Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door beestenbende »

Mooi geworden en super veilig! Ik kan het me wel voorstellen hoor, willen zelf ook een ren, als we een ander huis hebben. 1 van onze katten is een echte buitenkat, maar de rest blijft ook binnen. De 2 katertjes mogen overdag wel in de tuin, maar komen meestal ook snel weer binnen. Of je nu raskatten hebt of niet een ren lijkt mij ook veiliger. Ook wij zijn katten verloren door aanrijdingen etc en dat willen we uiteraard nooit weer mee maken. Het is ook maar net wat ze gewend zijn, als wij de buitenkat ineens dwingen om binnen te blijven hebben we een probleem, vrees ik. Maar de rest is het gewend..
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattenren

Bericht door Umimeis »

Pamvd schreef: Net wat je zegt ;-)
Ja, helaas moet ik ieders zijn mening maar respecteren eh?

Mijn kat zal dood ongelukkig worden als hij niet verder dan de tuin zou mogen.
Maar ja, ik heb gelukkig ook geen tuin,maar een balkon (ook die zal ik niet afzetten, hij springt er toch niet over)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Nee hoor,je hoeft zeker niet ieders mening te respecteren.
Als je ergens niet achter staat doe je dat niet.
Als iemand kittens tegen de muur gooit omdat hij ze stom vind is dat zijn mening maar die respecteer je dan ook niet,toch?
Maar ik vind nu wel dat je het binnenstuin houden van je eigen katten afkraakt.
Ik vind het prima als je ze laat lopen maar een kat die in de tuin blijft is zeker geen ongelukkige kat hoor.
Ik heb er zelf 8 en moet er niet aan denken dat ze de tuin van de buren vol zouden scheiten.De buuf is gek op haar tuintje en ik op mijn katten ;-)
verder heb ik er 1 zonder ogen dus no way dat hij de straat op gaat en m'n ragdoll ben ik in no time kwijt,elke junk hier ziet weer 50 euro op pootjes voorbij komen dus nee!
Ook hier wordt er regelmatig 1 dood gereden,schep ze zelf van de straat dus kan het weten,ik heb er zelf ook 1 op die manier verloren,helaas.
Prima als je ze laat lopen maar doodongelukkig in de tuin...:enaughty:
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Kattenren

Bericht door roderik1963 »

Dat dacht ik dus ook umimeis, Appie heeft bijna de hele afgelopen zomer op het balkon mogen doorbrengen en mijnheer vond het fantastisch, even bij de buren loeren, weer een balkon verder, effe daar kijken...

Ging prima, tot de buren gingen klagen en ze aangaven niet gediend te zijn van zijn bezoek, dus met planken de doorgangen afgezet, maar mijnheer vond toch een smal gaatje en ja, zijn bezoekjes gingen weer gewoon verder, tot die ene fatale avond...
Zodra ik rammelde met zijn etensbrokjes, was hij binnen een paar seconden weer binne, behalve die fatale avond dus.

Ben er nooit achter gekomen wat er die avond nu echt is gebeurd, enige wat ik wel weet is dat ik na een paar bange uren Appie weer vond, van 4 hoog
naar beneden gesprongen / gevallen en geloof me, zoiets wil je echt niet meemaken !
Ik weet dat Appie weer verlangt ernaar om op het balkon in het zonnetje te liggen luieren, maar helaas voor hem, hij mag pas weer als het balkon veilig is met een kattennet, eerder echt niet, en ik noem dit niet zielig en of een beperking van zijn vrijheid, eerder een voorzorgsmaatregel om hem tegen zichzelf te beschermen.

Al zou ik op de begane grond wonen en een tuin hebben, dan nog zal ik deze afschermen...waarom ?
Omdat alleen maar iemands anders zijn kat wordt doodgereden....mijn kat overkomt dat echt niet...
Appie wordt nooit meer als voorheen, maar hij gaat nog een volwaardig leven tegemoet, enige wat me steekt en zal blijven steken...waarom heb ik niet eerder zo'n net aangebracht ?
Trouwens.. niet om af te schrikken oid, er hoeft maar een of andere kattenhater rond te lopen in je buurt en je kan je kat ergens langs een sloot dood vinden...er lopen zat halve gekken rond die het oh zo leuk vinden om een kat te vermoorden, zomaar...egge lachen joh, is toch leuk om een kat af te schieten....
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Kattenren

Bericht door fazerdriver »

Dit is de reden waarom mijn tuin aankomend weekend helemaal overkapt gaat worden met gaas. Ja, ik ga zelfs heel de tuin overkappen zodat ik zeker weet dat de katten niet wegkunnen lopen. Ik heb er namelijk een acrobaat bij zitten dus ik wil geen risico lopen.
Vandaag zijn ze 1 jaar geworden, ik zie de tuinoverkapping maar als een verjaardagskadootje voor hun :lol: , zodat ze straks wel lekker naar buiten kunnen maar niet de straat op kunnen. Rust voor de omgeving en rust voor mij.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Maartje »

Ik wil ook graag mijn tuin afschermen dat die 2 lekker naar buiten kunnen maar mijn vriend wilt ze 100% binnen houden. maar ik vind het wel goed wij hebben erg veel last van de 4 katten van de buren van ons schijten de tuin vol en krabben onze bomen kapot, dat ze uit de vijver drinken maakt me (nu nog) niet uit zitten toch (nog) geen vissen in. Maar ze slopen de boel gewoon. En dat vind ik wel vervelend.
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Eerste keer buiten (Gisteren)

Bericht door Pamvd »

Gisteren mochten ze dan voor het eerst in de ren, eerst voorzichtig op verkenning, want het was natuurlijk hardstikke spannend!!!
Afbeelding
Als eerste natuurlijk Gorden en Renee, Brothers in Crime :lol:
Afbeelding
Minoes en Puk
Afbeelding
Minoes en Pluis
Afbeelding
SimoontjeAfbeelding
Afbeelding
Gelukkig, mijn grote vriend is er ook!!
Afbeelding
Intressant zo'n struik
Afbeelding
Tafeltje...
Afbeelding
Wat is DIT????????
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MMM, rare kattenbak.
En dit dan???

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben moe!
Afbeelding
Snoezelen
Afbeelding
Beestjes, leuk!!!
Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Maartje »

aahhhh wat leukkkkk :) echt mooi hoor, zo te zien vinden ze het erg leuk...
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Kers-87
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2009 22:28
Locatie: Vlijmen

Re: Kattenren

Bericht door Kers-87 »

Hoi Hoi!

Leuk om hier veel info te vinden over kattenrennen!
We moeten nog wachten op onze kleintjes, maar we hebben
besloten dat we de tuin niet gaan afzetten, simpelweg omdat het niet kan.... :-(
Maaaaaaaaaar! Ipv daarvan gaan we een kattenren in de tuin maken!
Achter in de tuin hebben we daar een perfecte plek voor; 3,30 m bij 3,30 ongeveer...

Er liggen nu tegels, met veel heermoes/kattenstaarten/paardenstaarten (onkruid!)...

Wat is (volgens jullie) de beste ondergrond in een kattenren?

Is dat gras? Of stenen? Of iets anders?!

Help! :-)
I never thought i'd be a cat-person!
Waiting for my two new babies to come home!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

Ook wij hebben (eindelijk) de tuin cat-proof gemaakt. Geinspireerd door wat Hilda gemaakt heeft hebben wij het volgende in elkaar geknutseld en het werkt! :grin:
Barrel heeft 2x een poging gedaan om over de panelen heen te komen, maar kwam met een *plok* weer terug in onze tuin.

We zijn begonnen met het maken van panelen, we hebben de latten met hoekstukken aan elkaar bevestigd voor de stevigheid en hier gaas op geniet:

Afbeelding

Afbeelding

De panelen hebben we afgemeten aan de palen van de (bestaande) schutting... Paneel 1 zit erop:

Afbeelding

Zo verder met de tussenliggende panelen, dat is eigenlijk bijna geen werk. De hoeken en gaten hebben we zoveel mogelijk ook dicht weten te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het eindresultaat aan de rechterkant:

Afbeelding

Het resultaat aan de linkerkant:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er zelf ontzettend blij mee! Zoals gezegd heeft Barrel al wat pogingen ondernomen om over de delen heen te gaan, maar het lukt haar niet. Het is een stevig geheel en niet echt beroerd om tegenaan te kijken.
De achterdeur staat hier nu open en ik zit gewoon binnen :grin: . Echt heerlijk!

Nu nog een lik beits over de panelen heen en dan is het klaar :-P .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door JLC »

Dit ziet er goed uit. Je moet een beetje handig zijn. Fijn dat Barrel nu in de tuin blijft.
Zo hou je het leuk met je buren.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit!
Lastig he sommige hoeken en gaten.
Dat had ik hier dus heel erg bij het terras en de vensterbank daar moest het geheel dus wat verhoogt worden omdat ze er anders gewoon op zouden kunnen springen.
Wat een genot nu,de deur open zonder stress!Hij staat hier bijna de hele dag open en 5 minuten voor dat ik weg moet(voor de nachtdienst)banjer ik door de tuin en is de hele meute binnen.Niks geen stress meer met katten die er nog niet zijn als ik op tijd sta :edance:
Geniet d'r maar lekker van!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kattenren

Bericht door Roos en Minousch »

Ziet er goed uit, ik ben wat foto's aan het uploaden van mijn afgezetten tuin.
Mijn katten talen niet naar buiten, de tuin vinden ze heerlijk, maar vaak ligen ze gewoon binnen als de deur wagenwijd openstaat.
Dus zo zielig is het niet om je katten in de tuin te laten.
Ik heb een klein tuintje, maar ze genieten er heerlijk van.
Ik heb wel een kijkgat gemaakt, zodat ze ook nog wel iets van de buitenwereld te zien krijgen, en af en toe komt er eens en kat langs, en dan neuzen ze even en gaan weer weg.

vorig jaar april
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het kijkgat..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels is mijn tuin een groene en blauwe oase geworden, en het kijkgat is nu zo.
Afbeelding
Afbeelding
Ze hebben ook nog nooit een poging gedaan om er uit tegaan, nooit plekjes zoeken waar ze kunnen ontsnappen, ze vinden het allemaal prima zo.
En kijk nu zelf..ziet dit er uit als een kat die het niet naar zijn zin heeft in een afgesloten tuin..
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

Haha, het kijkgat vind ik echt een heel geweldig plan :grin: . Helaas hebben wij daar geen mogelijkheid voor (twee aaneengesloten schuurtjes aan de achterkant), maar voor iemand die de mogelijkheid heeft.... Ik vind het zeker een hele goeie tip.
En.... Je katjes zien er alles behalve ongelukkig uit :grin: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

Hilda, de hoeken en gaten waren inderdaad wel wat lastig, maar met passen en meten gaat de meeste tijd versleten en zijn wij in elk geval blij met hoe het nu zit.
Ik geniet er nu al van en vraag me af waarom we dit niet veel eerder gedaan hebben :-P .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie