Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Marcel »

als het slecht is voor me kat dan gaat het er nu nog uit en dan ga ik meteen over op dat andere, ik wil namelijk het beste voor me kat. Zo duur was het niet....ik meen €4.05 voor een 8 literzak
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Dat is inderdaad erg weinig geld. Beter kun je op zoek naar iets klontvormends, liefst nog een beetje geurbindend ook. Scheelt ook weer in kosten én in stank; hoewel dat laatste erg mee zal vallen met het goede voer!

Wou nog zeggen dat ik blij word van zoveel dierenliefde!! Je doet het hartstikke goed Marcel!!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Marcel »

ik heb inmiddels andere grit gekocht namelijk klontvormends en dat is ook fijner van vorm en is dacht ik ook beter voor de kat..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Marcel schreef:ik heb inmiddels andere grit gekocht namelijk klontvormends en dat is ook fijner van vorm en is dacht ik ook beter voor de kat..
Ik weet niet of het ook echt uit zal maken voor de gezondheid van je kat, maar ik vind klontvormend zelf prettiger. Ruikt ook minder en het is makkelijker schoon te maken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
poezenvrouwtje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:29
Locatie: MALDEN

LITTER-ROBOT elektrische kattenbak / GEWELDIG is ie...!!!

Bericht door poezenvrouwtje »

Tigress schreef:Al doen mijn schatjes het netjes in hoekjes, erg fris gaat je woning er niet van ruiken, dus bij mij (flat) is schoonmaken ook dagelijkse kost. Ik zou uiteindelijk een electrische kattenbak willen, maar heb hier mijn bedenkingen over (straks wordt mijn kitten meegeharkt!). Bovendien zijn ze erg prijzig (zeer uiteenlopende prijzen voor dezelfde bak, van 120 euro tot 240). Ik ken niemand die er ervaring mee heeft. Misschien dat hier op het forum wel iemand bekend is met de electrische kattenbak?
De LitterMaid is een automatisch reinigende kattenbak. Bij huishoudens met meerdere katten wordt vaak voor elke kat een andere bak gebruikt. Met de LitterMaid kunt u met één bak volstaan omdat er voor alle katten steeds weer een schone bak klaar staat.

Katten die geen schone bak aantreffen willen uit protest wel eens buiten de bak plassen. Met LitterMaid worden ze 24 uur per dag op hun wenken bedient zonder dat u er omkijken naar heeft. Elke paar dagen leegt u het reservoir van de LitterMaid op zonder uw handen vuil te maken en bovendien doet u langer met het grit.

De sensoren in de LitterMaid nemen waar wanneer de kat een bezoek aan de bak brengt. 10 minuten nadat de kat de bak heeft verlaten zeeft een hark alle uitwerpselen en klompjes uit het grit. De LitterMaid werkt uitsluitend met fijn klompvormend grit (informeer bij uw dierenspeciaalzaak naar een goed merk).

Deze uitwerpselen en klompjes worden vervolgens in een luchtdicht reservoir gedeponeerd. Hierdoor ontstaan er geen nare luchtjes meer. De LitterMaid werkt met een adapter of met batterijen.

De bak is heel hygiënisch schoon te maken.
Wanneer het reservoir vol is kunt u het heel gemakkelijk uitnemen en vervangen door een nieuwe. Of u kunt het reservoir legen en weer hergebruiken.
:grin: Mag ik hier even op inhaken(al is het bericht van al heel even geleden)....ik heb altijd Litter-Maid gehad en zelfs meerdere omdat ik een Cattery heb...Tot voor kort want de nieuwe Litter-maid is niet meer wat hij geweest is...gaat sneller kapot..geen onderdelen te krijgen...minder van kwaliteit...harkt niet meer goed schoon etc...etc...en hartstikke moeilijk aan te komen zonder veel kosten van invoerrechten....
Dus op zoek naar iets anders en ook nog gevonden...
Dit werkt ECHT SUPER en kan ik iedereen aanraden...wel even sparen maar dan heb je ook wat!!!
Ga maar eens kijken op http://www.litter-robot.eu en kijk eens naar de demonstratie ervan door op de knop te klikken (zie je een animatiefilmpje van hoe hij werkt)

Inmiddels heb ik er zelf een en ik vind hem 100% beter dan de Litter Maid....want ik heb nu nog maar 1 bak staan dus dat scheelt ook nog eens kosten in de aanschaf en ....bij deze klontert ook de ontlasting niet vast aan de hark (want die zit er gewoonweg niet in!) het werkt heel anders met een zeef en dit is ideaal.

Geen GESOP meer en ook geen GETOP meer!! altijd fris in huis en geen last meer met mijn kater omdat hij niet meer op de bak wil omdat deze NIET SCHOON genoeg is voor Meneer!

EEN ECHTE AANRADER DUS!!!

Spaart enorm je kattengrit en het gesleep met zware vuilniszakken...en natuurlijk ook niet onbelangrijk het scheelt je in de portemonaie...Er kan ieder klontvormend grit in (ik gebruik goedkope van Albert Heijn) alleen het papier dat klontvormt mag er niet in!

Afbeelding
Afbeelding
En dan heb je ook nog eens de mogelijkheid om hem 60 dagen uit te proberen en als hij je niet bevalt terug te sturen waarna je het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) op je rekening terug gestort krijgt. Dit zegt toch wel iets over de degelijkheid van en tevredenheid over het apparaat.

