Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Leuke rennen hoor,jammer dat niet alle foto's meer te zien zijn.
Ik moet ook nodig een ren gaan bouwen zodat mn katjes naar buiten kunnen.
Er lopen er nou 2 los buiten maar eigenlijk vind ik het dood eng en de rest wil ook zo graag,vooral als de zon schijnt.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Hilda, je komt hier binnenkort een aanwaaien, dan kan je mijn rennetje bekijken overdag ;-)
Misschien heb ik wel een adres met betaalbare materialen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Kattenbella schreef:Hilda, je komt hier binnenkort een aanwaaien, dan kan je mijn rennetje bekijken overdag ;-)
Misschien heb ik wel een adres met betaalbare materialen.
Dat zou heel mooi zijn!
Het liefst zou ik een hek om de tuin maken met een schuin stuk naar binnen waar ze niet overheen kunnen klimmen.
Ik loop er er al zo lang tegen aan te hangen,ook omdat ik graag wil verhuizen en het dan jammer vind...maar materialen kunnen natuurlijk altijd mee verhuizen...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Dat moet wel lukken met schuttingen en gaas of plexiglas, het laatste is wel duur!
Ik heb hier een rennetje.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door yedamy »

Ik heb een website gemaakt met allerlei foto's van en linkjes naar kat-veilige-tuinen, balkons en kattenrennen. Misschien dat mensen er inspiratie mee op kunnen doen:
http://www.worldofdani.com/je%20kat%20v ... buiten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht iemand nog een mooie foto hebben die ik mag gebruiken dan ontvang ik die graag :grin: Of een link die er niet bijstaat is ook altijd welkom.
Wie weet dragen we zo wat meer bij aan een veilige omgeving voor katten ;-)
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Nou de palen staan in de grond...het begin is er dus!
Het gaas ligt in huis en gaat morgen tegen de palen aan en dan komen er planken onder en boven langs.Wat een onderneming zeg!
En dan moet er nog een stuk naar binnen toe met gaas erover...maar das een zorg voor volgende week.We doen het deel voor deel anders ben ik het overzicht kwijt en zou ik er nooit aan begonnen zijn!
Wat heerlijk...nog even en dan lekker naar buiten met zn allen! :smile:
Ik zal morgen even een paar fotootjes maken van hoe het er nu uit en van hoe het er uit zal gaan zien...ben zelf ook ERG benieuwd!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Hilda, heerlijk dat het gaat gebeuren, ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Kattenbella schreef:Hilda, heerlijk dat het gaat gebeuren, ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's
Ik heb de foto's in mn album geplaatst ;-)
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re:

Bericht door Pamvd »

Helemaal blij ben ik met dit leuke forum en zeker ook met de tips en ideeén betreft het maken van een kattenren.
Wij hebben sinds ons trouwen- 23 jaar geleden- altijd poezen gehad, meestal hadden wij er 3, en 2 honden rondhuppelen.
Nadat de 2 oudsten overleden waren (20 en 14 jaar oud) bleef Mick van 6 als enig katje over, en toen wij vd zomer thuis kwamen bij vrienden die bij de dierenambulance werken en thuis kittens opvangen waren wij verkocht.........
Wij werden uitgekozen (niet andersom), door 2 kittens van 3 weken oud,en toen zij oud genoeg waren om bij ons te mogen komen wonen waren daar nog 3 bij gekomen :lol:
Toen onze vriendin de 5 kittens bij bracht , zat nr. 6 in de dierenambulance (toeval???), hij (Gorden) kwam weer uit een andere opvang, en hij was erg ziekelijk, kon haast niet lopen, viel om, en volgens de dierenarts zou hij niet oud worden.
Ik keek mijn man aan, en we zeiden allebei tegelijk : DIE komt ook bij ons, dan krijgt ie in elk geval nog een hoop liefde in zijn mogelijk korte leventje.
(uiteindelijk is Gorden na veel dokteren een kerngezonde reus van een kater geworden die -ondanks zijn stompe staartje -een acrobaat is, en vadert over alle anderen!!).
Dat was nr 6.

We hebben geen moment spijt gehad van de adoptie van dit 6-tal, en we genieten iedere dag, elk moment van ze!!!
Het zijn onze 6 kadootjes, inmiddels zijn zij 7 en 8 maanden oud en dikke vrienden met elkaar, en met Mick en de 2 honden; échte kadootjes, een supersociaal en gezellig stel!
Omdat wij voorheen op een flat woonden en altijd binnenkatten hebben gehad- die daar zelf ook geen moeite mee hadden-, hebben wij eerlijk gezegd nooit over het afzetten vd tuin of een ren gedacht toen wij naar een huis met tuin verhuisden.
Maar met deze 6 kadootjes bedachten we pas dat wij best de tuin kunnen afzetten, de bedoeling was eerst een apparte ren, aan de zijkant van het huis, maar het liefst ziiten zij waar wij en de honden zijn, dus waarom niet (de helft) vd tuin????
De achterse helft is nl vnl een grote vijver, dat vinden wij niet veilig (ook niet voor de vissen ;-) ), maar het terrasgedeelte, ja, dat lijkt ons superleuk!
Daarom kwamen wij op het idee van Claudia, (zie op de 2e pagina van deze topic)
Geweldig, zó willen wij het ook gaan doen, past perfect bij onze tuin, en is ideaal voor onze beestjes.
Laatst gewijzigd door Pamvd op 29 dec 2008 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Pam, ik ben beniewd naar je foto's! Die van Claudia kan ik jammer genoeg niet meer zien.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kattenren

Bericht door Pamvd »

Hallo Tiger, Ik geloof dat je hier pas foto's kunt plaatsen na 10 berichtjes.
Hier kan je wel veel foto's van mijn katjes (en honden) zien :grin:
Als kittens:
(sommigen ziek, zoals Gorden, hij was doodziek gevonden, gedumpt op een parkeerplaats - die met die ontstoken oogjes. INMIDDELS EEN KERNGEZONDE REUS VAN EEN KNUFFELKATER!)
http://www.mijnalbum.nl/Album=KH8GJAQM" onclick="window.open(this.href);return false;
Rond een maand of 3 à 4 oud:
http://www.mijnalbum.nl/Album=BO7FURPI" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag de dag:
http://www.mijnalbum.nl/Album=UKY8PTTO" onclick="window.open(this.href);return false;
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kattenren

Bericht door lievelijn »

[offtopic] wat een schatjes!!! [/offtopic]
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Hoi Pam
Zo heb je niks en zo een huis vol...prachtig!
Leuke foto's ook in je albums.
Ik heb de tuin ook omheind voor m'n katjes,zal binnenkort
ook even wat foto's plaatsen hier.
Heerlijk hoor...de deur kan de hele dag open staan en het
spul loopt in en uit zonder dat ik bij elke remmende auto naar het
raam hoef te vliegen.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kattenren

Bericht door Pamvd »

Ja, wat een lekkertjes zijn het he?
Ik hou echt van alle katten, als ik er op straat één tegen kom moet ik ook altijd even gedag zeggen ;-) (herkennen jullie dat?)
Kijk er al helemaal naar uit om de tuin af te zetten (nouja, de helft dan) , zodat ze lekker bij ons en de honden in de tuin kunnen.
Lijkt me derdaad heerlijk om gewoon de deur of schuifpui open kunnen laten, en niet bang hoeven zijn voor verkeer of verkeerde mensen!
Ben ook benieuwd naar jou foto's Hilda :grin:
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Leonie89 »

Pamvd schreef:Ja, wat een lekkertjes zijn het he?
Ik hou echt van alle katten, als ik er op straat één tegen kom moet ik ook altijd even gedag zeggen ;-) (herkennen jullie dat?)
JA!! mijn vriend vindt het raar, maar ik betrap hem er nu ook steeds vaker op sinds we samen een poes hebben :lol:
Plaats reactie