Veilige en minder veilige speeltjes voor je katten.

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Veilige en minder veilige speeltjes voor je katten.

Bericht door Poezebal »

N.a.v Gerdy's topic onder overige, dacht ik laat ik een topic openen, waarin veilige en minder veilige speeltjes komen te staan..

Ik heb zelf de gewone muisjes gehad, die werden hier dus in t geheel zowat doorgeslikt, en vind ik dus NIET veilig, want als ik het niet had gezien was Caddy erin gestikt..

Ik heb nu grote harde piepmuizen, samen met Kattenbella gekocht, en die doen het hier heel goed...
Wel ruim ik ze voor de zekerheid op s'avonds op, en krijgen ze ze alleen als ik thuisben..

Waar ik ook niet zon fan van ben zijn de doorzichtige of ondoorzichtige balletjes waar miniballetjes inzitten, ik heb hier eens een gehad, waar ze een tik tegen gaven en de bal brak, ze zullen die kleinen maar doorslikken :?

Ik heb van Emma Boom, voor Xonya een bal meegekregen, net zoiets als bovenstaande, en daar ben ik wel tevreden over, deze breken niet zoals die anderen en ze spelen er volop mee..

Ook de pingpongballetjes zijn hier favo, en golfballen maken een leuk geluid..

Ik vind de nieuwe speeltjes in de winkels minder, zoals de glittermuizen, en de pluisballetjes, dit zijn naar mijn idee dingen die niet zo goed zijn...

Misschien is t een idee, dat iedereen hier schrijft welke speeltjes hij/zij wel veilig vind, en welke hij/zij afraadt, en met foto zou natuurlijk helemaal mooi zijn..

Zo kunnen we elkaar laten zien welke speeltjes minder of niet veilig zijn, en welke juist goed zijn...

Ben benieuwd,.

Foto's van mijn speeltjes:

Leren voetballetje (hier heb ik als uk nog meegespeeld :grin:)
Afbeelding
Dit speeltje gebruiken ze ook echt als voetbal en word bij tijden echt door de kamer gemept, en ik vind het een goede stevige bal, en dus wel veilig.

Tennisbal, en elastobal (zat elastisch koord aan, maar is stukgebeten)
Afbeelding
De tennisbal is hard, en ze kunnen er dus geen stukken afbijten en rollebollen er lekker mee.
De elastobal was eerst voorzien van een koord, die ze gelijk stukbeten en t belletje dat eraan zat heb ik er direct al afgehaald ivm met eventueel inslikken ervan :?
De elastobal is een lichte bal, en ook aardig veilig, alhoewel ik ze toch liever een tennisbal of leren bal geef, maar die zwiepen niet zo leuk en licht aan een touw, en deze bal vonden ze erg interessant :grin:

Hondenspeelegel:
Afbeelding
Deze egel heb k gekocht omdat ik m erg leuk vind, en de katten vonden hem maar vreemd.
Hij is gemaakt van aardig dik plastic/rubber, en is niet meer echt interessant, en krijgt zo nu en dan een tik..
Wel veilig voor een kat, een hond heeft m als ie wil zo stuk...

Verschillende balletjes, vlnr, Bal met muisje erin, een allerleikleuren PingPongballetje (erg favo hier :grin:) en 2 tinkelballen, gemaakt van Plasticrubberrondjes die aanmekaar zijn gesmolten (ofzoiets)
Afbeelding
De bal met muis, had ik eerst bij de ratjes in de kooi, en nu bij de katten, ik vind dit soort ballen minder veilig, omdat bij sommigen dus de rand kapot gaat, en zon muisje eet Caddy dus op als ie de kans krijgt :?

De pingpong is hier helemaal favo, en ik vind het een leuke en veilige speelbal voor katten...

De tinkelballen, doen het hier goed, alhoewel het belletje erin van mij niet hoeft, maar dat maakt het zo interessant...
K heb ze nog niet erin zien bijten ed, maar hoop ook dat ze t niet zullen doen...

