Te kleine bak?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Te kleine bak?

Bericht door Asse-Poes »

Als je het schoonmaakgemak meetelt, zou ik voor de Nestor gaan. De Aseo heeft een extra rand op de bak, als de urine tussen die rand en de bak komt, moet je die rand er steeds afhalen om schoon te maken.
Je kan die extra rand natuurlijk ook weglaten :-)

Andere optie: zoek een andere plek in huis waar een XL wel past :-P
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Nog iets van een tussenmaat gevonden.

https://zooplus.page.link/MvGzKbmvDur55vf47

Iemand ervaring met deze bak?
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te kleine bak?

Bericht door Rik »

Domi schreef: 29 okt 2022 12:58 Iemand ervaring met deze bak?
Nee, maar ik denk dat vrijwel iedereen hier die ondinge van klepjes als eerste eruit slopen :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Rik schreef: 29 okt 2022 13:04 Nee, maar ik denk dat vrijwel iedereen hier die ondinge van klepjes als eerste eruit slopen :)
Ik las dat die onhandig zijn inderdaad. Maar volgens mij hoef je deze bak niet heel vaak te verplaatsen. Qua formaat lijkt hij heel geschikt 🤔
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te kleine bak?

Bericht door Rik »

O, verhip. Ik heb die hier wel staan :lol:
Staat boven als derde bak (verder een normale en speciebak).

Wel met voorklep en filter eruit.
Ik heb de schuifjes ook niet vastzitten want hij blijft op zijn plek en dat is makkelijker met uitscheppen.

Maar je had bij je huidige bak de bovenkant eraf gehaald. Waarom? Bij deze zouden ze ook over de rand kunnen plassen als de bovenkant eraf is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Rik schreef: 29 okt 2022 13:34 Maar je had bij je huidige bak de bovenkant eraf gehaald. Waarom? Bij deze zouden ze ook over de rand kunnen plassen als de bovenkant eraf is.
Omdat de poezen ruzie kregen, en ze elkaar niet op konden wachten bij een open bak.
Maar wij hadden zo'n op een rotan mand lijkende curver kattenbak, en dus kun je alleen die hele kap verwijderen en blijft er alleen dat krappe laatje over.

Onze andere bak is een "echte" open bak en dat geeft al wat minder problemen, maar ook die is veel te laag.
Dus alles wat er komt is een verbetering!

We hadden zelf inderdaad ook als idee om het deurtje te verwijderen en eventueel de klep net als jij hebt gedaan.

Bedankt voor het meedenken!!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te kleine bak?

Bericht door Rik »

Ik heb alleen het plastic klepje aan de voorkant eruit gesloopt.

Maar ja, bij dat exemplaar kun je ook de (halve) klep in het bovenstuk verwijderen (waar die filter in zit). Dan ontstaat er een nog grotere opening. Mogelijkheden genoeg dus.

Filters e.d. is bij mij toch onzin. (Ik heb ook gewoon een open speciebak). En de ontlasting van de katten stinkt niet omdat ze KVV krijgen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Rik schreef: 29 okt 2022 17:07 Ik heb alleen het plastic klepje aan de voorkant eruit gesloopt.

Maar ja, bij dat exemplaar kun je ook de (halve) klep in het bovenstuk verwijderen (waar die filter in zit). Dan ontstaat er een nog grotere opening. Mogelijkheden genoeg dus.

Filters e.d. is bij mij toch onzin. (Ik heb ook gewoon een open speciebak). En de ontlasting van de katten stinkt niet omdat ze KVV krijgen.
Dank je wel Rik, wij gaan in de gang voor de Jumbo en in de kamer (veel minder ruimte) voor de gewone Nestor. Die bakken zijn in elk geval veel groter dan wat er nu staat.
Inderdaad de klep eruit.
Ik zal laten weten hoe het bevalt!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Ik ben heel blij met de twee Jumbo bakken!!!!!
Geweldig.
Ik weet alleen niet hoe ik hier een foto moet plaatsen...
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Te kleine bak?

Bericht door Rik »

Dat kan via https://imgbb.com/ en dan de embedded bbcode hier plakken.

Je bent toch voor twee jumbo's gegaan ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Afbeelding
Afbeelding

Kijk nou!! 😍😍😍
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

We hadden een gewone nestor erbij maar die was echt veeeeel te klein, zo bleek. Centimeters zeggen niet alles 🤣
Gelukkig bleek de Jumbo toch ook in de woonkamer te passen.
De te kleine bak keurig weer meegegeven naar Zooplus via de ophaal service en de nieuwe bak werd gelijk gebracht 🎉
Topservice!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Te kleine bak?

Bericht door Asse-Poes »

Gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik hoop dat hij goed bevalt en de poes er blij mee is (en de plas er niet naast komt)
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Domi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 mei 2019 16:11

Re: Te kleine bak?

Bericht door Domi »

Asse-Poes schreef: 03 nov 2022 20:54 Gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik hoop dat hij goed bevalt en de poes er blij mee is (en de plas er niet naast komt)
Dank je!
Lijkt me vrijwel onmogelijk, hij heeft een dubbele "zekering" en is veel dieper en met een veel hogere rand. Ik ben zo blij!
Groetjes Domi, personeel van Streepje en Vlekkie ;-)
Soofjuuh
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2022 15:18

Re: Te kleine bak?

Bericht door Soofjuuh »

Hi allemaal!

Heb me speciaal aangemeld voor dit topic! :D

Mijn kleine jongen (Bruus - Ragdoll - Bakbeest van 7kg) ;-), Is dus heel groot en echt een graver. Had lang gezocht en de grootste besteld die ik tegenkwam, de Nestor inderdaad van Savic. Omdat hij veel graaft gaat er lekker 2x 12 kg Tigerino Canada sensitive in.

Bruus doet zijn plasjes voorin, drollies achterin.

Heb een tijdje geobserveerd om te kijken wat hij nou van zijn bak vond. En vond het er een beetje sneu uitzien. Pootjes op de rand en z'n halve lichaam stak eruit (deurtje inderdaad ook nooit gebruikt). En als hij beetje een lekker plekje wilde zoeken, kon hij z'n kont nauwelijks keren en achterin zat hij super ver voorover gedoken, omdat het niet paste. Dat zand kwam ook altijd in een grote hoop ergens achterin terecht, waar hij nou net lekker moet kunnen zitten.

Dus...

Vond een artikel online van mensen die zelf plastic bakken hadden gekocht en daar een stuk verticaal uit een rand zaagden om het makkelijker te maken om erin te springen, afgeplakt met electriciteitstape voor de scherpe randjes. Het deksel plakten zij af met van dat plak plastic of plak vinyl om een beetje rust en veiligheid te creeren. Dus dat is een heel goed idee.

Wat ik echter heb gedaan is de biggest, baddest box in town gezocht en deze open gelaten.
Bij de IKEA had ik prijs:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak- ... s69440761/

Bruus springt er makkelijk in en uit. Niks gezaagd oid. Heb veel minder last van rotzooi op de vloer. Denk dat de kracht van het springen daar misschien wat mee te maken heeft... ofzo... misschien ook niet.

Er zitten wielies onder, dus ik kan hem makkelijk de douche in rollen of in bad zetten voor een schoonmaak beurt.

Ik wil het deksel nog door midden zagen en een helft erop leggen, kijken wat dat doet. Heb niet het idee dat hij zich onveilig voelt, of behoefte heeft aan afdekking, maar dan kan ik er zelf ff wat meer op kwijt.

Er zijn ook mensen die een kinder zandbak kopen voor hun poezel trouwens. Zo'n blauwe schelp. Al zijn die maar 18 cm hoog, dus dat begrijp ik niet helemaal.

Oke, dit was mijn spreekbeurt! :D
Plaats reactie