Tube pasta tegen haarballen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gesloten
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Tube pasta tegen haarballen

Bericht door Miranda »

Ik zat eigenlijk met een vraag. Ik heb hier en daar opgevangen dat er tubes bestaan met een soort pasta wat helpt de haarballen beter naar buiten te laten komen.

Kent iemand dit of weet je misschien hoe dit heet en zo, dan zou ik het graag horen omdat Spooky de laatste paar dagen kokhalst bij het wassen. Eén tot drie keer (alleen bij het wassen). Normaal geeft ie wellus over na dat kokhalzen, maar de afgelopen tijd niet dus ik dacht dat haar misschien een haarbal dwarszat.

Maar als iemand me dit kan vertellen, alvast heel erg bedankt!
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Hoi Miranda,

Ik denk dat je Katalax bedoelt. Millie vindt het in ieder geval heerlijk (en dat zegt al heel wat).

groetjes Hilde
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

Bericht door ramses »

Wij hebben hier van de dierenarts Lax-a-plast en dat is een soort kuur voor een paar dagen en daarna 1x per week ter voorkoming van de haarballen. Het werkt perfect.
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Ik heb ook een tijdje haarballenpasta gebruikt, het merk was gimpet, de meeste dierenwinkels kunnen het wel bestellen als ze niet gelijk in de winkel hebben liggen, het kost iets van 7 of 8 euro voor een tube.

Je kan trouwens ook een paar druppeltjes zonnebloemolie over de brokjes doen (3x per week ofzo ), het heeft hetzelfde effect.

Ook is het goed om bijvoorbeeld voer te geven waar het hairball system inzit zoals RC en ik geloof dat het ook in Iams en Hills is ingebouwd. Als het erin zit staat het op de zak.

Bij mij krijgen ze RC Fit en af en toe een anti haarbalsnoepje en ik vind nooit haarballen en ik zie of hoor ze ook nooit kokhalzen. Misschien helpt het ook om de katten regelmatig te helpen van de haren af te komen door te borstelen, wij doen dat wel tenminste, zowel bij onze kortharen als onze halflangharige Jamie.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt en succes.

gr Blackpanther999
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Lax-A-Past is geweldig spul, de katten vinden het zelfs lekker!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Paul
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2006 23:05
Locatie: Heemskerk

Bericht door Paul »

Ik heb hier een tube (overgenomen van mijn zus) van Beaphar - DuoMalt (pasta).

Net even laten likken van mijn vinger. Hij vond het lekker.
Moet mij alleen nog overtuigen of het werkt ...
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Paul schreef:Ik heb hier een tube (overgenomen van mijn zus) van Beaphar - DuoMalt (pasta).

Net even laten likken van mijn vinger. Hij vond het lekker.
Moet mij alleen nog overtuigen of het werkt ...
Zo'n tube heb ik hier ook liggen maar ze moeten het niet. :-(
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

iams anti-hairball doet ook erg goed werk. geen geknoei met tubes, het zit gewoon in de brokjes verwerkt
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

freija schreef:iams anti-hairball doet ook erg goed werk. geen geknoei met tubes, het zit gewoon in de brokjes verwerkt
Ik geef ze hier RC Indoor en daar zit ook wat in tegen haarballen. Ik moet zeggen dat ik ze nu heel lang niet meer heb gezien maar er werden hier toch wel af en toe haarballen uitgespuugd.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ik geef Dap zo'n pasta van Gimpet, en haarbalsnoepjes en voer van RC, maar hij vind de snoepjes en de pasta heerlijk!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
davidb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2006 19:45
Locatie: België

Bericht door davidb »

Je kan beter voeding kopen. Er bestaan tegenwoordig verschillende merken die voeding opo de markt brengen die de haar(ballen) langs de stoelgang laten verwijderen
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

davidb schreef:Je kan beter voeding kopen. Er bestaan tegenwoordig verschillende merken die voeding opo de markt brengen die de haar(ballen) langs de stoelgang laten verwijderen
Ik vind dat ook niet echt goed helpen hoor. Ze krijgen hier Indoor van RC en daar zit ook spul in voor haarballen maar ze geven er hier soms wel een op.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

davidb schreef:Je kan beter voeding kopen. Er bestaan tegenwoordig verschillende merken die voeding opo de markt brengen die de haar(ballen) langs de stoelgang laten verwijderen
Dit klopt niet helemaal hoor. Die voeding gebruik ik ook, maar toch geven mijn katten af en toe nog haarballen over.
Deze voeding HELPT haarballen voorkomen, de voeding voorkomt dit niet. Het wordt er alleen wat minder op.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ok hier heeft de Lax a past zijn werk goed gedaan. Henk was echt ziek van de haarballen en dit deed wonderen. Ze vinden het nog lekker ook!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
DaantjuHH
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2007 11:12

Bericht door DaantjuHH »

Chester krijgt de haarbal pasta van de gimpet.
Het werkt goed en hij eet het uit de tube zo lekker vindt hij het!
Groeten Danielle en Chester
Gesloten