Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Ben hier begonnen met de houtkorrels. Het grit gaf me veel te veel troep, dit scheelt aanzienlijk. De geur valt me ook erg mee.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Sannie_xx schreef:Ja, maf is dat! Net zoals dat ze graag met hun kop in mijn schoen gaat als ik die net uittrek :esick: Haha! Ik zal het ze maar gewoon laten doen dan, in de kattenbak liggen.
Hier deden ze dat in het begin ook weleens in de kattebak slapen. De eerste paar dagen heb ik ze dat maar laten doen. Maar als ze het nu nog zouden doen, zou ik ze er wel uithalen.
Laatst deed Muis het trouwens weer....uhm dacht ik. Ze lag heel lang in de kattenbak. Dus ik haal haar eruit....was ze liggend aan het poepen! (blijkbaar moest ze er even de tijd voor nemen) Oepsie!

Dat van die schoen, doen ze hier ook. Maar dat blijven ze doen denk ik. Tenminste onze oude kat vroeger, heeft dat z'n hele leven gedaan.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Wij gebruiken al een geruime tijd Cats best Eco plus. Dat is ideaal spul en ook nog eens millieuvriendelijk :-P
Het klontert goed en je kan er een tijdje mee doen :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:25

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Rman »

Hoi mensen,

Weet iemand een plek(mag ook op het web) in nederland waar ze de smartscoop verkopen.
De zoekfunktie en google leverde niets op.
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door spammerhamster »

We willen onze smartscoop nog wel verkopen. Sinds we de Litter Robot hebben gaan onze katten niet meer op de smartscoop (die moest een reserve bak zijn op de 2e verdieping)
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 421
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sannie_xx »

Ik heb sinds gisteren eens Biokat Classic in de gele zak gehaald ipv de Micro. Maar dit bevalt mij eigenlijk best wel.... het ruikt veel minder!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Kattenbak afwisselen, goed plan?
Ik heb een nieuwe kattenbak gekocht, omdat ik de geur maar niet uit de kattenbak kreeg. (met name ook de kap vond ik blijvend stinken) Nu heb ik ook maar meteen een grotere gekocht, leek me sowieso niet verkeerd. Nu heb ik die oude schoongemaakt, zoals altijd en die ligt nu al twee weken op het balkon. (ja beetje slordig haha) Maar nu ruikt die nieuwe ook...was natuurlijk ergens te verwachten. Maar de oude ruikt weer helemaal fris van twee weken buitenlucht.

Nu dacht ik dat het w.b. luchtjes een goed plan was om steeds te wisselen van bak. Maar wat betreft kattengeluk en veiligheid is dat misschien niet zo'n goed plan?
Wat denken jullie?

En/of heeft iemand nog tips om die vieze geur uit de kattenbak(kap) te krijgen? Ik gebruik biokats fresh (met een geurtje dus). Zit te overwegen om de classic te kopen. Heb soms het idee dat die geur van die korrels vermengt met urine en ontlasting er juist voor zorgt dat die lucht zo blijft hangen in het plastic van die kattenbak. Iemand het eens of juist oneens met deze theorie?
(wil het sowieso uitproberen, maar wilde dat niet tegelijk met de nieuwe kattenbak doen...twee dingen anders is misschien een beetje veel)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 421
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Sannie_xx »

Het zal wel van de kat afhangen, maar ik geloof dat Mouse en al zijn broertjes echte variatie-katers zijn.... als er een nieuwe bak staat; DAAR moet in gepoept worden!!
Dus jouw idee zou voor hen heel goed werken. Bij je eigen katten kun je het alleen maar uitproberen, denk ik. Je zult wel aan ze merken of ze het waarderen of niet. Dit kun je ook eens doen door gewoon de oude bak te laten staan maar een nieuwe erbij te zetten. Kijken of ze dan de nieuwe kiezen (als de oude wel net ook schoon grit heeft uiteraard).

Ik heb zelf de classic biocats en ik heb van Gimpet een soort geurvreterpoeder wat ik in een heel klein laagje eroverheen strooi tussendoor. Echt maar een beetje, teveel vinden de katjes niet zo lekker. Een klein beetje dan gaan ze er wel meteen in zitten.
Het ruikt echt heerlijk fris maar niet te overheersend. Ook niet heel lang, maar ik vind het ideaal om tussendoor na het scheppen even op te frissen en heb wel echt het idee dat het tussen het scheppen door een beetje helpt tegen stank. Het is wel vooral tegen urinestank bedoeld. De grote boodschappen ruik ik nog wel, maar zoals gezegd; het is voor mij meer bedoeld als opfrisser na het scheppen, tussen schoonmaakbeurten door. Ik heb dan ook totaal geen last van een ruikende kap, moet ik zeggen. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk....

Maar je zou het eens kunnen proberen of het verschil maakt, toch? :)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Oh he 'totaal geen last van ruikende kap' klinkt goed. Je ruikt dan ook niet die geur van poeder? Want die kap ruikt dus niet heel sterk naar urine of ontlasting. Maar meer naar een vreemde mengeling met die geur. Net als de katten als ze net van die bak afkomen juk. Nu met die nieuwe bak blijven ze er ook nog langer op (meer keuze voor plekje om boel te laten lopen denk ik?;-)) en dan stinken ze de eerste 10 minuten nog helemaal naar dat spul.
Ik ga eens even mengen om te beginnen denk ik....en dan misschien over op geurloos. En daarna eens kijken of bakwisselen nog nodig is...

Nog meer mensen wel of niet een stinkende 'kap'?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JoBoris76 »

Zijn er mensen die Biokat Classic gebruiken hier en hoe bevalt dit? Ik heb nu KittyFriend Extra om te proberen maar dit bevalt niet. Bak stinkt na een aantal dagen naar ammoniak. Daarvoor gebruikte ik Catsan maar wilde eens wat anders gebruiken i.p.v. de prijs van Catsan. Klontert Biokat goed?
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door loek »

Ik gebruik op het moment al een tijdje biokat classic, met een beetje biokat fresh (zeg maar 1/5 ongeveer fresh en de rest classic) Dit bevalt me wel. Naar ammoniak stinkt het nooit. (heeft het ook nooit gedaan...dus weet niet of dat nou aan katten ligt of aan eten of aan kattenbakspul? Maar ik ruik nooit een ammoniakgeurtje)
Het klontert prima!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door JoBoris76 »

Oké... bedankt. Als ik door de Kittyfriend ben ga ik dat maar eens proberen denk ik. Wat de ammoniaklucht betreft, ze krijgen hier Orijen brokken en 's avonds natvoer dus met mijn katten is er niks mis. Ik denk echt dat het door het goedkopere grit komt want hiervoor had ik Catsan en daar rook ik het nooit. Tot nu toe ruikt de bak nog niet naar ammoniak dus hoe het van de vorige keer kwam? Ik had wel het deurtje uit de kap gehaald dus er kon meer lucht bij. Misschien was dat het probleem want het deurtje zit er nu weer in.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

JoBoris76 schreef:Zijn er mensen die Biokat Classic gebruiken hier en hoe bevalt dit? Ik heb nu KittyFriend Extra om te proberen maar dit bevalt niet. Bak stinkt na een aantal dagen naar ammoniak. Daarvoor gebruikte ik Catsan maar wilde eens wat anders gebruiken i.p.v. de prijs van Catsan. Klontert Biokat goed?
Hier hetzelfde probleem. Ik ben overgestapt op kitty friend maar heb er spijt van een aantal zakken in een keer te hebben gekocht. De bak stinkt of ruikt in ieder geval na 1 dag schoonmaken en nieuw grit al weer.
Ik heb nu in bak biokats fresh en dat bevalt goed maar na een week ofzo vallen de klonten toch wel makkelijk uit elkaar.
Maar het ruikt een stuk beter dan kitty friend :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Anne »

Zijn er kattenhouders onder ons die goede ervaringen hebben met gewoon grit, dus niet dat klontervormend spul?
Ik ben op zoek naar een voordelige grit; heb alleen geen ervaring met "gewone"grit. Ik denk dat ik de bakken wat eerder moet schoonmaken maar als het op die manier voordeliger is, wil ik het wel eens proberen.
Nu op het klontvormend spul graven ze hun poepjes goed onder zodat je niks ruikt. Is dat met "gewone"grit ook zo ?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Loontje »

Ja, dat is met gewone grit ook wel zo hoor. Toch wil ik nooit meer iets anders dan klontvormend grit, dat is zo
makkelijk met uitscheppen. Waarom wil je eigenlijk overstappen naar gewoon grit?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Plaats reactie