Wil je nog meer weten of hoe hij werkt dan mag je mij altijd alles vragen over de LITTER-ROBOT II

Ik hoop dat ik hiermee iets heb toegevoegd....en vragen hoor als je iets wilt weten....[/img]
Poezenvrouwtje van:

Joy,Tiamo,Sheva,Pepé,Lieveke,Trigger,Spotje & Knoetje
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

het bovenstaande klonk interessant, maar ik heb even op de site gekeken en volgens mij gaan m'n 2 meiden in doodschrik wegspurten van zo'n ding :lol:

Nu heb ik natuurlijk maar 2 poezels, dus dat scheelt.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
poezenvrouwtje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:29
Locatie: MALDEN

Bericht door poezenvrouwtje »

freija schreef:het bovenstaande klonk interessant, maar ik heb even op de site gekeken en volgens mij gaan m'n 2 meiden in doodschrik wegspurten van zo'n ding :lol:

Nu heb ik natuurlijk maar 2 poezels, dus dat scheelt.
:grin: waarom denk je dat? die van mij vonden het geweldig, zaten er bovenop...erin etc..
Overigens mijn foto's zijn niet zichtbaar..hoe zet ik die erop..begrijp niet wat er mis gaat...kun jij mij helpen?
Poezenvrouwtje van:

Joy,Tiamo,Sheva,Pepé,Lieveke,Trigger,Spotje & Knoetje
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Ik gebruik ook altijd houtkorrels.
Vind ze echt ideaal.
Je ruikt ze niet en als onze kat heeft geplast dan veranderen de korrels in zaagsel.
Je ruikt dan ook echt zaagsel en niet de geur van plas.
Ik heb in het begin iets van foetsie-bah ofzo gebruikt maar toen had ik echt het hele huis onder de oranje voetstapjes zitten!!!
Dus daar ben ik maar snel mee gestopt.
Nee de houtkorrels bevallen mij en me kat prima.
Verder schep ik elke dag de drollen eruit en verschoon zijn bak 2x per week.

Groetjes.
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

grit uitloop

Bericht door ankalina »

Hallo,
Ik ben op zoek naar klontvormende kattenbakvulling waar ik het minste uitloop mee krijg. Ik heb al meerdere vullingen geprobeerd, maar ik vind het grit overal. Of moet ik over op silica of hout?
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Luuntje schreef:Even een snel antwoord voor Marcel; persoonlijk ben ik niet tevreden over houtkorrelvulling.

Dit klontert vaak niet, en is derhalve vrij duur in gebruik, omdat je iedere keer de héle kattenbak moet leeggooien i.p.v. alleen de klonten eruit te scheppen. Verder is het zo dat als je slechte kwaliteit hebt, de houtkorrels uit elkaar kunnen vallen, waardoor je kat splintertjes in haar pootjes kan krijgen.

Wel is het vaak erg goedkoop, en als de nadelen voor jou niet noemenswaardig zijn en je kat deze vulling het fijnst vindt; gewoon blijven gebruiken!

Groetjes, Luuntje.
Uhm sorry maar dat vind ik grote onzin.
Ik gebruik al jaren houtkorrels, goedkope en duurdere en ik heb nog nooit splinters gezien.
Het word vochtig waardoor het uit elkaar valt, ik verschoon mn bakken eens per week helemaal, waarbij ik ze elke dag uitschep, en dat is meer dan genoeg.
Duur in gebruik is het absoluut niet.
Daarbij heb je totaal geen last van geurtjes met houtkorrels.
En persoonlijk vind ik klonterende vulling niet beter maar dat is ieder voor zich.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Ik ben het helemaal met Sandy eens.
Niks meer aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

Re: grit uitloop

Bericht door ankalina »

Hallo,
Ik ben op zoek naar klontvormende kattenbakvulling waar ik het minste uitloop mee krijg. Ik heb al meerdere vullingen geprobeerd, maar ik vind het grit overal. Of moet ik over op silica of hout
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben zelf ook niet zo'n fan van kattengrind vanwege de uitloop door de hele keuken, vandaar dat ik een aantal jaren geleden met grote tevredenheid over ben gestapt op houtkorrels. Een bijkomend voordeel daarvan is dat ze ook niet aan hun vacht of kontje blijven plakken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo

Ik heb denk ik alle soorten grit wel gebruikt en met alles heb je wel last van uitloop.
Maar ik moet zeggen dat ik er met het hout echt het minste last van heb.
Heel af en toe komt er eens een korrel mee.
Maar lang niet zoveel als bij het grit.

Succes
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Ik gebruik houtkorrel, maar wat ik dan heb, is dat ik overal van die kleine houtsnippertjes terugvind, omdat als de korrels uit elkaar zijn gevallen, ze dan dus 'zaagsel' worden en dat blijft weer snel aan de pootjes/vacht van mijn poezels zitten waardoor ze het eruit lopen.

Ik weet niet zo goed wat vervelender is: overal die snippers vinden of uitloop bij klontvormend grit.

Ik weet wel dat het met houtkorrels minder stinkt, dat idee heb ik tenminste.
Plaats reactie