag dat niet?
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Mijn 2 katten hebben samen 1 bak en hebben daar geen problemen mee.
En ik heb eigenlijk geen idee wat Javel is. :roll:
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Toen ik alleen de jongens had, had ik ook 1 kattenbak.
Toen onze kleine meid bij ons kwam wonen hebben we een 2e gehaald.

Over grotere kattenbakken, omdat je eigen grote kat zich niet kan draaien.
Ik zou gewoon naar een winkel gaan en vragen of ze daar ook grotere bakken hebben, ofdat ze deze kunnen bestellen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Om even terug te komen op die roll away kattenbak: fabriek is niet failliet, bakken zijn te krijgen op verschillende shows en websites en hij werkt fantastisch. De grote versie (kost zo'n 38 euro ex verzendkosten) pas een noorse boskat, ragdoll of maine coon met gemak in.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Nog 1 ding: als wij niet thuis zijn gaan de katten op de gang. Dus wij verzetten steeds de kattenbak, van de gang naar de kamer. Het lijkt mij dat de rolkattenbak geen handvat heeft. Is deze kattenbak makkelijk te verplaatsen of moet je steeds 'gewichtheffen'?
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

ja, ik zit nu heel dit onderwerp door te spitten en ik heb vroeger ook eens zo'n rolkattenbak gehad..alleen heb ik hem toen laten vallen en er waren toen stukken af van de zijkant en dan kan je hem niet meer gebruiken.Dit is zeker 10 jaar geleden dus die bak heb ik niet meer. Ik zie hier wel prijzen staan maar nergens een link waar ik hem kan bestellen. Ik vond het een heel makkelijke kattenbak.
Dus.. mocht iemand weten waar ik hem kan bestellen dan zou ik graag die link willen.
Alvast bedankt.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik heb 'm gevonden op specialcats.nl. Maar hoe zit dat nou met een handvat???
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Handvat?

Ik heb er gelijk 1 besteld bij specialcats.
Bedankt.
Welke kattenbakvulling doe jij erin?
Want ik kreeg nu wel een zakje pearls erbij maar ik ben al aan het kijken en bij de dierenzaak waar ik ga hebben ze die niet (pet place)..
Ik vond de prijs wel meevallen. Ook heb ik gelijk zo'n matje gekocht die je er voor kan leggen.

EDIT 1 februari:

Ik heb vandaag de rolbak binnen. Ziet er heel mooi uit. Ook heb ik een voorloopmatje erbij gekocht. Ik heb ook expres mijn oude kattenbak laten staan omdat Cherry toch wel 7 weken diarree heeft gehad en ik bang ben dat ze deze kattenbak nog te eng vind en dus misschien ergens anders gaat zitten poepen.Ze heeft er al heel nieuwsgierig in gekeken. De litterpearls stuiven niet en dat vind ik op zich al een goed teken.Nu maar afwachten of ze goed zijn. De kattenbak is erg licht en de litterpearls zijn vlgs mij veel lichter dan gewone kattenbakvulling en dat vind ik ook wel makkelijk.


Bedankt.
Groetjes van Cherry en Anja
Plaats reactie