Emma's speeltje, deze heb ik meegekregen toen Xonya hier kwam wonen.
Afbeelding

Deze ballen zijn even wat steviger dan de andere doorzichtige ballen, dus naar mijn idee veiliger...
Toch vind ik ballen met kleinere deeltjes erin altijd wel eng, stel dat ze..
maar deze heeft al meerdere meppen gehad, en tot nu toe blijken deze sterker dan die anderen die zo in 2 liggen.. :grin:
Laatst gewijzigd door Poezebal op 04 apr 2004 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat ik niet veilig vind zijn alle dingen die aan een stok zitten met een elastiekje. Die liggen in de kast en daar mogen ze alleen mee spelen als wij thuis zijn. Verder ligt alles hier eigenlijk gewoon altijd en gaat er nooit iets kapot. Als speelgoed niet stevig genoeg is heeft Quinto het al binnen een uur kapot gemaakt. Overleeft het speelgoed het eerste uur dan is het veilig bevonden want daarna gaat er eigenlijk nooit meer iets kapot.
groetjes Sharon
Gast

Superspeeltjes

Bericht door Gast »

Dag allemaal!

Voordat ik zelf de gelukkige persoon van een lief poezebeest was, paste ik eens een zomer op een huis en kat van iemand anders hier in de Verenigde Staten. Tijdens het stofzuigen vond ik daar balletjes op de grond waarvan ik eerst dacht dat het kado-strikjes waren.

Afbeelding

Het bleken kattenspeeltjes te zijn, dus toen ik ze later in de dierenwinkel tegenkwam (ook te zien op http://www.petco.com/product_info.asp?f ... +Toys&ct3=), heb ik er ook maar een paar voor mijn katertje Elmo gekocht. En ze zijn een groot succes! Vooral de kleintjes, de grote versie vindt ie maar niks.

De kleine balletjes, een cm of 4 in doorsnede en gemaakt van een soort folie dat kraakt als je er een beetje 'in knijpt', vliegen het huis door als Elmo er tegen mept en hij rent er zo de hele kamer mee door.. Bovendien zijn ze zo licht dat Elmo ze in zijn mond neemt en als een hondje op me af komt rennen, het speeltje voor me neer legt en wacht totdat ik het weer weg gooi. Een apporterend poezebeest! Hij steelt elke keer weer de show als er mensen op bezoek komen, al blijft hij natuurlijk een poezebeest en doet het alleen als ie er zin in heeft...

Zijn deze speeltjes ook in Nederland te krijgen? Zo niet, dan zal ik er een hele partij inslaan als ik weer naar Nederland verhuis, ze zijn super en nog goed te betalen ook!

Groetels!
Marie-Anne en Elmo.
Gebruikersavatar
Gerdy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 feb 2004 18:21
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Gerdy »

Hier de favoriete en veilige speeltjes van Roy en Simba

de top drie van Simba. Een of ander wazig ding wat hij jaren terug heeft gekregen van het zoontje van mijn dochter. Daarnaast een knisperballetje, en daarnaast een plastic balletje met balletjes erin.
Afbeelding

Van Roy. Een muis gemaakt van wol met catnip, deze sleept hij overal mee naar toe, en slaapt er meestal ook mee. Een muis aan stokje is voor de training. Deze sleept hij ook overal mee naar toe. Kom het is tijd om te spelen. Het laatste dingetje zijn de overblijfsels van een eierkooktimer. Afbeelding

En dan nog populair speelgoed buiten de top drie.
Afbeelding

En het gevaarlijke speelgoed, waar Roy het rubber van op at. Omdat dat andere topic op den duur verdwijnd plaats ik de foto nogmaals.
Afbeelding

Afbeelding

Gerdy Roy Simba
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

Afbeelding

Dit is hier een favo speeltje alleen mogen ze er meespelen als ik erbij ben

Afbeelding

Mickey vind deze ook helemaal geweldig en sleept hem overal naar toe!

Afbeelding

En dan natuurlijk hier ontzettend favoriet de muisjes!

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wij hadden ook dit speeltje:

Afbeelding

Toen wij op een avond thuiskwamen kwam Lana op ons afgerend. Het touw zat helemaal strak om haar nekje gewikkeld.

Ik was me kapotgeschrokken, en sindsdien haal ik alle gevaarlijke speeltjes weg als we weg gaan.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Mysmick
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2004 19:09
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Mysmick »

Dat is inderdaad schrikken als je zoiets overkomt, Daarom schreef ik er ook bij dat ze die speeltjes alleen gebruiken als wij er bij zijn, ik heb ze gewoonlijk opgeborgen in de kast.

Afbeelding

Hier nog zo'n speeltje, er zat een hele blauwe slinger aan maar binnen 2 minuen was dat stuk, maar zo vinden ze hem ook nog geweldig.

