Kattenren

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Admin »

@Camoth

Bij: 5. Trixie kattenbeschermnet van de rol
Commentaar van een koper: "voor onze noorse boskatten hebben wij een grote ren van 16m lang en 2.5m hoog en 3 meter breed dit net gebruikt. het is erg stevig en makkelijk te gebruiken. hij wordt ook..."
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenren

Bericht door Camoth »

Aaahh. ik dacht dat je die netten bedoelde uit die doosjes. Die had ik zelf ook namelijk en die waren echt totaal ongeschikt voor een ren. Maar dat op die rol is nieuw volgens mij?
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Poeteke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:43
Locatie: Vlijmen

Re: Kattenren

Bericht door Poeteke »

Dank je Admin.
Ik begin het echt leuk te vinden hier op dit forum,elke dag wordt ik weer een stukje wijzer.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Kattenren

Bericht door Pamvd »

Ik heb mijn ideeën ook op dit forum opgedaan, ideaal en de katten zijn jullie héél dankbaar :thup: :cathappy:
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
pukenjoepy
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2009 23:50
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Verhuizen naar een huis met een tuin

Bericht door pukenjoepy »

Hoi Allemaal

Ik zal me eerst ff voorstellen .Mijn naam is Esther en woon samen in Leerdam met mn vriend en mn 2 poezels Puk en Joepy .Puk en Jopey zijn 3 jaar ,Puk is HTK-kat en Joepy half Main coon half HTK-kat .In mn vorige relatie , heb ik het vermoeden ,dat mn ex mn poezels wel eens hard heeft aangepakt waardoor ze op sommige drukke momenten bang zijn .Ze komen bijvoorbeeld tijdens verjaardag niet te voorschijn ( of het duurt paar uur ) .We wonen nu in een flatje .Hier voor hebben ze ook in een flatje gewoont .Toen het uit ging zijn we bij mn ouders gaan wonen en toen konden ze wel de tuin in .Joepy heeft heel fijn de buurt verkent en Puk is de tuin niet uit geweest .Had ie geen interesse in denk ik ofzo .Ze zijn allebei gelijk gechipt toen ik bij mn oudres in trok .

Nu mn vraag ...

In april gaan we verhuizen naar een 1-gezinswoning met een hele grote tuin . ( 11m bij 5m ) .Nu moeten we wel de schutting aan pakken want daar staan stuk of 3 verschillende soorten schuttingen in .lol .Nu willen we de schutting zo maken dat er een soort overkapping erop komt die tot een halve meter binnen de tuin gaat vallen zodat ze niet over de schutting kunen komen .Maar of dat wind veilig is weten we niet .Nu zei iemand dat je ook soort schrikdraad met weining volt op de schutting kan plaatsen waardoor ze kleine schok krijgen en hopelijk niet over de schutting kan komen .Maar ik weet niet of jullie hiermee ervaringen mee hebben of juist wel .Wat vinden jullie hiervan .Uiteraard is de volt niet te hoog want dat kan ik niet .Het moet wel veilig zijn .Ik hoop dat jullie snappen en dat jullie me advies kunnen geven en serieus erover willen praten .Advies is erg welkom .

Hoop snel wat te horen van jullie

Grz Esther puk & joepy
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Verhuizen naar een huis met een tuin

Bericht door Boomer »

Volgens mij is de beste oplossing om (boven aan je schutting) de schutting naar binnen te laten vallen met gaas. Je moet dat dan wel verstevigen door hout. Als je degelijk materiaal gebruikt zal dit niet zo snel omwaaien.
In deze topic zie je verschillende manieren : http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... t=kat+tuin
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Verhuizen naar een huis met een tuin

Bericht door rieneke »

ik sluit me aan bij boomer.
in het verleden heb ik schrikdraad geprobeerd, maar de katten lachten er om.
ook van anderen heb ik soortgelijke ervaringen gehoord.
Gebruikersavatar
pukenjoepy
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2009 23:50
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Verhuizen naar een huis met een tuin

Bericht door pukenjoepy »

hoi hoi Boomer

Ik heb de foto s gezien en het is een goeie tip !We weten nu ongeveer wat we moeten maken en het gaat helamaal goed komen .Nee geen schrikdraad maar gewoon een dakje met gaas gaat het worden .heel erg bedankt
Zij leven voort in jou en in mij ....
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

chellemi schreef:Hoi Daantje,

Ik zag net je foto's van de schuine delen op je schutting, maar is het voor een kat dan echt niet mogelijk om daarover heen te klimmen en alsnog uit de tuin te gaan?
Beetje late reactie van mijn kant, maar toch nog wel de moeite waard om te vertellen dat we de schuine delen nu bijna een half jaar in de tuin hebben en de meiden er op geen enkele manier overheen weten te komen. Zelfs onze Barrel die hierin de slimste is lukt het niet om de tuin nog uit te komen.
De meiden zijn nu ook echt elke dag buiten en ik zit met een gerust hart binnen :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Kattenren

Bericht door lizzy123 »

maar Daantje, ze kunnen toch schuin omhoog klimmen en dan omkeren en dan staan ze toch zo op dat schuine deel??? ik weet er niet veel van. maar zoiets zou ik eigenlijk wel denken.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kattenren

Bericht door Boomer »

Volgens mij gaat dat niet lukken hoor. Stel dat ze gaan klimmen dan komen ze aan het schuine deel te hangen. Een kat klimt namelijk niet op zijn kop. Dan nog zou het zijn hele lichaam omhoog moeten heisen om vervolgens op de bovenkant van het schuine deel te komen. Knappe kat die dat kan. :)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Hilda »

Mijn Tommie krijgt het dus wel voor elkaar he...
Nu hij ook weet hoe het moet kost het hem ook geen enkele moeite meer.
Hij hangt aan zijn voorpoten en pakt over en hijst zich zo over de rand,gelukkig gaat hij (nog)niet verder.Heel vervelend want ondanks m'n hek moet ik er nu bij blijven als hij buiten is.
Binnenkort echt iets anders gaan verzinnen hier,zit te denken aan iets met pvc buizen omdat hij daar geen grip op krijgt(hoop ik).
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door daantje »

lizzy123 schreef:maar Daantje, ze kunnen toch schuin omhoog klimmen en dan omkeren en dan staan ze toch zo op dat schuine deel??? ik weet er niet veel van. maar zoiets zou ik eigenlijk wel denken.
Alleen Barreltje heb ik in het begin een paar pogingen zien doen, maar halverwege het schuine gedeelte heeft ze niet gonoeg grip meer om door te gaan en laat ze los. Doffe dreun.... ;-) . Ze moet ook echt vanaf de grond omhoog (dus eerst langs de schutting klauteren, dan naar het schuine gedeelte). Ik denk als ze een opstapje zou hebben, iets van een stoel of zo, dat ze het misschien net aan wel zou redden.
Volgens mij heeft ze het nu opgegeven, maar ik zeg nooit "nooit".

Hilda, ik heb inderdaad wel eens iets gelezen over pc-buizen, die zou je misschien net aan het bovenste gedeelte kunnen plaatsen? Hier is volgens mij echt geen grip op te krijgen.
Gekke Tommie :lol: . Je bent echt klaar met dit soort eigenwijsjes ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Ambertje73
Poema
Poema
Berichten: 207
Lid geworden op: 03 sep 2009 14:06
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kattenren

Bericht door Ambertje73 »

Ik heb al eerder een paar fotootjes van onze kattenren met stellingkasten geplaatst, maar ik kan ze niet weer vinden!
Wij hebben gekozen voor stellingkasten in de ren vanwege de ruimte en ze zijn makkelijk schoon te maken! :grin:
Nu is er plek voor bijna iedereen zonder dat ze meteen ruzie maken.
Hier wat voorbeelden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's heb ik eerder geplaatst!

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat alles goed is gegaan met de fotootjes!
Mijn 34 katten kunnen er niet genoeg van krijgen.
Aan de andere kant van de ren staat ook een stellingkast, maar ze zitten toch liever voor het gaas!
Makkelijk is, dat er een afdak boven zit, zodat ze met regen ook gewoon buten kunnen zitten. Ideaal! 8-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattenren

Bericht door Kattenbella »

Amber, erg goed idee die kasten zo. Ze genieten er zichtbaar van :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie