Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

IK heb ook diverse korrels geprobeert en ben het meest tevreden over de houtkorrel. Ik gebruik het bij mijn fretten ook. Ik vind het ook minder ruiken.
Tja en de uitloop , ik vind het meevallen. Maar goed ik moet met mijn dierenbende toch zeker om de dag stofzuigen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Chloci
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2007 18:59
Locatie: België

Bericht door Chloci »

Ik gebruik geen klontvormend grit, ben nog aan het experimenteren :grin: ik zie toch ook dat hij het uitloopt en ik zie overal van die kleine witte pootjes op de grond.
Ik heb mijn katje sinds zaterdag en heb gisteren (dinsdag) de kattenbak leeggegoten en ververst, en ben van plan om dat om de 4 dagen te doen, van geur hebben we geen last.
Ik heb vandaag van dat plastiek meegebracht om van onder in de kattenbak te leggen om het nog makkelijker te maken om te ledigen, ik zag ook dat ze er hadden met parfum.
Ik denk dat dat niet zo goed is omdat ik denk dat katten niet van veel geurtjes houden, of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Litter Pearls is dus enkel online te bestellen begrijp ik uit diverse postings ?
Gebruik momenteel ergf fijn kattegrind dat weliswaar de urine absorbeert zodat het klontjes worden, maar mijnheer vindt het
" geinig " om een gedeelte gemakshalve buiten de bak zelf te deponeren ( grind dus ).
Ben zelf niet zo vies van de " dirty jobs " , heb weliswaar geen kids, maar kan me nauwelijks voorstellen dat je bij wijze van spreken zou weigeren om je eigen kids schoon te
houden ;-)
Zit er niet mee om de bak handmatig schoon te gaan schrobben, maar wat ik zoal lees over die liter pearls lijkt me wel een goede oplossing voor mijn mijnheertje.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

mag je een url link plaatsen ?
Ik dacht dat litter pearls enkel online was te bestellen tot ik een link tegenkwam waarbij je kan achterhalen waar je ze zelf kan kopen evt zonder online bestellen en wachten op levering.

http://www.litterpearls.nl/NL/nl-index.html

Ben maar zo brutaal om alvast de link te plaatsen, merk het wel of dit niet mag.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Vandaag over gestapt op litter pearls.
Na enige aarzelingen stapte mijnheer toch naar binnen en lawaai valt mee hoor.
Gebruikersavatar
Suki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2007 14:37
Locatie: enschede

Bericht door Suki »

Hoi Hoi..

Ik heb eigenlijk een vraagje voor mn zusje..

Ze heeft 3 katten.. Maar eigenlijk is het probleem voor de eerste 2
Omdat ze die 3de nog niet zo lang heeft..
Haar katten kamer (waar de kattebakken staan) stinkt altijd!
Ze moet die deur echt dicht houden anders ruik je het door het hele huis.
Ze woont wel in een flatje.. Maar ervoor in een 1gezinswoning..
En met dezelfde katten.. En toen rook je het ook door het hele huis.

Ze heeft alles al geprobeerd, verschillende kattenbakgrind
Kattenbakken op verschillende plaatsen gezet.
Ze maakt de bakken elke dag schoon..Zelfs met een sopje.
Ze geeft alleen droogvoer...door dit. Maar niets helpt
De katten komen wel buiten..Maar niet vaak, 1 x per week.
Mischien kan het daar aan liggen?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet..!

Groetjes,
Suki
Een kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Zijn de katten gecastreerd? Voor die tijd stinkt hun urine namelijk veel meer. Het kan ook aan het merk voer liggen. Met Whiskas stinken ze hier meer dan met RC.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Suki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2007 14:37
Locatie: enschede

Bericht door Suki »

Ze zijn alle 3 gecastreerd..
En ze heeft ook al allerlei verschillende brokjes gehad..
Tis een heel vreemd iets..
Ik heb zelf 3 katten die krijgen elke dag vlees
En ik ruik nooit iets, zelfs niet als ik voor de kattenbak sta..
Een kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als je de kattenurine echt goed kunt ruiken is het meestal geconcentreerder dan normale urine. Het is dan ook vaak donkergeel van kleur en het ruikt "zuurder". Er zijn een aantal mogelijke oorzaken voor: het kan zijn dat één van de katten ongemerkt met een blaasontsteking rond loopt of met een blaasgruisprobleem (d.w.z. met hoge hoeveelheid van bepaalde "kristallen" in de urine) of dat de kat te weinig vocht tot zich neemt.

Tegen een blaasontsteking of blaasgruisproblemen kan je zus zelf niet veel doen, want daar is een antibioticakuur voor nodig en daarna meestal tijdelijk of levenslang een blaasgruisdieet. Het is daarom een goed idee om hun urine op te vangen en dit te laten controleren door een dierenarts of natuurlijk gewoon de katten zelf meenemen naar de dierenarts voor een check-up.

Als de dierenarts niets kan vinden kan het zijn dat de kat te weinig drinkt. Je zus kan het drinken stimuleren door een waterfontijn aan te schaffen (daar zijn veel katten dol op), (tijdelijk) blikvoer aangelengd met een beetje water te geven (in blikvoer zit namelijk veel vocht) of (tijdelijk) wat kattenmelk met wat water verdund te geven. Ik hoop dat je zus hier wat aan heeft, want een stinkend huis is inderdaad geen pretje !

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Suki
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2007 14:37
Locatie: enschede

Bericht door Suki »

Nou ik heb mn zusje gezegd dat ze eens vitakraft magic clean moet gaan proberen..
Want ik las er positieve dingen over.. speciaal voor nare geurtjes..
Als dat niet helpt zal ze inderdaad ff de dierenarts moeten bellen..
Al denk ik niet dat het iets met de blaas te maken heeft, omdat het altijd al zo rook.. alleen nu in het flat ruik je het wat sterker, omdat het een stuk kleiner is..

Een kat kan toch niet meer als 2 jaar met blaasgruis lopen?? Zonder dat mn zusje dat opmerkt..!
Een kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn!
cella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:56

Alles over de kattenbak

Bericht door cella »

hallo allemaal,
wij hebben 2 kattenbakken voor onze schatjes. 1 staat beneden in de keuken en 1 boven. nu willen we de kattenbak beneden in de keuken weg halen. heeft iemand tips hoe we dit moeten aanpakken.

groetjes cella
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door daantje »

Hoi Cella :-P . Allereerst, welkom hier ;-)

Om een goed en duidelijk antwoord te krijgen is het misschien wel handig als je iets meer vertelt ;-) . Hoeveel katjes heb je, komen ze buiten? Wil je de kattenbak van de keuken alleen verplaatsen of juist helemaal weg laten?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
cella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:56

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door cella »

hallo.
wij hebben 2 katten taz en lizzy (broer en zus) van bijna een jaar oud.

wij zouden de kattenbak beneden graag helemaal weg willen hebben.

ze komen soms wel eens buiten maar dan alleen achter het huis onder toezicht. Taz vind het prachtig en lizzy blijft binnen bij de deur zitten.zij vind het allemaal wat eng vooral de geluiden. Ze zitten NIET aan een tuigje. ook blijven ze netjes achter thuis. dit hebben we ze aangeleerd vanaf het begin.

groetjes
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door GiNi »

de kattenbak van beneden naar boven verhuizen misschien? of is dat de simplistisch gedacht? :eshifty:
cella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:56

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door cella »

zou ik het in 1 keer boven kunnen zetten dan en daar heb ik er ook al 1 staan!

groetjes
Plaats reactie