Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kattenren

Bericht door Pamvd »

Echt een droom van een ren, ik vindt hem zó geweldig mooi joh
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Sassa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2012 09:59

Re: Kattenren

Bericht door Sassa »

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, momenteel ben ik het personeel van de kitten van mijn nichtje en binnenkort komen er 2 scottisch straight (ofwel britisch shorthairs) bij ons wonen.

Omdat de kitten nu steeds aan een tuigje en een lijn buitenzit en regelmatig in de knoop zit of vast gelopen is zijn we gaan zoeken hoe we onze tuin zo kunnen maken dat onze nieuwe kittens gewoon lekker buiten zitten zonder dat we kans lopen dat ze uit de tuin kunnen en bij de hond van de buren terecht komen of op straat (auto,s razen hier soms voorbij alsof ze op het circuit van zandvoort zitten). En zo kwam ik hier terecht.

Veel ideeen opgedaan hier maar het meest bevalt me de oplossing van pamvd dus ook hierbij een vraag aan haar. Hoe groot is je tuin en heb blijft het net mooi gespannen of heb je nog ergens in de tuin palen staan die het net hoog houden en wat voor net heb je gebruikt?

Super trouwens dat iedereen zoveel moeite en kosten wil maken om de poezebeesten lekker de ruimte en de frisse lucht in te laten gaan zonder dat ze bloot staan aan de gevaren van de moderne tijd .

Ik hoop wat vaker me te melden op het forum maar tot nu toe heb ik het druk met alles lezen en uiteraard met het aanpassen van huis en tuin voor dat de kittens komen.

Ons logeetje leert ons in ieder geval heel veel over waar je op moet letten, gelukkig letten we goed op en heb ik een reuzebench staan voor de tijd dat we niet thuis zijn maarja das maar voor een weekje en ik zo niet willen dat onze kittens steeds in die bench moeten als we er niet zijn.

Ook op deze site zie ik heel veel tips en ideeën staan dus ook nog even druk met van alles lezen.
paasnini

Re: Kattenren

Bericht door paasnini »

Ik heb voor een deel ook net en die komt van nettenlijn.nl. Ben ik erg tevreden over.
Sassa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2012 09:59

Re: Kattenren

Bericht door Sassa »

Ga ik daar even kijken maar blijven die netten ook over 6 tot 8 meter ook goed gespannen of heb je dan toch last van doorzakken?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenren

Bericht door Adriana »

Sassa schreef: Ik ben nieuw hier op het forum,

binnenkort komen er 2 scottisch straight (ofwel britisch shorthairs) bij ons wonen.

heb ik een reuzebench staan voor de tijd dat we niet thuis zijn
welkom op het forum en fijn dat je in de topics enzo erg veel informatie en ideeen vindt.
vraagje van mijn kant: die reuzenbench... staat die binnen en ga je daar die kittens in stoppen als je niet thuis bent?
en als die reuzenbench buiten staat, dan nog zou ik kittens, die van nature vrij onbesuisd zijn, niet alleen in een bench stoppen maar gewoon vrij binnen in huis laten!
maar missch heb ik het verkeerd begrepen.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sassa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2012 09:59

Re: Kattenren

Bericht door Sassa »

`Dat heb je inderdaad verkeerd begrepen, dit ging over een logé die ik om zijn eigen veiligheid even in een bench binnenzette als ik even een boodschap moest doen, puur voor zijn eigen veiligheid en juist omdat een kitten zo onbesuisd is.

Wat ook verder niets met mijn vraag te maken heeft.
Sassa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2012 09:59

Re: Kattenren

Bericht door Sassa »

Om precies te zijn staat er ook nog wat verkeerds want er staat dat de kitten steeds buiten zit aan een tuigje maar ik beduoel bedoel natuurlijk ALS iik de kitten naar buiten liet dan deed ik dit met een tuigje maar ik was iedere minuten bezig om de lijn weer te ontwarren en kon dus het beestje geen minuut uit het oog laten en moest als ik even naar de wc ging het de kitten naar binnen halen.

Dit nog even voor de duidelijkheid.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kattenren

Bericht door mittenslief »

het is geen gek idee hoor om je kittens even in een reuzebench of slaapkamer apart te doen als je even weg bent. ik sluit hier de kittens ook wel op en dat zijn ze van jongs af aan gewend en ze gaan dan gewoon lekker liggen slapen en als ik thuis kom de boel weer onveilig maken. super dat je de tuin catproof gaat maken, heb je misschien ook een vijver, 1 van mijn pleegkittens was daar bij mij in gevallen dus die kwam als een verzopen katje binnen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
paasnini

Re: Kattenren

Bericht door paasnini »

De netten zitten over een breedte van 5 meter en hangen keurig strak.
Sassa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2012 09:59

Re: Kattenren

Bericht door Sassa »

Dank je wel Paasnini, we gaan het gewoon proberen.

@Mittenslief, nee geen vijver, dus dat gevaar hebben we gelukkig al niet.
wel veel planten dus nu aan het uitzoeken wat welke plant is en of ze eventueel giftig zijn voor katten.
paasnini

Re: Kattenren

Bericht door paasnini »

Veel planten zijn giftig. Wij hebben de tuin vol met kruiden (ruikt lekker), lavendel,passiebloem en bamboe.

Ik heb aan de zijkanten wel staaldraad met plastic er omheen er door geregen om hem strak te houden.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kattenren

Bericht door Peet »

Gaaf paasnini! Echt lekker groot!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
BartBuist
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:57

Re: Kattenren

Bericht door BartBuist »

Wij hebben onze kattenren door Timmerbedrijf Ekozijn laten maken. Hier kun je de foto's van de kattenren kun je hier bekijken: http://www.timmerbedrijf-ekozijn.nl/pro ... kattenren/.
Aluyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 nov 2016 09:03
Locatie: Hengelo

Re: Kattenren

Bericht door Aluyx »

Even een ouder topic omhoog schoppen. Maar wat een leuke rennen! Wij gaan over een paar weken verhuizen naar een echt huis met tuin (niet zo'n flatje met een minibalkon wat we nu hebben). En natuurlijk willen wij de beestjes ook naar buiten laten. Ik zie hier allemaal gave ideeën, maar ik ben benieuwd naar wat voor kosten eraan verbonden zitten... als ik op internet naar kant en klare panelen kijk kom ik al uit op ongeveer 40 euro per meter, en dan zit er geen dak op... (de ren kan nog wel even wachten, de tuin moet eerst nog enigzins worden opgeknapt, haha)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9341
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een ren van 10 meter, opgebouwd met aluminium kennelplaten van Corton. Die zitten aan elkaar geschroefd met hulpstukken. Heel handig bij een verhuizing. Eenvoudig uit elkaar te schroeven en in de nieuwe situatie weer op te bouwen. Ik heb dit in jaren bij elkaar gespaard, vanaf 1980. Wat het toen kostte en wat het nu zou kosten weet ik niet. Dit materiaal is best duur.

Je kunt ook gewoon met hout en gaas werken, dan ben je stukken goedkoper uit denk ik.

Afbeelding

De ren zit aan het raam vast. ze kunnen er 24/7 zelf in en uit via een hondenluik. Het eerst deel is smaller. Na 1,5 meter wordt hij een halve meter breder.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie