DIY kartonnen kattenhuisje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Loekie2001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2023 12:24

DIY kartonnen kattenhuisje

Bericht door Loekie2001 »

Hi allemaal,
Omdat ik veel spullen heb besteld voor onze toekomstige kittens heb ik heel veel karton over.

Mijn kinderen hebben gevraagd of ik er een speelhuisje voor ze van wil maken. Nu ben ik een beetje een pinterest verslaafde en ben daar inspiratie gaan opdoen. Ik vind daar ook veel zelfgefabriceerde kattenhuisjes, tot hele kastelen aan toe.

Natuurlijk gaat t om iets tijdelijks, maar ik heb wel zin om te proberen zoiets te maken (naast het huisje voor de kinderen natuurlijk). Ik weet uit ervaring hoe geweldig katten van dozen houden, dus we zullen ook simpele dozen bewaren om in te springen, maar het is echt HEEL VEEL karton 😅

Heeft een van jullie zoiets wel eens geprobeerd voor de katten te maken? Ik zou het leuk vinden om jullie ervaringen te horen!

Hier wat voorbeelden:
https://www.itsoverflowing.com/diy-cardboard-cat-house/
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1622
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: DIY kartonnen kattenhuisje

Bericht door Asse-Poes »

Geweldig, nr 6 (Mercedes busje) en 7 (caravan)

Ik heb vaak ideeën zat, maar de uitvoering is meestal een probleem. 😀

Hier blijft het bij een lege doos. Ik varieer dan met open bovenkant of open zijkant. Dat is het dan wel :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: DIY kartonnen kattenhuisje

Bericht door Miloe »

Mijn dochter van 6 heeft een paar keer kartonnen huisjes in elk geknutseld voor onze kitten Miyuki. Lang blijven ze niet heel :lol: Gelukkig ben ik een shopaholic en zijn er altijd wel dozen in huis :oops:
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Loekie2001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2023 12:24

Re: DIY kartonnen kattenhuisje

Bericht door Loekie2001 »

Haha - ik heb het gevoel dat mijn afwerking ook lijkt op dat van een zesjarige. Zeker in vergelijking met de voorbeelden die ik zelf had gepost.

Maar ik ben zelf niet eens ontevreden voor een eerste poging, ik denk dat ik t zeker vaker ga doen!

Ik heb een huisje gemaakt voor de kinderen (met puntdak) en een toren voor de katten (met verschillende niveaus) en deze met een kleine gang verbonden. De katten kunnen in allebei de huisjes, de kinderen alleen in het grote huis. Vanbinnen heb ik het bekleed met vilt en op de buitenkant heb ik van kleine strookjes nog een krab strook gemaakt. 😬

Zo blij als een kind met het resultaat - morgen ga ik de kittens halen, hopelijk vinden zij het ook leuk.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1622
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: DIY kartonnen kattenhuisje

Bericht door Asse-Poes »

Katten en dozen : succes verzekerd! 😀

Spannend, dus morgen komen de boefjes. De betekent fotoooooootjes plaatsen :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 220
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: DIY kartonnen kattenhuisje

Bericht door OMH »

Leuk zeg, die dozen! Toen wij nog de kittens van onze zoon in huis hadden hebben we een keer een "villa" gemaakt van een grote kartonnen doos. Die hebben we beplakt met foto's van het duo en we hebben zelfs een interieurtje gemaakt, met bewegende dingetjes etc. Ze waren er gek op!
Ik ben benieuwd naar je foto's. En je kittens natuurlijk!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie