Hoe krijg ik urinegeur weg?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Meghan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jan 2007 01:22
Locatie: Spijkenisse/Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Meghan »

bij mij werkt stomen het beste.
zo maak ik ook de kattenbak schoon
Pootjes van Nynne en Bam, Amy en Sinzi!
Gebruikersavatar
jlang84
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:29
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door jlang84 »

Sinds er een keer is ingebroken plast mijn gecastreerde kater Kosmos elke nacht als ik slaap op hetzelfde plekje vlak bij de voordeur. Ik heb ook weleens een nacht niet kunnen slapen en dan deed hij dat niet, maar hij doet het enkel en alleen maar als ik slaap. Ten eerste weet ik niet hoe ik hem dit af kan leren en ten tweede zijn het maar hele kleine plasjes en is het zo opgedweild, maar krijg alleen de urinegeur niet weg uit mijn huis, want als je binnenkomt ruik je het omdat hij het vlakbij de voordeur doet. Durf bijna geen visite meer te ontvangen, maar het zijn maar hele kleine plasjes en dweil ze elke ochtend op. Maar dat deed ik altijd met allesreiniger. Zal dat azijn eens proberen.

is er nog een voorkeur voor bepaald azijn? natuurazijn ofzo of gewoon normaal azijn? en moet het dan verdund worden met water?

groetjes van mij (Jessica), Komsos en Kenzo (Kenzo is de andere kat in mijn huishouden)
Gebruikersavatar
-moniek-
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 sep 2009 20:45
Locatie: asperen

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door -moniek- »

ook ik heb dat probleem met een kat die op de bank plast, een aantal keer met azijn geprobeert, maar dat helpt niet echt.. ook plast hij daar steeds weer (maar alleen als ik de kussen erop legt) als ik de kussen eraf haal (sierkussens) dan plast hij niet..
van hg heb je ook speciaal spul voor je bekleding e.d. voor vlekken weg en een spray voor de vieze lucht, je moet het een aantal keer grondig schoon maken, kijk wel uit, want ook ik heb niet goed opgelet en een lichte vlek, maar als je dus zorgvuldig volgens de regels het gebruik en herhaalt dan is dat ook topspul!!!
suc6
Een MIAUW is een bericht van het hart.
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door enna »

Wat heel goed werkt is Biotex groen even een sopje maken, op de urine plek aanbrengen en even laten intrekken en daarna nog een paar keer schoonmaken .
Miauwwww
Salt-Pepper
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 22:18

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door Salt-Pepper »

Sinds enkele maanden heb ik twee kittens, Salt en Pepper. De eerste maanden ging goed maar plots begon Salt in de leren zetel te plassen en steeds in de naden van de zetel. De urinegeur is verschrikkelijk en zou graag tips krijgen om dat te verwijderen. Ik heb reeds het produkt van Ecodor in huis gehaald maar helaas helpt het niet. De geur is iets minder maar van zodra je in de zetel zit komt de geur weer sterk naar boven. Ik ben ten einde raad en zou graag die geur eruit hebben. Waarschijnlijk is het al stevig in de kussens onder het leer ingetrokken omdat het altijd via de naad gebeurde het plassen. Wie kan mij helpen ???? Zou graag mijne salon nog wat behouden want heb schrik dat het blijft gebeuren ook al schaf ik mij ne nieuwe salon aan.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door castratenkoor »

Stalfris schijnt heel goed te helpen.
Al geprobeerd meer kattenbakken neer te zetten?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door enna »

Als een kat zomaar ergens gaat plassen, is er vaak een reden en is het handig om eerst te kijken wat het probleem is van die kat. (katten die op vreemde plaatsen plassen zijn vaak katten die niet "geholpen" (gecastreerd zijn), die last hebben van stress, die boos zijn ergens over (kan zijn op een ander huisdier, op het personeel of wat dan ook. De kat vind dat er te weinig kattenbakken zijn, of ze vinden het strooisel niet fijn wat er in zit en zo is er een hele lange lijst.
En het volgende probleem is dus als je een plas plek hebt om die te verwijderen.... hoe ouder de plek hoe moeilijker ! het spul dat je gebruikt hebt is heel goed spul maar werk het beste als je eerst de plek goed hebt schoongemaakt met b.v. biotex groen of zo en daarna doe je Ecodor er op (beetje ruim) en dat laat je zitten en haal je er niet af.
Miauwwww
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door Poezebal »

Het hoeft niet perse met gedrag van doen te hebben, ook kan het nog medisch een reden hebben.
Denk aan blaasontsteking of incontinentie, alhoewel incontinentie vooral bij oudere katten voor kan komen.

Laat dit dus nakijken bij je dierenarts.

Nadeel is vaak, dat als er 1 kat ergens op gepist heeft de geur inderdaad blijft hangen en de andere katten er daarna vrolijk ook nog ff flink overheen pissen.

Ik heb een prachtige stoffen bank gehad vorig jaar van een tante, en ik wist dat een van haar honden eens een ongelukje er op gehad had.
Ze had t wel goed schoongemaakt, maar de katten roken t toch en na een week besloten ze er ineens maar ff op te piesen.
De bank was dus rap de deur weer uit.

Daarna heb ik gewoon een 2e hands leren bank gekregen van een vriendin van mn schoonmoeder.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door enna »

ja, dat is zeker zo je moet inderdaad altijd eerst kijken of het beestje geen medisch probleem heeft
helemaal gelijk heb je !
Miauwwww
Medusa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 sep 2009 12:01

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door Medusa »

Biotex Groen of HG Alle Nare geurtjes weg.

Ik zou catoff gebruiken op een nieuw bankstel of citroen. Azijn werkt ook maar stinkt van zichzelf alzo. Eucalyptus zou ook werken en ruikt al iets frisser
basgrif
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2012 01:00

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door basgrif »

Ik heb er OUST opgespoten en waarschijnlijk is het nu wel weg nadat ik het geprobeerd heb te verwijderen met Ossengalzeep & Schoonmaakazijn. Maar goed dat ik die bus niet heb weggegooid van een oud werkgever! Ik laat jullie gauw weten of het echt weg is!
Elisabeth32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:53

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door Elisabeth32 »

Toen Wiske hier net was heeft ze 2x op een stoel geplast. Tweede keer verwijderd met ecodor. Toen was geur weg. Sindsdien nog altijd koeltas op stoel als ik er niet op zit. Dit was heel goed, want ze heeft het daarop toen nog een keer gedaan. Ik heb nu een Peewee kattenbak. Sindsdien is het niet meer gebeurd. (afkloppen :))
Jorim
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2014 16:09

Re: Hoe krijg ik urinegeur weg?

Bericht door Jorim »

Weet je wat heel goed helpt? Venix spray bus.. (ik schrijf het vast niet goed haha) goed erop spuiten.. In laten trekken en met een warm nat doekje erover heen doen. Werkt perfect.
Plaats reactie