Afbeelding

Deze heb ik nieuw gekocht en zoals je zit ook favoriet!

Linda
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi Linda,

Met dat speeltje heb ik ook in mijn handen gestaan, maar ik vind het een beetje eng dat dat ding zo hard heen en weer zwiept. kan dat geen kwaad? ik zie het al gebeuren dat Enzo ermee speelt en dat Simba(9 weken) dat ding tegen zijn koppie krijgt.

misschien ben ik wel een beetje overbezorgd, maar ik denk ik vraag het toch maar even.

Bianca

PS ik zag net dat het een onderwerp van een jaar geleden is dus ik weet niet of het nog verstandig is te reageren maar ik probeer het toch maar.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier is het altijd met veel succes gebruikt hoor, en er zijn nooit ongelukken mee geweest ;-) Terwijl er toch veel ravottende kittens waren!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Speelgoed 'opeten'

Bericht door banoentje »

Hey mensen!

Ik heb een tijdje terug voor Kimba een speelgoedmuis gekocht. Het is een grote langharige muis die piept als je erin nijpt.
Kimba trekt echter de haren uit en ik denk dat hij er ook al een paar van binnenheeft.
Ik heb de muis tijdelijk afgepakt want ik denk toch niet dat dit heel gezond is.
Kennen jullie dit?

groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dit herken ik inderdaad. Mijn kater eet ook de haren, maar verder ook de veertjes die op sommige muizen zit, dus die geef ik voor de zekerheid liever niet meer.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Veertjes probeert hij inderdaad ook op te eten. Het veertje hing aan een speelmat voor katten, dus ik had dat veertje toen al afgeknipt.
De muis laat ik ook verdwijnen ;-) Ik had al is ergens gelezen dat sommige katten wol eten en dat dat ook niet goed is (logisch eigenlijk).
Bedankt voor de snelle reactie Sandra :smile:

Groetjes Kathy en Kimba
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

hoi

ik had ook zo,n stokje met veertjes

binnen 1 dag waren alle veertjes eraf, hangt nu nam maar 1 slinger aan.
maar dat vinden ze ook erg leuk

goet jennie
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Bericht door Peeuwke »

De katten hier spelen het liefs met een "dom" koortje uit een broek ofzo. Er liggen er hier 3. Ze slepen dat overal mee naar toe, in de zetel, op bed, in de eet of drinkbak. Werkelijk overal. 1x per dag speel ik samen met de katten en het koortje, als ik da 1dag niet doe komt meestal Kyra met het koortje in haar bek toegelopen en maakt ze zo'n heel raar, miauw achtig geluid.
Voor de rest spelen ze hier het liefs met kleine muisjes. Heb vorige week nog een "super muis" kocht, is groter en langer haar, Rusty is er helemaal gek van, maar net gelijk bij banoentje maak ik me ook wel zorgen over de haren die hij bij het spelen binnen krijgt. Voor de rest ligt hier nog vanalles in hun "speelgoedmand" maar daar schenken ze maar weinig tot geen aandacht aan. Tenzij ik er wat kattenkruid op doe, maar die pret is ook snel weer over :lol:

Groetjes Peeuwke
Desiree
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2007 07:52
Locatie: Gouda

Bericht door Desiree »

Die van mij spelen graag met de koortjes van mijn pyjamabroek (bij voorkeur als ik die broek aanheb!), met de ritssluitingvasthoudingetjes (hoe heet dat eigenlijk) van mijn fleece jack, met de plastic doppen aan de elastieken van mijn fleece jack.

Ligt Tommie net heerlijk rustig op schoot, ontdekt ze het plastic dopje aan het eind van het elastiek van mijn vest. Heel grappig, want een elastiek rekt natuurlijk mee. En als je dan het doppie loslaat...ploiiinnngg... hihi.

Wel een beetje gevaarlijk natuurlijk, want de boel moet niet losschieten. Gelukkig ben ik er altijd bij als ze ermee spelen. Het is nl alleen maar interessant speelgoed als het baasje het kledingstuk aanheeft. :lol:

We gaan morgen even naar de dierenwinkel voor speelgoed. Goede tips, w.b. die speelmuizen die doorgeslikt kunnen worden, en de hengeltje-met-touwtjes die om de nek kunnen wikkelen...
Gesloten