Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door lieke81 »

ik wil ook graag een kattenren, maar de buren niet... En helaas zal die toch echt in hun zicht moeten.... :-(, hij zal er dus wel nooit komen. Vind die van jullie allemaal wel schitterend :eclap:
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

Hebben de buren daar iets op te zeggen? :eeh:
Als je een boom zet, hebben die toch ook niets te zeggen, tenzij hij over hun terrein hangt? Of zie ik dat verkeerd?

Trouwens, een ren... Daar kijk je toch doorheen? En de zon komt er ook door. Ze moeten toch niet in jouw tuin zitten kijken?
Als jij nu een schutting of een haag zet, dan zien ze het niet eens... En wie gaat zeggen dat dat niet mag?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door lieke81 »

We hebben de spullen wel in huis, daar niet van.
Het zijn mensen die niet van de katten zijn, netjes gezegd. Ze klagen over de hoogte, en het gaas, ze vinden het niet mooi want ze kijken vanuit de keuken op het gaas wat net boven de schutting uit komt. Ze hadden zelfs al de rechtswinkel of zo iets gebeld... :shock:
Voor mij is de lol er zo wel een beetje vanaf...
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

En de schutting wat ophogen zodat je er niets meer van ziet?
Of de bovenkant wat versieren zodat je niet meer ziet wat eronder zit?

Ik dacht later misschien een ren te maken en dan als een pergola in te richten (dat of de hele tuin afzetten). Dus het terras eronder en dan een klimplant langs de palen groeien.
Maar zoiets duurt wel even natuurlijk, dus even iets nep maken?

Ik zou me zomaar niet laten doen hoor. Je kan ook nagaan of ze daar wel iets over te zeggen hebben, want zo wat dreigen met rechtswinkel, dat kan iedereen. Zouden ze niet kunnen bluffen?

En anders kan je ook terugdreigen he: tis een ren ofwel de katten(poep) in hun tuin.... ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kattenren

Bericht door Mirjam86 »

De rechtswinkel gaat jou gelijk geven hoor als ze het zover laten komen. Jij mag in jouw tuin plaatsen wat je wilt. Alleen als het bijvoorbeeld heel erg zou stinken of echt alle zonlicht weg zou halen hebben ze een poot om op te staan.
Wat een z**kerds trouwens! Laat ze zich lekker met hun eigen tuin bemoeien!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door lieke81 »

inderdaad, leven en laten leven...
Het komt wel goed hoor, alleen jammer dat het zo moet. En het bederft enorm de voorpret.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenren

Bericht door nellebel »

snap dat het de voorpret aardig verpest. zou wel proberen de bure nte vriend houden. en katten loslopen dus niet, want ik zou de buren wat dat betreft dan niet echt vertrouwen. en als zij niet van katten houden, hebben jouw katten daar ook niks te zoeken.
Zou me goed informeren van te voren, want je mag niet zomaar boven je schutting uit bouwen hoor. is wel in elke gemeente anders, maar het uitzicht en aanzicht bepaald soms wat je wel en niet mag. wij wilden ooit een carport 1 meter langer maken. mocht niet wegens uitzicht van de buren, en die wilden juist meeoden met ons en hadden er geen probleem mee. maar dat besloot de gemeente
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

Ik bedoelde ook niet de katten echt loslaten he. Maar als zij kunnen dreigen, kan jij dat ook. ;-)
Als je ze ten vriend kan houden is het natuurlijk beter, maar als ze al met rechtszaken afkomen, beginnen ze zelf niet erg vriendelijk...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door lieke81 »

Nee inderdaad, we gaan zsm informeren en willen hem nu verlagen tot de schutting, en dan tussen de schutting en de keuken tot 2m gaan. We gaan nog even langs de gemeente om te informeren zodra er tijd is. (mijn man wil graag mee, anders was ik al geweest) En inderdaad ik wil het niet laten escaleren, maar als ze gelijk gaan dreigen.... achja weet je ook gelijk wat je aan mensen hebt....
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
manon3

Re: Kattenren

Bericht door manon3 »

Erg rot voor je Lieke als je zo'n buren hebt.
Maar bij ons is het helaas ook niet anders.Ook wij hadden het voornemen om een kattenren te maken voor onze Noorse Boskat.
We hadden al geen goede band met de buren en toen ze van onze plannen hoorde hebben ze ons op alle mogelijke manieren dwarsgezeten.En omdat de kattenren boven de schutting zou uitkomen hadden wij geen poot om op te staan.En lager was geen optie anders krijgen we de achterdeur niet meer open.Dus hebben we er helaas van moeten afzien.

Ik vind het zo sneu voor onze poes, ze zit de hele dag achter het raam naar de vogeltjes en andere beestjes te kijken.Een ren zou geweldig zijn geweest voor haar. :-(
Laat het er niet bij zitten Lieke.Zeker als je meerdere katten hebt zoals jullie.
Ik wens jullie veel succes.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenren

Bericht door pearlsofpassion »

En een lagere ren verder in de tuin waar ze met een tunnel naartoe kan? Of voor een raam?
Ik denk maar mee he. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kattenren

Bericht door Peet »

Zoiets kwam ook in mij op ja. Er moet toch wel iets te verzinnen zijn misschien??
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door castratenkoor »

ik heb een ren van 10 meter lang, 1,5 meter breed en 1 meter hoog.
Daar hebben buren echt geen last van.
Je kunt er zelf niet in zitten maar dat vind ik niet erg, binnen heb ik altijd genoeg katten om me heen.
Voor de katten is 1 meter hoog echt genoeg hoor. ze kunnen er naar hartelust doorheen scheuren.

Oorlog met de buren zou ik altijd proberen te vermijden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kattenren

Bericht door Zuri »

Ik zou inderdaad ook gaan voor een lagere ren. Daardoor hebben de buren geen last en kunnen de katten toch lekker en veilig naar buiten. Ruzie/onenigheid met de buren zou ik ook kosten wat kost proberen te voorkomen. Stel nou dat je je ren toch neerzet en ze hebben inderdaad juridisch gezien geen poot om op te staan, kan het zijn dat je buren andere dingen gaan doen om de ren weg te krijgen. Misschien heel negatief gedacht, maar ik zou echt bang zijn dat de buren je katten wat aandoen. Als het echt kattenhaters zijn zullen ze geen moeite hebben om bijvoorbeeld je katten te vergiftigen. Misschien te ver doorgedacht, maar we weten allemaal dat zulke idioten er zijn. Mijn advies is dus om toch op een normale manier tot een compromis te komen. Niet dingen te forceren.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

Ik vind het erg kort door de bocht van je buren, maar inderdaad... In jouw situatie zou voor mij de lol er ook af zijn en zou ik ook wel kiezen voor een oplossing waar zij ook tevreden mee zijn. Anderzijds.... Wij hebben onze panelen zonder overleg opgehangen want onze katten in hun tuin was ook geen optie. Gelukkig vonden ze het aan beide kanten prima, terwijl ze toch ook tegen die dingen aankijken. Ik kijk ook tegen dingen van hen aan die ik liever niet zie. Geven en nemen is het motto, lijkt me.
Misschien kan je er nog eens een gesprekje tegenaan gooien en tot een oplossing komen waar jullie allebei tevreden mee zijn, het moest toch niet zo zijn dat je buren alles-bepalend zijn?
Geven en nemen is hierin het motto, lijkt me.
Normaal met elkaar praten lost dit soort problemen vaak best goed op ;-)

Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie