Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Jojo27
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 sep 2006 14:46

Bericht door Jojo27 »

Ik heb hier geweldige ideeen opgedaan. Wij hebben een afdak die ik eigenlijk weg wilde hebben maar met wat aanpassingen zouden we daar een perfecte kattenren van kunnen maken. De katten zijn nu namelijk bijna 10 weken en als ze uberhaupt al naar buiten mogen( zijn we nog niet uit, heb niet zulke fijne buren namelijk) zijn we toch al gauw een maand of 8 verder. Dus van het afdak een kattenren maken zou een geweldige oplossing zijn.

Groetjes Joke
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

gaasafscheiding

Bericht door mickey2602 »

Hallo,

Ik loop met het idee om achter het huis een kattenren te plaatsen of iets anders waardoor mijn katten niet de buurt in kunnen gaan.
Nou vroeg ik me af,ik heb op deze site al eens gezien en gelezen dat als je gewoon gaas zou spannen en dat aan de bovenkant schuin naar binnen zou laten lopen de katten daar niet overheen zouden kunnen komen.In hoeverre is dat zeker dat de katten er dan niet meer overheen komen?Dat was mijn vraag.

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Michel, ergens in dit topic staan foto's van onze tuin. Wij hebben hem zo afgezet als jij beschrijft. We hebben 3 katten waarvan er 2 helemaal blij zijn met 'hun' tuin, maar onze kleinste wil erg graag de buitenwereld ontdekken. Elk kiertje of hoekje waar ze nog langs kan probeert ze dan ook uit, en ze is dan ook al zo'n 3 keer ontsnapt. :???:
Op zich werkt deze afzetting helemaal prima, tenzij je katten hebt die het continu als een uitdaging zien om er langs te komen. Wij hebben trouwens nu bijna alle ontsnappingsmogelijkheden wel dichtgetimmerd. :grin:
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Hoi,

Ondanks een eerder bericht van mij over de bovenkant van de tuin afzetten heb ik nu toch een kattenren in de tuin...
Een handige kennis van me heeft die gebouwd in amper 2 weken tijd!
Nou wilde ik hier foto's plaatsen maar ik kan er niet echt achter komen hoe ik dat moet doen...
Wil iemand me helpen??

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Hallo,

Antwoord is inmiddels overbodig geworden,ik heb even rond zitten kijken op de site en ben er inmiddels achter gekomen hoe dat moet met die foto's.
Helaas heb ik geen eigen site dus gaat dat niet lukken.

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Michel, je kunt heel makkelijk een acount (gratis) aanmaken bij o.a. mijnalbum.nl of shutterfly.com
Dit zijn sites waar je foto's online kunt zetten en ze zo dus weer hier kunt laten zien ;)

(ben wel erg nieuwsgierig naar hoe je ren geworden is!!)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Hallo,

Lotte heeft mij een goed idee bezorgd,ik heb dan ook direct een foto album aangemaakt.
Tzt zullen er nog wel meer foto's bij gezet worden maar dit zijn tot op heden de beste foto's van de kattenren.
Hij is ook nog niet klaar,er moet nog wat aan inrichting komen maar mijn kinders kunnen nu in ieder geval naar buiten :grin:

http://www.mijnalbum.nl/Album=EEJ4KD8Q

In ieder geval,Lotte bedankt!

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Graag gedaan michel ;)

Mooie ren!! Ziet er stevig uit en ook heel practisch!! Van geimpregneerd tuinhout en kippengaas gemaakt?

Mooie katjes ook trouwens ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Grappig dat sluisje vanuit je raam :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Ja dat klopt,hij is van geïmpregneerd tuinhout en kippegaas gemaakt.
En dat sluisje naar het raam is zodat de schilders erbij kunnen om de kozijnen te schilderen.Ik woon nl in een huurhuis en dan moet je rekening houden met zulke dingen ;-)
Hij kan er zo vanaf gehaald worden dus dat is geen probleem.
Nu de inrichting nog...Ik had al bij een dierenspeciaalzaak gevraagd naar ideeën maar die jongen zei dat er voor de inrichting van een kattenren normaal geen dingen te koop waren.Het gaat dan meestal om eigen ideeën.Dus we zitten nu te denken aan verscheidene planken aan het gaas maken en een grote boom(tak).
Bovendien nog even over die sluis,dat wordt ook nog verbeterd want het schijnt dat dit een soort hout is met veel papier erin dus bij veel regen zal die het niet lang houden.
Maar zoals ik al zei,de katten kunnen naar buiten.

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Haha, dat sluisje is echt grappig én functioneel! Vonden ze het niet eng in het begin om daar doorheen te moeten of waren ze gewoon té nieuwsgierig?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Ik had ook verwacht dat het wel even zou duren voordat ze door dat sluisje zouden gaan,ook al omdat het er binnenin donker zou zijn maar nee,ze gingen er direct doorheen :smile:
Dus ik denk dat ze inderdaad te nieuwsgierig waren haha

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Hallo,

Er komen regelmatig nieuwe foto's bij.Ik maak regelmatig foto's zodra er weer nieuwe dingen in de ren komen waar de katten mee bezig kunnen of lekker op kunnen liggen.(Ik weet niet of mensen dit stukje vaak bekijken maar ik geef het maar even door).

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ha Michel,

Je kan ook een eigen fototopic aanmaken over je katten of heb je die al?
Je ren is echt mooi!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Leuk gedaan met die plankjes zo in de ren!!
Zeker met dit weer zullen ze er wel vol op van genieten denk ik?!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie