Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Bericht door mickey2602 »

Hallo allemaal

Kattenbella,ik heb dat al wel gezien dat er ook foto's hier gewoon op de site staan maar weet niet hoe dat moet en pas na aandringen van Lotte :grin: heb ik uiteindelijk toch foto's hier op de site gezet alleen via een eigen foto-album.
En Lotte,ik dacht ook dat ze er wel veelvuldig gebruik van zouden maken maar nee dus...Overdag staat er de hele dag de zon op en ik denk dat het ze dan te warm is.'s Avonds zijn ze meer buiten en met dit weer laat ik 's nachts het raam ook open.Ik heb er wel aan zitten denken om er in ieder geval voor een deel een dak op te maken maar mijn financieën laten dat voorlopig niet toe.Misschien volgende maand als ik het vakantiegeld krijg.

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Michel, mijn katten zijn ook meer binnen dan buiten, tenzij ik zelf buiten ga zitten. dan zijn er bijna allemaal. Ze hange kennelijk erg aan mij. Bij is is de ren schaduwrijk.
Ik streef naar een hele grote ren waar de hele dag zon en schaduw is. Eerst de loterij winnen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
veronique75
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:10

Bericht door veronique75 »

Hallo allemaal,

Ik zag dat er een foto van mijn tuin door iemand geplaatst was in 2004. Door poema. De mooie zomerse met mooi hout zullen we maar zeggen hihi... Hoe komen jullie aan die foto, kan me niet herinneren dat ik em destijds erop gezet heb. Maar evengoed bedankt voor het compliment!!

We zijn inmiddels verhuist en hebben nu twee rennen, eentje op t dakterras en eentje bij onze caravan op de camping. Hihi katten met een vakantieverblijf luxe he ;-)

Groetjes, Veronique
veronique75
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:10

Bericht door veronique75 »

foutje de persoon was yedamy

groetjes veronique
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik heb toendertijd heel wat websites afgestruind voor tuin-ideeen en die allemaal opgeslagen op mijn pc. Geen idee waar ik je tuinfoto vandaan had, sorry :oops: Ik vond het er echt geweldig uitzien, helaas ziet het er bij ons niet zo mooi uit. Als je nieuwe foto's hebt van de nieuwe situatie dan zou ik ze graag willen zien ;-)
veronique75
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:10

Bericht door veronique75 »

Ik denk dat ik t al weet, ik heb em op nog een site gevonden. Als je op de foto klikt kom je op de website van de fokster van een van mijn katten. Heeft zij zonder mijn toestemming dus aan een ander gegeven. grrrr...geef dus nooit foto's aan een ander. Het is verders allemaal niet schokkend, maar je staat wel raar te kijken als je je eigen tuin op t net terug ziet. Haha strijk liever zelf met de eer, snap je em. Op http://gwendolyn2002.hyves.nl./ heb ik een aantal foto's van mijn rennen staan. Die van de camping was in aanbouw, dus de begroeing is nog niet op zijn mooist als die van almere (de foto die jij had). Ja we waren stadsgenoten...
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik heb een kijkje genomen ;-)
Wil je overigens dat ik de foto verwijder?
veronique75
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 21:10

Bericht door veronique75 »

wel nee, laat maar lekker staan joh...

Toen wij de kooi gingen bouwen hebben wij ook t internet afgezocht, maar er was toen nog niks bekend... We hebben t dus helemaal zelf moeten verzinnen. Ik vind t wel mooi dat mensen op deze manier ideeen kunnen opdoen voor hun eigen tuin. Dit is toch mooier dan een dierentuin net ofzo of van dat kille ijzerwerk wat ze verkopen.
Ik wilde dat t zo natuurlijk mogelijk was, destijds hebben we hardhout gebruikt, kostbaar maar duurzaam. Nu hebben we larix op t dakterras (omdat dit lichter is qua gewicht) en op de camping vuren. (puur omdat dat veeeeeeel goedkoper was, maar net zo mooi hoor als je t in de lijnolie zet)

In almere hadden ze zelf een buitenpoepbak haha, gewoon een zandbakje in t klein voor hun alleen (dat vonden ze geweldig, poepte liever daar dan binnen, deden t dus ook niet ergens anders in de tuin).
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Appie heeft vandaag een minuutje ofzo door gebracht op het balkon, maar hij kwam al snel weer naar binnen :-)
Ik wil hem in het voorjaar en uiteraard de zomermaanden vaker op het balkon laten.
Helaas zie ik wel allerlei foto's hoe je een tuin veilig kan maken voor een kat, maar bijna niets voor een balkon :-(
Hekwerk van het balkon heeft behoorlijke brede uitsparingen zodat mijnheer zonder moeite erdoorheen zou kunnen met alle gevolgen van dien.
Ik kan wel door een bedrijf iets laten maken / plaatsen, maar ik weet nog niet hoe mijn woningverhuur corporatie daarover denkt.
Kippengaas zag ik wel x voorbijkomen als oplossing...
Dan zal ik toch ook de zijkanten hiermee moeten gaan voorzien, anders is ie ook bij de buren op " koffie-visite ".
De onderkant hiervan zal toch stevig genoeg moeten worden om te voorkomen dat mijnheer er alsnog daar onderdoor kruipt ?
Of is het genoeg dat ik de zijkanten afzet met platen ?
Die zijn stevig genoeg en kan ik makkelijker bevestigen zodat deze stevig vast zullen zitten.

Iemand een suggestie ?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Bericht door rieneke »

ik heb m'n hele balkon overgaasd, nou ja, een vriend heeft het voor me gedaan :smile:
op de reling heb ik houten staanders die recht omhoog gaan, en dan haaks daarop houten paaltjes die schuin omhoog naar m'n muur gaan.
alles is bekleed met stevig groen gaas, van 5 bij 10 cm.
dat is lekker open, en geeft geen gevoel of je in een kooi zit.
ook heb ik er allerlei klimplanten tegenaan gezet, is echt heel mooi!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Kattenren

Bericht door roderik1963 »

Vandaag de brief de deur uitgedaan richting Woonbron ivm het afrasteren van het balkon, na geinformeerd te hebben of dit wel was toegestaan, werd mij verzocht dit schriftelijk aan ze te doen, bij deze dus :-)
Appie is de afgelopen dagen 2 x even op het balkon weer geweest, maar mijnheer was binnen een mum van tijd 4 balkons verder !
Nu luistert hij gelukkig wel als ik hem roep en komt hij als een speer weer terug gerend, maar het riscio dat er ergens toch een buur woont die een kat niet ziet zitten op zijn / haar balkon vind ik toch te groot.
Het betreft een huurwoning, vandaar het schriftelijke verzoek / vraag aan de woningcorporatie.
Ik hoop zo snel mogenlijk antwoord hierop te mogen ontvangen, zodat in de lente en zomermaanden Appie veilig kan gaan vertoeven op het balkon, helemaal als het zonnetje echt gaat schijnen, daar kan ie enorm van genieten, hij ligt nu al zoveel mogelijk in de zon.
Wanneer Woonbron er toestemming voor geeft, wil ik ook de voorkant gaan afrasteren zodat Appie alsnog niet 4 hoog naar beneden kan vallen.
Moet er niet aan denken dat zoiets zal gebeuren.
tomnala
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2008 18:33

Re: Kattenren

Bericht door tomnala »

Ik wil mijn balkon afschermen zodat mijn katten er niet af kunnen vallen. Ik wil een houtenframe maken waar tussen ik kattennet van de nettenlijn span. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil nl geen gaas gebruiken want dan krijg ik zoveel balken in het frame en ik vind dat niet mooi voor mijn huiskamer raam. Bovendien ziet het gaas er mooi open uit.
Nu lees ik af en toe dat sommige katten het net kapot kauwen en dat er erg veel haar aan blijft hangen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zie op de site dat er ook mooi gaas gebruikt wordt met een grotere opening. Bij onze bouwmarkten kan je dat alleen krijgen in korte lengtes en ik heb een hoogte van 257 cm nodig weet iemand waar je dat kan krijgen?[/img]
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Als je in de omgeving van Groningen woont kan ik je helpen,anders googelen?

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
tomnala
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2008 18:33

Re: Kattenren

Bericht door tomnala »

nee groningen is niet echt om de hoek :grin:
Ik woon in haarlem.
het gaat mij vooral om de ervaringen met het kattennet van de nettenlijn.nl.
dank.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Kattenren

Bericht door roderik1963 »

Woonbron heeft schriftelijk toestemming gegeven om het balkon af te schermen tbv Appie.
Ik mag echter alleen gegalvaniseerd gaas ervoor gebruiken en / of een combinatie van gegalvaniseerd gaas en doorzichtig plexiglas.
Iemand een idee wat de kosten hiervan zouden kunnen zijn ?
Ik heb mijn vakantiegeld van verleden jaar nog.
Plaats reactie