Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Aluyx »

Nou, ik kom net terug van mijn werk en ik wil de bakken verschonen en het oude grint uit de oude bak in de nieuwe bak doen en wat zie ik, het eerste plasje is gemaakt in de nieuwe!:). Hebben we hem in ieder geval niet voor niets! Morgen maar kijken of de wisseltruc met het grint ervoor heeft gezorgd dat ze 'm ook vaker gaan gebruiken, haha.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Misschien hoef je het grit nu niet meer te verwisselen. Grappig he dat een mens blij kan zijn om zoiets ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Aluyx »

Ik heb het inderdaad zo gelaten, en ook de tweede bak is nu geaccepteerd als toilet.
Zoals je zegt, het is inderdaad wel grappig dat je daar blij om bent, hahaha.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door flower1980 »

Even een vraagje. Ik gebruik al jaren Classy Cat als bakvulling maar deze kan ik niet meer bestellen. Nu heb ik een ander merk besteld. Is het handig om dat nieuwe merk eerst nog te mengen met het huidige merk?

Verstuurd vanaf mijn SM-G386F met Tapatalk
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9303
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Kan allebei. Je zou ook twee bakken kunnen neerzetten, eentje met de oude en eentje met de nieuwe. Maar als je 1 bak hebt kun je ook een poosjes mengen, dan went ze er langzaam aan.

Ik heb hier op zolder nog steeds 2 bakken staan met het fijnere grit wat Bolle en Maks gewend waren. Volgens F. accepteerden ze absoluut niks anders. Uiteraard doen Bolle en Maks het op de andere bakken met grover grit - ach ja, katten blijven katten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door kittentjes »

Ik heb wel eens gewisseld. Boeide ze hier niets, ook als de bak ergens anders gezet werd.niet. maar ja de ene kat is de andere niet...
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door HappyCat33 »

beste allemaal,
wij hebben een hond, type friese stabij zeg maar, die buiten dol is op kattenpoepjes. nu krijgen wij over 5 weken twee brits korthaar kittens van 12 weken. omdat ons huis best groot is wil ik de kattenbak eerst in de huiskamer zetten, maar heb al visioenen van de hond en het vreten van de drolletjes uit de bak.

iemand van jullie ervaring met zo'n bak?
http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... bak/588342

daar kan de hond moeilijk in lijkt mij, maar voor katten lijkt ie mij ook niet fijn, waarom weet ik niet

deze lijkt mij zelf fijner, ivm uitloop, maar gat is groot denk ik, volgens mij kan ze daar met haar kop zo in? en is ie dan niet te hoog voor de poezels?
http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... ten/463112

ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Ik heb zelf drie bakken van jouw eerste link, niet dezelfde maar de voorgangers van deze nieuwe bak
Het idee is het zelfde, ze zijn ook goed geschikt voor buiten
Goede ervaringen hier, maar ligt ook aan de grootte van de hond ;-)
Voor Tim* duitse herder was het een prima bak, zijn kop paste niet door de ingang van de kattebak
Voor Loes ( jack russel) is het geen geschikte anti vreet(katte)bak want haar kop past er wel door
Ik heb haar dus op een andere manier duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was :smile:

de katten zelf vinden deze bak wel fijn ivm de grootte
Ik heb er een binnen staan, in de huiskamer. de andere twee staan buiten
Op de gang staan nog vier andere gewone kattebakken en ze gaan toch het meest plassen in deze bak
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door HappyCat33 »

ikdenk dat de kop vd hond inderdaad bij de eerste er niet door kan, ze is zegmasr tussen jack russel en herder in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Waar je rekening mee moet houden is dat deze bak waarschijnlijk nog te groot is voor je kittens
De instap is vrij hoog ;-)
Het beste voor kittens is om een lage bak te gebruiken, niet gevuld met klontervormend grit want ze kunnen er van eten.
Als ze over een tijdje zijn gegroeid kun je rustig over gaan op deze bak.
Ik heb deze zo opgesteld met de opening naar de muur, tussen de kast en de verwarming in, de achterkant steekt dus naar voren, zodat het nog moeilijker voor de honden is om er bij te kunnen :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door HappyCat33 »

denk je dat het ook té hoig is voor een 12 weken brit? zijn toch niet meer zó klein of vergis ik mij nu? dan neem ik errst wel een andere


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HappyCat33
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2017 09:59

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door HappyCat33 »

zag trouwes deze ook nog, iemand ervaring mee?

https://www.zoo-enzo.nl/kattenbak/cat-i ... Aox68P8HAQ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kurgel »

Nee. Maar heb er wel naar gekeken, zijn goede youtube filmpjes van en positieve reviews. Ik heb nu deze besteld, dus als dat goed bevalt laat ik het wel weten.
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=ySGsis-W10A[/youtube]

En echt 'zelf' reinigend is het niet hoor, je moet nog steeds wat dien als eigenaar, maar is wel sneller dan scheppen zo te zien. Dus met drie kattenbeesten en drie bakken als dit heel fijn is bestel ik er meer. Nu eerst maar eens een uitproberen.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kurgel »

HappyCat33 schreef:denk je dat het ook té hoig is voor een 12 weken brit? zijn toch niet meer zó klein of vergis ik mij nu? dan neem ik errst wel een andere

Kittens willen gewoon eerst een lagere open bak. Anders zijn ze gelijk hun zindelijkheid weer afgeleerd, zelfs al zijn ze al twaalf weken. Staan dan toch nog niet altijd heel zeker op hun pootjes, getuige de vele youtube video's van kittens die ergens afdonderen of een sprong niet halen. Kittenbak is vaak voor een paar euro wel bij dierenwinkel te krijgen en je kan hem evt onder bijzettafeltje of zo zetten dat hond er minder makkelijk bij kan, maar kitten wel. Mocht je in de buurt van Breda wonen, ik heb er nog eentje staan die ik anders naar asiel zou brengen. Stuur me dan een pb.
En hond tegelijkertijd opvoeden zodat hij die vieze gewoonte meteen eens afleert.. :lol:
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Lopke

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Lopke »

Hier gaan de kittens van 12 weken wel op gewone kattenbak hoor.

En zelfbelonend gedrag, zoals drollen uit de kattenbak eten is erg lastig.
Het enige wat je kunt doen, is kattenbak leegscheppen, eentje er in laten liggen en daar tabasco op sprenkelen ( tabasco pakken, daar zit niks in wat honden wel lekker vinden, dus is echt alleen maar heet )
Ik moet zeggen, ik heb het nooit gedaan, het is echt enorm heet voor een hond....en in tegenstelling tot sommige mensen, vind ik het echt niet grappig.
Ik zorg gewoon dat de honden er niet bij kunnen, bijkomend voordeel, de katten kunnen ongestoord hun behoefte doen.
Plaats reactie